Blog 'Mijn opname in een psychiatrie'

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

DanielleTL

Blog 'Mijn opname in een psychiatrie'

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-16 13:58

Hallo!

Ik heb gistermorgen een zelfde soort topic geopend, maar na een paar tips om dit via een schaduwaccount te doen heb ik het toch laten sluiten.

Nu ben ik gisteravond bezig geweest met een blog aan te maken, en heb ik toch besloten om dit via mijn eigen bokt account te delen :o
Ik vind dat dit iets is wat bij mij en mijn leven hoort, en ik zou me er niet voor hoeven schamen.

Ik hoop dat jullie het interessant vinden om mijn blog te volgen!

www.mijnopname.weebly.com

Eventueel kan ik de 'dagverslagen' ook hier plaatsen, zodat er in dit topic gereageerd kan worden ;)

Veel liefs, Danielle

Lindaonline

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 14:01

Ik wil je dit sterk afraden om openbaar onder je eigen naam te delen. Ter bescherming van jou als persoon, maar ook je toekomst m.b.t. je carrière. Niet omdat je je zou moeten schamen, want dit is niet zo.

Riel

Re: Blog 'Mijn opname in een psychiatrie'

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 14:03

Het probleem met het internet is dat je sommige dingen niet meer kunt verwijderen, ook als het beter gaat en het allemaal verleden tijd is. Voor nu kan het wel goed voelen om het allemaal online te delen maar zal je dit gevoel altijd hebben?

Ik wil je in ieder geval heel veel sterkte en kracht toewensen!

Riel

DanielleTL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-16 14:17

Bedankt voor de sterkte wensen!

Ik snap jullie zorgen, maar gezien mijn problemen zal ik altijd aanpassingen nodig hebben in werk, wonen etc. Dus mocht ik ooit een baan vinden, zou ik toch al moeten aangeven dat ik problemen heb en zou een werkgever hier mee om moeten kunnen gaan.

Fish_n_Chips

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 18:32

Zijn de namen die je gebruikt echte namen, of zijn ze gefingeerd? Het is natuurlijk jouw keuze om je eigen naam te delen, maar deel je niet zonder toestemming van anderen hun namen en problemen?

geerte

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 18:36

Ik heb je blog doorgelezen en je schrijft leuk. Ik neem aan dat je goed hebt nagedacht over het openbaar maken hiervan, heb je dit ook met je ouders overlegd? wat zeggen die ervan?

@Fish_n_Chips, er staat ernaast dat de namen zijn veranderd.

Fish_n_Chips

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 18:41

Sorry, had ik niet gezien. Ik was nog gefocust op de posts. :o

Lonni

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 18:51

Wat fijn dat je je gedachten kwijt kan in je blog!
Ook zeker fijn voor de leiding die op deze manier misschien kan lezen wat je fijn vind en waar je moeite mee hebt, omdat je dat misschien niet tegen ze wil vertellen :)
Mij lijkt het erg eng om zo ergens anders naartoe te gaan

DanielleTL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-16 18:59

geerte schreef:
Ik heb je blog doorgelezen en je schrijft leuk. Ik neem aan dat je goed hebt nagedacht over het openbaar maken hiervan, heb je dit ook met je ouders overlegd? wat zeggen die ervan?

@Fish_n_Chips, er staat ernaast dat de namen zijn veranderd.

Ik heb het er inderdaad veel over gehad met mijn ouders en de begeleiders in de psychiatrie, en die vonden het allemaal een goed idee!

DanielleTL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-16 19:00

Lonneke2001 schreef:
Ook zeker fijn voor de leiding die op deze manier misschien kan lezen wat je fijn vind en waar je moeite mee hebt, omdat je dat misschien niet tegen ze wil vertellen :)

Het was ook wel heel erg eng. De eerste dagen waren eigenlijk een beetje op automatische piloot en ik besefte me nog niet echt wat er aan het gebeuren was haha. Gelukkig heb ik een hele leuke groep en word ik goed opgevangen!

Isabel_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 19:03

Wat dapper dat je dit online zet! Heel interessant ook. Mocht je een keer je verhaal kwijt willen kan jij mij ook altijd een pb-tje sturen!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 19:03

Ik vind dit een goed plan (omdat de mensen om je heen erachter staan) en zal zeker lezen :j

Er rust nog een taboe op heb ik het idee (terwijl het iedereen kan overkomen), dus goed dat je dit deelt :)

Lonni

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 19:07

DanielleTL schreef:
Lonneke2001 schreef:

Het was ook wel heel erg eng. De eerste dagen waren eigenlijk een beetje op automatische piloot en ik besefte me nog niet echt wat er aan het gebeuren was haha. Gelukkig heb ik een hele leuke groep en word ik goed opgevangen!

Fijn dat het wat beter gaat! Ik ben zelf ook heel verlegen en vind het moeilijk nieuwe vrienden te maken dus zou echt helemaal dichtklappen daar denk ik :o

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 19:16

DanielleTL schreef:
Bedankt voor de sterkte wensen!

Ik snap jullie zorgen, maar gezien mijn problemen zal ik altijd aanpassingen nodig hebben in werk, wonen etc. Dus mocht ik ooit een baan vinden, zou ik toch al moeten aangeven dat ik problemen heb en zou een werkgever hier mee om moeten kunnen gaan.

Ik vind het interessant om te lezen, maar ik blijf het onverstandig vinden om het onder je eigen naam te doen.

En wie heeft jou toch wijsgemaakt 'dat je dit altijd zult blijven houden'...? (Ik ben doorgaans wat kritisch waar het 'glazen bollen' betreft.)

Maar laat het duidelijk zijn : je bent moedig en er is niets waarvan ik ook maar in de verste verte vind dat je je zou moeten schamen!!

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 23:08

Na overleg is besloten dat dit topic definitief op slot blijft staan.