Wie doet er mee met het ontgiftigen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

JoyceLa

Wie doet er mee met het ontgiftigen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-16 08:42

Hallo allemaal,

Daar ik in het afgelopen jaar weer een aantal kilo ben aangekomen, en weer wat ongezond leef wil ik mijn leefstijl wat omgooien.

Om te beginnen met een 'detox'. Dit lijkt mij een goede manier om mijn lichaam te ontdoen van alle troep die ik altijd heb gedronken en gegeten. En daarna wil ik verder blijven gegaan met gezond eten en drinken en veel bewegen.

Wie doet er mee?

Drie dagen geleden ben ik begonnen met de clean 9 van Forever. Ik moet zeggen dat ik het erg pittig vind! Vooral de eerste twee dagen heb ik echt hoofdpijn gehad. Dit scheen te komen door mijn ongezonde levensstijl. Alle 'gif' werd nu uit mijn lichaam verwijderd. Het moeilijkst vind ik eigenlijk vooral dat ik geen koffie mag drinken haha. Gelukkig mag je wel wat groente en fruit eten en vanaf dag drie geportioneerd kip, rijst en zalm en sla.

Wie doet er met me mee en hoe doe je het?

Anoniem

Re: Wie doet er mee met het ontgiftigen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 08:59

Heb je soms geen nieren?

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 09:40

Aangezien mensen zonder nieren niet levensvatbaar zijn, zsl TS heus wel nieren hebben en vast ook wel lever, schat ik zo. :j

Dat wil niet zeggen dat het soms verstandig kan zijn om die ontgiftingsprocessen wat te helpen.

@ Mirka: clean 9 van forever zegt mij niets.
Hoofdpijn of grieprig gevoel kan zijn dat er gifstoffen uit je bindweefsels in je bloed en lymfe terecht komen - waar het hoort, op weg naar de uitgang.
Laatst bijgewerkt door Janneke2 op 20-06-16 09:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 09:44

Ik ben eigenlijk wel heel benieuwd of het op aanraden van een arts is? Als je organen goed functioneren is het echt zonde van het geld en de moeite..

Libbylove

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 09:47

Als de supermarkten niet al ons voedsel bewerkten met geraffineerde/vloeibare suikers, hoefden we ook niet te ontgiften.. Ik denk dat een detox weinig zin heeft als je daarna weer je levensstijl oppakt zoals voorheen of wellicht iets gezonder. Daarvoor moet je echt je leefstijl omgooien en bv supermarkten mijden of er alleen komen voor fruit en groente (zelfs dan zit je nog met een hoop bestrijdingsmiddelen). Ik wil je niet ontmoedigen voor de detox maar ik zou meer energie in de leefstijlverandering stoppen, dan detox je vanzelf alleen dan voor lange tijd en bij succes voor altijd..

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 09:50

hm, goed dat je dit topic geopend hebt. ik ben me er net in aan het verdiepen.
maar ja, op welke basis maak je een keuze in het oerwoud van aanbieders?

intral

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 09:51

En de hoofdpijn komt hoogstwaarschijnlijk van 2 dagen geen koffie, niet van "gif".

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 09:51

Doubtless schreef:
Ik ben eigenlijk wel heel benieuwd of het op aanraden van een arts is? Als je organen goed functioneren is het echt zonde van het geld en de moeite..

Deze aannames verbazen mij.
Detox is in de degelijker duitse natuurgeneeskunde de eerste stap in elk genezingsproces.
In de reguliere nederlandse zorg komt het niet voor, ook niet als iemand wel degelijk klachten heeft of heeft gehad. (Daarmee wordt het per definitie gezien als preventie - maar preventie lijkt mij niet direct zonde van moeite, geld of tijd.)

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 09:52

Je ontzegt je lichaam voedingstoffen, dan is het toch logisch dat je er koppijn van krijgt..

Ik snap het niet hoor. Zolang je correct werkende nieren en lever hebt zorgt detoxen alleen maar voor een dikke bankrekening van de goeroes.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 09:53

als je op de juiste wijze detoxed, kom je niets te kort aan voedingsstoffen...

