Hardlopen met je paard

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Pinkeltje

Hardlopen met je paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-16 19:28

Hallo sportieve bokkers!

Zijn er meer bokkers die samen met hun paard hardlopen?
Ik ben hier mee begonnen maar doordat ik zelf wel redelijk veel sport en hardloop weet ik niet zo goed hoe ik het ook voor mijn ( verzorg ) paard het beste op kan bouwen.
Ze word verder niet bereden door singeldwang en is nu ongeveer 1.5 maand drachtig <3

Het leek me leuk om in dit topic ervaringen, tips, vooruitgangen en problemen met elkaar te bespreken.

Afbeelding
Hier een foto van ons samen na een stuk samen hardlopen. We hebben stukken gedraafd en gestapt en waren allebei moe maar voldaan haha.

Loop jij ook met je paard / pony hard meld je dan gezellig hier!
Groetjes :)

Muisssx

Re: Hardlopen met je paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 19:29

hahah super leuk, ik heb het ook wel eens geprobeerd maar mijn paard vind het na 20 meter niet interessant meer en kan ik gaan paard slepen }:0

Pinkeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-16 19:31

Muisssx schreef:
hahah super leuk, ik heb het ook wel eens geprobeerd maar mijn paard vind het na 20 meter niet interessant meer en kan ik gaan paard slepen }:0

Haha hier heb ik gelukkig totaal geen last van! Wel dat ze het gras nog veel interessanter vind dan het lopen xD
Maar met een beetje doorzettingsvermogen loopt ze wel gewoon door!

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 19:31

Ik dod het soms ook,nadeel alleen dat pony steeds gras wil eten haha.
Maar erg leuk om te doen :j

Muisssx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 19:32

Mignonne schreef:
Muisssx schreef:

Haha hier heb ik gelukkig totaal geen last van! Wel dat ze het gras nog veel interessanter vind dan het lopen xD
Maar met een beetje doorzettingsvermogen loopt ze wel gewoon door!

hahah maaar dat zou ik ook interessanter vinden! wel leuk, hoeveer lopen jullie ongeveer?

jaimy10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 19:32

Haha jaaa leuk dat is he! Alleen ik heb een flinke KWNPer met een heeeele lange benen, dus wij (lees:ik) sprinten haha.. ~~}> kleine stukjes hoor anders hou ik et niet meer bij hihi

Pinkeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-16 19:35

Muisssx schreef:
hahah maar dat zou ik ook interessanter vinden! wel leuk, hoeveer lopen jullie ongeveer?

Ik heb laatst een rondje van 5 km gedaan. Maar hiervan draven / rennen we elke keer een stuk van 1 km ? en dan laat ik haar weer op adem komen. Dit omdat ze echt de conditie van een steen heeft haha.
Vind het wel erg moeilijk om te kijken hoe ik het het beste kan opbouwen want stappend kan ze makkelijk vol houden maar met draven erbij merk je echt dat ze het zwaar krijgt aan het einde.

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 19:36

Ik doe dat incidenteel (fietsen gebeurd vaker). Het trekt vaak wel veel bekijks, ik ben zelfs een keer gefilmd. Door alle grondwerk en training loopt mijn pony perfect mee, zelfs aan een lange lijn. Ik vind het dan net een soort hond. :')
Qua opbouw is het niets veel anders dan met rijden. Waar let je dan op?

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 19:38

Sinds ik vorig jaar ben begonnen met hardlopen loop ik geregeld met een van onze twee paarden hard. Twee vliegen in een klap, ik en paard beweging :D
Meestal 4 a 6 km, soms richting de 10. Een heeft een stabiel rustig tempo en dat loopt heel ontspannen, bij de ander moet ik meer opletten, maar dan kan ik wel in een hoger tempo lopen.

