Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Doubtless schreef:Ik ben eigenlijk wel heel benieuwd of het op aanraden van een arts is? Als je organen goed functioneren is het echt zonde van het geld en de moeite..
Duke schreef:Gewoon gezond eten en leven. Veel water drinken. Dat 'detoxed' ook genoeg. Ben ook geen voorstander van dat soort middeltjes.
Ben het eens met de opmerkingen over dat als je lijf goed werkt, je organen de rest doen. Ik eet sinds een jaar nagenoeg Paleo (niet heel strikt, maar heb wel wat voedingsmiddelen verbannen uit mijn lijf en leven). En dat werkt ook erg goed.
Gewoon niks bewerkt meer eten en drinken. Liefst zo min mogelijk koolhydraten (dus geen brood, pasta's, rijst en aardappelen). En je zal je met een paar dagen al een stuk beter voelen.
Riraito schreef:Duke schreef:Gewoon gezond eten en leven. Veel water drinken. Dat 'detoxed' ook genoeg. Ben ook geen voorstander van dat soort middeltjes.
Ben het eens met de opmerkingen over dat als je lijf goed werkt, je organen de rest doen. Ik eet sinds een jaar nagenoeg Paleo (niet heel strikt, maar heb wel wat voedingsmiddelen verbannen uit mijn lijf en leven). En dat werkt ook erg goed.
Gewoon niks bewerkt meer eten en drinken. Liefst zo min mogelijk koolhydraten (dus geen brood, pasta's, rijst en aardappelen). En je zal je met een paar dagen al een stuk beter voelen.
Rijst en aardappelen bewerkt? Ik vis ze zelf uit de grond, die aardappelen, dus is niks mee gebeurd. Gaat alleen water op. Er wordt aangeraden om minstens 40% van je energie uit koolhydraten te halen, dus ik heb het nooit gesnapt, die ban op koolhydraten.
8nnemiek schreef:Ik maak zelfs mijn brood en pasta zelf, van biologisch onbewerkt meel, dat is ook puur natuur.
Brood en pasta bannen is prima als je niet tegen gluten kan, maar verder, een sneetje volkorenbrood is hartstikke gezond
8nnemiek schreef:Duke, maar als je gewoon stopt met het eten van zaden en graanproducten en verder je voeding niet aanpast dan krijg je te weinig vezels binnen, en die vezels zijn juist enorm belangrijk voor je darmwerking en je hongergevoel en werkt zelfs positief tegen kanker en hart- en vaatziektes en diabetes.
Je kan die graanproducten dus niet zomaar laten liggen.. die moet je dan wel vervangen door peulvruchten en andere vezelrijke producten.
Rofah schreef:Ik vraag me af waarom mensen hier aan beginnen terwijl er al meerdere malen (wetenschappelijk) bewezen is dat het zinloos is om dit soort programma's te volgen?