Wanneer alles wat je kan te vaak alleen maar huilen is

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xPabloBokt
Fotograaf

Wanneer alles wat je kan te vaak alleen maar huilen is

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-16 22:45

Heb niet heel lang nagedacht om het topic te plaatsen, om eerlijk te zijn. Ik moet het eventjes van me af schrijven.

Ik ben nu 19 jaar en heb bijna 8 maanden een vriend. Liefste vent ter wereld en ik zou hem voor geen goud willen verliezen. Ik heb sinds februari flink wat meegemaakt en ik kom er nu achter dat ik veel heb weggestopt. Ook van vér voor februari (dan heb ik het over 3 jaar geleden), inclusief de beruchte 'ex' die me behoorlijk in de zeik heeft genomen, anderhalf jaar lang. Anderhalf jaar lang tuinde ik overal in. En hijzelf kan me minder dan niks boeien, niet meer. Maar de dingen die hij me geflikt heeft.. van dat vuurtje voel ik nu de blaren. En ik moet erop zitten. Geloof dat ik altijd een beetje heb genegeerd wat het toch met me gedaan heeft. En nu komt alles naar boven, lijkt het.
Zul je misschien denken, ach je was maar 16.. maar ik heb in mijn leven (te) veel meegemaakt.

Ik huil ontzettend veel. Voornamelijk als het aan mijn vriend gerelateerd is. Ik kan huilen als hij hier wegrijdt terwijl ik hem de dag erop weer zie. Ik kan huilen als hij een weekendje weg is naar zijn familie in het noorden. Ik huil al als hij aangeeft van 'hey, dit en dat is niet prettig als je dat doet, ik hou van je maar dat is misschien niet zo handig van je'. Niks aan de hand dus, en toch voel ik me schijt.

Ik vind het vreselijk dat ik zo veel huil, ook voor zijn ogen. Het is net alsof ik gewend ben dat deze vorm van liefde pijn doet, alsof ik ge-Pavlov'd ben.

Ik moet, moet dit van mezelf om gaan zetten in een blij gevoel. Natuurlijk voor mezelf, maar ook voor hem.
Het heeft me de afgelopen 8 maanden al laten zingen en dansen en met een helderder hoofd naar dingen doen kijken, maar gewoonlijk wordt ik er alleen bizar emotioneel van. Zodanig dat ik gewoon ga huilen. En dan niet een of twee traantjes, maar echt dat alles over mijn wangen stroomt.
De gevoelens voor mijn vriend zijn zo overdonderend op die momenten, en ik had nooit verwacht dat ze mij ooit zouden overkomen. Voor mijn ex niet en na mijn ex al helemaal niet. Ik had gewoon niet verwacht dat iemand net zo veel van mij kon houden, laat staan hij, als ik van hem doe. Het gevoel zelf is meer dan ik ooit heb kunnen dromen en wensen. Het probleem is gewoon dat het gelinkt is aan pijn. Teleurstellingen en onterechte beschuldigingen, keer op keer. Het is niet eens wat mijn vriend doet, het is gewoon het gevoel voor hem dat die pijn terug oproept. Zo lijkt het.

Dit klinkt waarschijnlijk super cliché maar al sinds ik een beetje begrijp wat het betekent hoopte ik dat ik zoiets zou vinden als dit. En nu staat het recht voor mijn neus en heb ik het al vast, maar ik weet m'n god niet hoe ik het fatsoenlijk vast moet houden, omdat ik het alleen op de verkeerde manier geleerd heb.

En dan staat hij daar, hij die me bijna elke dag vertelt dat hij er altijd zal zijn voor me. En ik wéét dat hij het meent. Nu moet ik het alleen nog gaan geloven.

Ik ga hiervoor sowieso op zoek naar een psycholoog, want dit is maar een klein stuk van het verhaal. Ik wil EMDR-therapie gaan volgen. Ik wil dit hoe dan ook niet in de weg laten staan voor ons beiden, want daar is hij me veel te dierbaar voor.

Bedankt als je alles hebt gelezen, ik moest het even kwijt. Reacties zijn welkom, wees lief :+: en ik hoop dat het hier goed staat.

Liefs,

Robin

mingming

Re: Wanneer alles wat je kan te vaak alleen maar huilen is

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 23:39

Heel veel sterkte en succes, ik weet verder niks wat ik kan zeggen, maar ik vind het knap dat je hulp zoekt :(:)

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 23:52

Ik snap en herken dingen.
Zelf een erg instabiele ex gehad, hij kon echt ineens omslaan en in paniek raken.
En eigenlijk van niks, ik heb heel erg lang gedacht dat het mij niks deed, en dat ik dat kon hebben.
Maar als ik eens verdrietig was ofzo hoefde ik niet op steun te rekenen, mijn gevoel gaf hem dan weer reden om in paniek te schieten.
Uiteindelijk op een ontzettend banketstaaf manier gedumpt out of the blue terwijl we zouden gaan samenwonen, in een paniekbui van hem.