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 10:01

Als je gewoon westers eet en geen ontstoken lever of disfunctionerende nieren hebt, kun je echt een tekort aan zink hebben, of magnesium of een teveel aan kwik of ammoniak.....

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 11:53

Gewoon gezond eten en leven. Veel water drinken. Dat 'detoxed' ook genoeg. Ben ook geen voorstander van dat soort middeltjes.

Ben het eens met de opmerkingen over dat als je lijf goed werkt, je organen de rest doen. Ik eet sinds een jaar nagenoeg Paleo (niet heel strikt, maar heb wel wat voedingsmiddelen verbannen uit mijn lijf en leven). En dat werkt ook erg goed.

Gewoon niks bewerkt meer eten en drinken. Liefst zo min mogelijk koolhydraten (dus geen brood, pasta's, rijst en aardappelen). En je zal je met een paar dagen al een stuk beter voelen.

rienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 11:56

Ik heb het 3 weken geleden gedaan en ik volg Juice Plus+ nu

En hee, ik leef nog steeds hoor na het ontgiften :D Je hebt lekkere gerechten in de detoxweek hoor. Via internet kun je ook veel achterhalen of in een FB-groep

shiroihebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 11:59

Duke schreef:
Gewoon gezond eten en leven. Veel water drinken. Dat 'detoxed' ook genoeg. Ben ook geen voorstander van dat soort middeltjes.

Ben het eens met de opmerkingen over dat als je lijf goed werkt, je organen de rest doen. Ik eet sinds een jaar nagenoeg Paleo (niet heel strikt, maar heb wel wat voedingsmiddelen verbannen uit mijn lijf en leven). En dat werkt ook erg goed.

Gewoon niks bewerkt meer eten en drinken. Liefst zo min mogelijk koolhydraten (dus geen brood, pasta's, rijst en aardappelen). En je zal je met een paar dagen al een stuk beter voelen.

Rijst en aardappelen bewerkt? Ik vis ze zelf uit de grond, die aardappelen, dus is niks mee gebeurd. Gaat alleen water op. Er wordt aangeraden om minstens 40% van je energie uit koolhydraten te halen, dus ik heb het nooit gesnapt, die ban op koolhydraten.

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 12:04

Riraito schreef:
Duke schreef:

Rijst en aardappelen bewerkt? Ik vis ze zelf uit de grond, die aardappelen, dus is niks mee gebeurd. Gaat alleen water op. Er wordt aangeraden om minstens 40% van je energie uit koolhydraten te halen, dus ik heb het nooit gesnapt, die ban op koolhydraten.

Ik zeg niet dat rijst en aardappelen bewerkt zijn. Maar die horen in mijn ogen niet in een gezond voedingspatroon. En 40% koolhydraten klopt niet. Het moet hoogstens 30% zijn, als je de Paleo en Orthomoleculaire denkwijze volgt, en die 30% procent haal je uit groente en fruit en noten. En ik kan uit eigen ervaring zeggen dat ik behoorlijk ben opgeknapt door koolhydraatrijke producten te schrappen uit mijn voedingspatroon.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 12:06

Ik maak zelfs mijn brood en pasta zelf, van biologisch onbewerkt meel, dat is ook puur natuur.
Brood en pasta bannen is prima als je niet tegen gluten kan, maar verder, een sneetje volkorenbrood is hartstikke gezond :)

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 12:09

8nnemiek schreef:
Ik maak zelfs mijn brood en pasta zelf, van biologisch onbewerkt meel, dat is ook puur natuur.
Brood en pasta bannen is prima als je niet tegen gluten kan, maar verder, een sneetje volkorenbrood is hartstikke gezond :)

Ik neem af en toe een sneetje speltbrood. De aanname dat volkorenbrood (al dan niet zelf gemaakt met biomeel) hartstikke gezond is, deel ik niet met je. Maar ik ben hier niet om anderen over te halen om te doen wat ik doe. Doe lekker waar jij je goed bij voelt en als je het er prima op doet, prima toch. ;)