Helaas zijn de dazen er alweer en dan is het bij mooi weer niet te doen, ik kan niet hard genoeg om ze af te schudden :Y)

caaramel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 19:39

Ik ga heel regelmatig joggen (of wandelen als ik te lui ben) met mijn pony.
Gevolg is dat ik ondertussen altijd loop zonder mijn armen te bewegen... Te gewoon om die stil te houden met een halstertouw in mijn handen...
Het probleem met het gras ken ik... Als oplossing ga ik over verharde wegen...
(Ondertussen verschiet mijn pony van niets meer en kan ik gewoon door het centrum van ons dorp lopen)

Hoe groot zijn jullie paarden/pony's?
Mijne is een shetlander van ongeveer 1m, maar het gebeurt nog veel te vaak dat ze toch echt veel sneller is/wil...
Met een groter paard is dat dan toch gewoon helemaal niet haalbaar?

Ik loop ook meestal ongeveer 5km

Geke_Lizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 19:40

Ik probeer het ook altijd met mijn shetlander, maar de heenweg moet ik haar vooruit slepen en de terugweg gaat ze zo hard dat ik het niet meer kan bijhouden :Y)

jaimy10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 19:42

caaramel schreef:
Ik ga heel regelmatig joggen (of wandelen als ik te lui ben) met mijn pony.
Gevolg is dat ik ondertussen altijd loop zonder mijn armen te bewegen... Te gewoon om die stil te houden met een halstertouw in mijn handen...
Het probleem met het gras ken ik... Als oplossing ga ik over verharde wegen...
(Ondertussen verschiet mijn pony van niets meer en kan ik gewoon door het centrum van ons dorp lopen)

Hoe groot zijn jullie paarden/pony's?
Mijne is een shetlander van ongeveer 1m, maar het gebeurt nog veel te vaak dat ze toch echt veel sneller is/wil...
Met een groter paard is dat dan toch gewoon helemaal niet haalbaar?

Ik loop ook meestal ongeveer 5km

Ik heb r 1 van 173. En het is te doen! Alleen het is niet rustig joggen maar ik moet wel pittig bijbenen! :Y)

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 19:45

Beide rond de 1.55m
Maar als ze voluit draven, zou ik ze echt niet bij kunnen houden.

Ik betrap mij er ook op dat het niet altijd ten goede komt van mijn loophouding. Armen valt nog wel mee, touw zwiebert wat in een boog, maar daar reageren ze verder niet.

lievenamme

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 19:46

Ik had laatst een keer gehardlopen met mijn shet van ong. 1.10m als zij draaft kan ik gewoon rustig aan rennen, ik deed een rondje van ong. 5km denk ik, het was zekr voor herhaling vadbaar alleen heb ik nu niet zoveel tijd. Maar normaal wandel ik ook veel met haar :)

Iloscorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 19:46

Oja leuk ik doe dit ook wel eens! En dan niet zo lang hoor, denk 20 minuten en dan ook even stappen tussendoor. Is erg leuk! :D

Pinkeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-16 19:56

Oe ik heb geen idee hoe groot de mijne is haha. Zal binnenkort is na vragen bij de eigenaar!
Qua tempo lopen we aardig gelijk, ik loop dan wel aardig door inderdaad :) Hier vinden we dus niet echt een hinder gelukkig!

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 21:50

Ik doe het soms. Als ik even twee vliegen in een klap wil doen: paardje beweging geven en zelf hardlopen.

xJustMe6

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 00:02

Ik heb vroeger ook eens het grandioze idee gehad om met mijn pony te gaan hardlopen.

Zijn conditie was alleen een beetje heel veel beter als die van mij. Dier kon er geen genoeg van krijgen en ik viel er bijna bij neer :+ .

Daarna maar gewoon gaan wandelen met hem, en fietsen haha

NinkeG

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 00:26

Dit vind ik ook erg leuk om te doen! Mijn pony past haar tempo ook erg goed aan op de mijne dus dat is fijn :)
Alleen is mijn conditie echt om te janken haha