Ik ben een 23-jarige vrouw uit België.
Heb absoluut geen kinderwens. Ten eerste heb ik een bloedhekel aan kinderen (dat gejank kan het bloed onder mijn nagels halen), ten tweede heb ik een genetische afwijking waarvan de kans groot is dat ik hem doorgeef (dat doe ik een onschuldig kind niet aan) en ten derde vrees ik voor de toekomst en ik wil geen kinderen op een wereld zonder toekomst zetten.
Alle respect naar vrouwen die wel kinderen willen natuurlijk

Nu ben ik seksueel actief, ik neem mijn anticonceptiepil. Maar als ik me eens een dag wat minder voel, misselijk of buikpijn, slaagt de paniek toe. Ik weet dat sommige vrouwen zwanger zijn geworden ondanks pilgebruik en ik zou gek worden moest het mij gebeuren (ik zou ook zonder twijfel meteen naar het ziekenhuis rijden voor een abortus)
Nu zou ik me graag laten steriliseren, zodat ik geen risico's meer loop. Het liefst ineens baarmoeder en heel die handel eruit gezien ik ook zeer veel last heb met mijn menstruaties.
In België doen ze dat echter niet onder een bepaalde leeftijd want "je moest eens van gedacht veranderen". Ik vraag me af hoe dat in Nederland zit. Halen ze daar wel alles eruit of binden ze gewoon de eierstokken af?