Depressief na eisprong

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

frensje

Depressief na eisprong

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-16 15:05

Ik ben nu de 40 gepasseerd en ik heb sinds een tijd na mij eisprong enorm last van depressieve gevoelens. Ongelukkig, nergens zin in en alles is teveel. Het lijkt wel of ik in een soort roes leef de 2 weken naar mijn ongesteldheid toe. Als ik eenmaal ongesteld ben geweest is het weer over en voel ik me goed en gelukkig.
Ik slik al jaren de pil niet meer.
Ik heb volgende week een afspraak met de ha maar wil goed beslagen ten ijs komen. Wellicht zijn er bokkers die dit herkennen en tips hebben?

kevinsky

Re: Depressief na eisprong

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 18:42

Hier was laatst een topic over, als ik me niet vergis.. Maar kom niet meer op de naam.
In iedergeval wil ik je sterke wensen. En succes bij de huisarts :(:)

daniweerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 18:45

Dit heb ik ook en ben 42 volgens mijn huisarts zijn dit de beginnende verschijnselen van de overgang :(:)

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 18:46

frensje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-16 19:04

bedankt voor de reacties. Ik heb het andere topic net door gelezen. Ik ben ook benieuwd wat de huisarts ervan vindt. Ik hoop op een wonderpil *\o/*

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 21:02

hengstveulen schreef:
Dit heb ik ook en ben 42 volgens mijn huisarts zijn dit de beginnende verschijnselen van de overgang :(:)

-O- Laat je niet afschepen!
De overgang (...ik ben nu 55 en ik 'heb het af en toe warm', maar beslist niet meer dan dat....) is een volstrekt normaal verschijnsel en hoort op geen enkele leeftijd klachten te geven. Zeker niet op je 42ste als je cyclus verder compleet normaal is.
(...zwaarder bloeden wil nog wel eens gebeuren, de laatste paar jaar. Ik ben zelf niet onregelmatig geweest.)

En op je 42ste al aan de overgang beginnen komt voor, maar "hoort niet".

Een van de belangrijkste dingen om naar te kijken is hoe goed je lever in staat is om de wateroplosbare hormonen om te zetten in vetoplosbare hormonen.
(Ik weet niet of een huisarts dit kan, een orthomoleculaire arts kan dit wel.)

Depressie is trouwens in de verste verte geen overgangsverschijnsel - maar veel vrouwen worden in deze leeftijdsgroep wel depressief.
Het hele verhaal is dat je bijnieren iets activer moeten worden - en helaas lukt dit niet iedereen. Dan ligt depressie op de loer, maar ook dat is relatief makkelijk te verhelpen.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 21:07

Meld zich!!

Daarom ben ik trouw pilgebruiker.
Met de pil benik letterlijk een stabieler en gelukkiger mens :D

Maak me nu ook alvast zorgen om de overgang. Maar indien nodig slik ik de pil gewoon door tot mijn 100e }>

kevinsky

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 21:12

mellamoshan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 21:15

Ik heb het juist tijdens gebruik van de pil erger. Dacht dat ik "gewoon" slecht reageerde op de pil...

daniweerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 22:10

Bedankt Janneke2 voor de tip. Ik ga weer met de HA praten!

frensje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-16 13:26

Net naar de huisarts geweest. Hij zei dat ik de pil weer kan gaan gebruiken en dan doorslikken om te kijken of het helpt en anders anti depressiva maar dat vind ik zelf weer zo rigoureus.
Ik heb zelf nog aangedragen lichttherapie en een HRT pil te gaan gebruiken. Hij vond dat ik eerst de pil kon gebruiken. Dus dat ga ik nu doen. Op de een of andere manier voel ik me bij mijn ha altijd wat onbegrepen.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 15:48

Op jouw leeftijd klachten ondervinden van de premenopauze is niet uniek.

Er bestaat een forum over de overgang (vrouwenovergang) waar vrouwen herkenning, erkenning en geruststelling vinden. Je zou er eens rond kunnen kijken of je iets herkent.

Let wel, ik stel geen diagnose!
Laatst bijgewerkt door Boras op 20-06-16 15:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Nanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 15:51

Laat je schildklier onderzoeken bij de huisarts. Het is een bekend gegeven dat veel vrouwen boven de 40 jaar daar last van kunnen krijgen. Depressieve gevoelens kunnen een veroorzaakt worden door een niet goed werkende schildklier.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 18:40

frensje schreef:
Net naar de huisarts geweest. Hij zei dat ik de pil weer kan gaan gebruiken en dan doorslikken om te kijken of het helpt en anders anti depressiva maar dat vind ik zelf weer zo rigoureus.
Ik heb zelf nog aangedragen lichttherapie en een HRT pil te gaan gebruiken. Hij vond dat ik eerst de pil kon gebruiken. Dus dat ga ik nu doen. Op de een of andere manier voel ik me bij mijn ha altijd wat onbegrepen.

Zo'n raar idee is dat niet als je mijn post hebt gelezen.

Ik heb ook de minipil gehad (cerazette), maar dan kon ik ook de hele dag wel janken.
Ik heb echt die extra oestrogenen nodig om gelukkig te zijn.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 12:43

frensje schreef:

Ten eerste: rot dat je je toch niet echt begrepen voelt!

Waar ik wel aan zit te denken (...en wat hij had horen te zeggen! ) is dit. "Een diagnose stellen" is vaak een proces.
'De' pil weer gaan gebruiken is een stap in dit proces.
Idealiter is het die stap, waarvan hij (met recht en rede, naar we vurig hopen ) denkt, dat het de minste schade oplevert en de meeste kans op succes.
Zie het zogezegd als experiment - het doel van een experiment is vooral dat het informatie oplevert.
Dus : "wellicht blijk ik ;) zo iemand als Sizzle te zijn en werkt dit - wellicht werkt het niet, en dan komt er een volgende ronde."