Toen ik weer een vriend kreeg had ik daar echt last van.
Ik vond het zo vreemd om iemand te hebben die wel stabiel is, en niet in paniek schoot van niks.
Dat heb ik toen ook aangegeven, dat ik het spannend vond en het verzoek om alsjeblieft gewoon te zeggen wat je op je hart ligt.
Dan kon ik loslaten dat het ineens fout zou gaan, maar dat vond ik erg moeilijk om toe te geven dat ik er toch schade van heb.
De eerste weken vond ik een dag geen contact gewoon echt eng, als mijn ex niks liet weten dan wist ik dat hij echt in een diep dal zat namelijk.

Ik ga er ook mee aan de slag binnenkort.
Ben al jaren ziek en ook daarvan moet ik verwerken.
Sterkte met verwerken, ik vind het stoer. :j

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-16 07:17

moonfish13 schreef:
Ik snap en herken dingen.
Zelf een erg instabiele ex gehad, hij kon echt ineens omslaan en in paniek raken.
En eigenlijk van niks, ik heb heel erg lang gedacht dat het mij niks deed, en dat ik dat kon hebben.
Maar als ik eens verdrietig was ofzo hoefde ik niet op steun te rekenen, mijn gevoel gaf hem dan weer reden om in paniek te schieten.
Uiteindelijk op een ontzettend banketstaaf manier gedumpt out of the blue terwijl we zouden gaan samenwonen, in een paniekbui van hem.

Toen ik weer een vriend kreeg had ik daar echt last van.
Ik vond het zo vreemd om iemand te hebben die wel stabiel is, en niet in paniek schoot van niks.
Dat heb ik toen ook aangegeven, dat ik het spannend vond en het verzoek om alsjeblieft gewoon te zeggen wat je op je hart ligt.
Dan kon ik loslaten dat het ineens fout zou gaan, maar dat vond ik erg moeilijk om toe te geven dat ik er toch schade van heb.
De eerste weken vond ik een dag geen contact gewoon echt eng, als mijn ex niks liet weten dan wist ik dat hij echt in een diep dal zat namelijk.

Ik ga er ook mee aan de slag binnenkort.
Ben al jaren ziek en ook daarvan moet ik verwerken.
Sterkte met verwerken, ik vind het stoer. :j

Bedankt voor je reactie. Ik wil ook jou heel veel sterkte wensen. Je kan het!

onbarefeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 07:25

Ik voel me precies zo eigenlijk, bijna een jaar samen en toch kan ik na allerlei gebeurtenissen in het verleden nog amper geloven wat ik nu heb en dat dit ook zo zal blijven (waarschijnlijk). Hij denkt ook vaak zo dus dat gaat wel eens niet zo lekker :o Maar het vertrouwen zit er wel en de liefde is net zo hevig als jij het beschrijft!
Ik weet niet of ik je kan helpen, maar mijn PB-box staat altijd voor je open, mocht je denken daar wat aan te hebben :j Ik wens je heel veel sterkte

Westernfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 07:49

Je slaat de goede weg in nu!

Het zal nog even zwaar, vermoeiend en confronterend worden voor je. :(:) Tip van mijn kant: blijf er vooral over praten met je vriend zodat hij een beetje kan begrijpen waarom je je zo voelt.

Heel veel sterkte toegewenst!

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-16 12:02

Westernfreak schreef:
Je slaat de goede weg in nu!

Het zal nog even zwaar, vermoeiend en confronterend worden voor je. :(:) Tip van mijn kant: blijf er vooral over praten met je vriend zodat hij een beetje kan begrijpen waarom je je zo voelt.

Heel veel sterkte toegewenst!

Dankjewel. :) onze relatie is gebouwd op communicatie, dus dat komt helemaal in orde. Hij was degene die dit gevoel bij mij aanvoelde en met het idee van hull en EMDR kwam. Ik blijf er hoe dan ook met hem over communiceren :)

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 13:26

Hartstikke goed bezig - naar een goede psychologe en als het goed klikt gewoon emdr hier tegenaan gooien, dat helpt!

En ik herken het ten voeten uit.
Toen het aanging met mijn huidige vriendje (...schrik niet, bijna 30 jaar terug :j ) heb ik de ogen uit mijn hoofd gehuild.
Klaas was er soms verbaasd over en ik heb hem herhaaldelijk moeten vertellen dat hij lief was en dat hij niets fout deed. ("Probeer ik lief voor haar te zijn - gaat ze huilen..." twijfels.)

En laat in de tussentijd alles wat er uit wil gewoon lekker stromen - van opkroppen wordt een mens niet gelukkig.
:(:)

Laurapalmer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 13:41

Ah meis toch,ik denk dat je gewoon veel te verwerken hebt..huilen is niet verkeerd!zo verwerk je opgekropte emoties..en blijf er idd veel over praten!sterkte en een dikke knuffel :(:)

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-16 21:29

Echt lieve reacties allemaal dames! Dankjewel :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 21:36

Sterkte... :(:)
Weet niet echt iets zinnigs te zeggen :o, maar ik hoop dat je weet dat je het waard bent om van gehouden te worden om wie je bent en gerespecteerd te worden. :j

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-16 22:47

KoudbloedKim schreef:
Sterkte... :(:)
Weet niet echt iets zinnigs te zeggen :o, maar ik hoop dat je weet dat je het waard bent om van gehouden te worden om wie je bent en gerespecteerd te worden. :j

Thanks Tien :) weten is een ding. Moet het nu nog voelen.