Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Doubtless schreef:Skeeleren is zeker goed, maar het ligt er natuurlijk wel aan wat je doet. Als je 5km op je dooie gemak aflegt gebeurt er niet veel. Maar als je langere tochten (20km+) op tijd gaat rijden, merk je het wel
Ik heb vorig jaar het skaten met hardlopen gecombineerd. Meerdere keren per week 20km+ tochtjes en daarnaast 7/10 km hardlopen. Dat zie & voel je goed
Laurievc schreef:Hay mede-bokkers!
Vorig jaar ben ik in de zomer verschillende keren gaan hardlopen om mijn conditie op peil te krijgen en toch wel wat de doen aan mijn figuur. Jammer genoeg heb ik enorm veel last gekregen van hyperflexibiliteit in mijn knieën en heeft mijn arts me toch aangeraden om te stoppen met lopen.
Doubtless schreef:Zwemmen is geen slim plan met hyperflexibiliteit (ivm ontwrichting). Werd mij in ieder geval door verschillende artsen afgeraden.
secricible schreef:Ik heb helaas geen goede en slechte momenten, bij mij komt het echt altijd onverwacht eigenlijk. Maar ik heb hier in het CrossFit topic even gepost en ga er wat meer over opzoeken, bedankt!Ik doe met mijn knieproblemen ook crossfit. Alles is naar je eigen niveau te brengen, in slechte periodes vermijd ik alles met impact op mijn knieen. Dat betekend dat ik op dit moment geen squats doe in de WOD, niet op kisten spring en niet ren. Hiervoor verzinnen we alternatieve oefeningen.
In de krachttraining pak ik sinds kort wel weer squats mee.
Crossfit is er uitermate geschikt voor, maar wel met goede begeleiding. Goed om je heen kijken dus en in gesprek gaan met trainers om te kijken hoe zij er op reageren. Wij hebben ook mindere trainers gehad die niet verder kwamen als "dan doe je je squat minder diep". Daar heb je dus niks aan.
Scheelt dat mijn fysio ook in onze box traint dus die weet wat ik doe en ziet me regelmatig trainen.