Ik heb veel minder last van mijn PDS, PMS, migraine en Hashimoto sinds ik zo eet. Heb mij goed laten voorlichten en ben ervan overtuigd dat ik deze voedingsmiddelen zoveel mogelijk moet bannen.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 12:11

...zij het, dat als je voldoende water drinkt - wat erg verstandig is! - je niets doet met vetoplosbare stoffen.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 12:15

Een darmspoeling is ook erg nuttig.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 12:19

Janneke2 schreef:
...zij het, dat als je voldoende water drinkt - wat erg verstandig is! - je niets doet met vetoplosbare stoffen.

Hoe zou je die pakken dan Janneke?

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 12:25

Duke, maar als je gewoon stopt met het eten van zaden en graanproducten en verder je voeding niet aanpast dan krijg je te weinig vezels binnen, en die vezels zijn juist enorm belangrijk voor je darmwerking en je hongergevoel en werkt zelfs positief tegen kanker en hart- en vaatziektes en diabetes.
Je kan die graanproducten dus niet zomaar laten liggen.. die moet je dan wel vervangen door peulvruchten en andere vezelrijke producten.

Rofah

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 12:27

Ik vraag me af waarom mensen hier aan beginnen terwijl er al meerdere malen (wetenschappelijk) bewezen is dat het zinloos is om dit soort programma's te volgen?

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 12:35

8nnemiek schreef:
Duke, maar als je gewoon stopt met het eten van zaden en graanproducten en verder je voeding niet aanpast dan krijg je te weinig vezels binnen, en die vezels zijn juist enorm belangrijk voor je darmwerking en je hongergevoel en werkt zelfs positief tegen kanker en hart- en vaatziektes en diabetes.
Je kan die graanproducten dus niet zomaar laten liggen.. die moet je dan wel vervangen door peulvruchten en andere vezelrijke producten.

Peulvruchten is ook een no-go bij Paleo, maar op aanraden van mijn orthomoleculaire arts neem ik die wel idd. En ik eet wel zaden en noten! Juist best veel. Ik eet alleen geen granen. Wel wat geplette havermout overigens. Zoals ik al schreef: ik eet 'nagenoeg' Paleo. Ennuh... waar baseer je op dat het positief werkt tegen kanker en hart- en vaatziekten en diabetes? Ik ben ervan overtuigd dat graanproducten juist het tegenovergestelde bewerkstelligen. De theorie erachter kan ik nu zo niet oplepelen.

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 12:40

En nogmaals: ik laat mij niet overtuigen het anders te doen, ik ben hierin even heel eigenwijs, want ik ben na lang zoeken, veel inlezen en een paar cursussen, zelf overtuigd van deze levenswijze, en merk zelf heel goed positief resultaat. Het werkt voor mij. En alle genoemde argumenten hierboven waarom ik het niet zou moeten doen, zijn ook naar voren gekomen tijdens de discussies in de cursus en ze zijn allemaal weerlegd op basis van onderzoek vanuit de orthomoleculaire geneeswijze. Maar ik kan dat nu allemaal niet zomaar oplepelen.

Andersom wil ik ook niet anderen overtuigen hetzelfde te doen. Ik zeg alleen maar: heb je er interesse in, dan zou ik het vooral eens opzoeken en inlezen. Heb je er weerstand tegen of geloof je er niet in, ook prima.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 13:06

Rofah schreef:
Ik vraag me af waarom mensen hier aan beginnen terwijl er al meerdere malen (wetenschappelijk) bewezen is dat het zinloos is om dit soort programma's te volgen?

Ach, aangezien de degelijke Duitse natuurgeneeskunde dit al erg lang doet, weet ik niet goed wat ik aan zou moeten met de aanduiding dat "dit soort programma's" niet werkzaam zou zijn.
Reken maar dat die degelijke duitsers zich op wetenschap baseren.

Uiteraard is dat van een andere orde dan iets duurs met een fraaie naam bij de drogist kopen....