Bokkers die motorcrossen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Bokkers die motorcrossen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 11:55

:wave:
Hoi bokkers!

Van kinds af aan leek motorrijden mij al super vet. Iedere keer als ik op een cross ben, denk ik; dat wil ik nou ook.
Maar waar begin je?

Ik ben bezig voor autorijbewijs en wil proberen daarna mijn motorrijbewijs te halen.
Moet ik wel eerst even sparen... :o

Ik vroeg me dan ook af of je ook 'les' oid kunt krijgen. Zonder dat je een rijbewijs en motor hoeft te hebben, maar gewoon ergens op een crossbaan oid.

Zijn er bokkers die motorcrossen? Hoe zijn jullie begonnen?

Groetjes! :D

Rennie89

Re: Bokkers die motorcrossen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 13:24

Ik dacht dat je voor een crossmotor (dus echt op de baan, niet op de weg) geen motorrijbewijs hoeft te hebben. Ik had een jongen bij mij in de wijk die dat ook deed en die was 17 ofzo toentertijd. Spreken we wel over 10 jaar terug. Of wil je met een crossmotor op de openbare weg? :P

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 13:27

Crossen met een crossmotor kan ook als kind. Je mag dan idd niet op de openbare weg :+ het is gewoon een sport die je kan beoefenen, net als bv karten en autorace.

Loretteeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 13:33

Wat leuk! Ik lees even mee. Ik heb net een jaar m'n motorrijbewijs en ik heb een all-road motor. Alleen het offroad durf ik niet al lijkt me dat wel ontzettend stoer. :D

Ben ook erg benieuwd waar je dat soort dingen kan leren. :j

bono_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 14:40

Mijn vriend doet aan motorcross vanaf kleins af aan en die heeft ook geen motorrijbewijs ;)
Crossen is dus zeker mogelijk! Denk alleen wel dat je zelf een crossmotor zult moeten regelen, ik zelf ken persoonlijk geen bedrijven of verenigingen die motors bijvoorbeeld verhuren voor gebruik ofzo. Misschien dat je via via eens kunt proberen daarvoor.
Lessen heb ik geen verstand van, dat zal per vereniging wel verschillend zijn. De vereniging van mijn vriend geeft wel les aan de hele kleintjes op woensdag middag bijvoorbeeld, maar verder heb ik nog nooit gezien dat de grote mensen ook les krijgen :P

mierkuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 14:46

Mijn broerlief doet aan motocross, al een jaar of 12 ongeveer. Hij is ontzettend fanatiek hierin en zijn crossmotor staat ook echt hoog in het vaandel, misschien wel hoger dan dat mijn pony's bij mij staan (en die staan hoog, geloof me). Ik denk dat het gewoon een kwestie is van gaan kijken naar een goede eerste motor, ga naar een speciaalzaak en huur er een keertje een! Dat is mogelijk en je hebt inderdaad geen rijbewijs nodig.

Overal door het land zitten crossbanen dus dan kun je lekker rijden! Echt "les" is er echter niet voor motocross geloof ik. Je kunt anderen vragen om begeleiding en er bestaat zoiets als een trainingsweek, maar dat is meer voor gevorderden geloof ik.

Ik heb het zelf ook een aantal keer gedaan, maar voor mij zat er echt te veel kracht in zo'n motor en ik kan er echt de controle niet over houden. Misschien scheelt het dat het de 450 CC van mijn broer was haha, daar zit ook wel wat kracht in..

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 14:51

Leuk, ik lees even mee. Ik ben ook al een tijdje met mijn vader op zoek naar een eigen crossmotor, ik vind het ook onwijs gaaf. Mijn vader heeft het vroeger ook veel gedaan :)
Voor motorcrossen op de baan heb je inderdaad geen rijbewijs nodig. Het schijnt wel dat je best een hoop onderhoud aan zo'n ding hebt, maar gelukkig kan mijn vader dat _O-

bono_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 14:58

Esmee_98 schreef:
Leuk, ik lees even mee. Ik ben ook al een tijdje met mijn vader op zoek naar een eigen crossmotor, ik vind het ook onwijs gaaf. Mijn vader heeft het vroeger ook veel gedaan :)
Voor motorcrossen op de baan heb je inderdaad geen rijbewijs nodig. Het schijnt wel dat je best een hoop onderhoud aan zo'n ding hebt, maar gelukkig kan mijn vader dat _O-

Er zit ongelovelijk veel onderhoud aan zo'n ding, echt :')
Als ik zie hoeveel uur mijn vriend daar gemiddeld mee bezig is.. nou echt ontelbaar...
Maar 't is echt z'n hobby en passie, en het is echt duur! Gaan regelmatig dingen stuk etc. dus wees daarop voorbereid kan ik je alleen maar zeggen!!

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 15:04

Ja, het is inderdaad echt heel duur :')
En inderdaad, zoals bono ook al zei, je zult waarschijnlijk wel echt zelf een motor moeten regelen. Mijn neefje heeft wel eens gekeken of je ook een motor kan huren, maar hij zei dat dat eigenlijk nergens kon.
Wil je uiteindelijk ook echt wedstrijden gaan rijden ts? :)