Eierstok problemen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cubone

Eierstok problemen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-16 21:03

Dit topic is eigenlijk... omdat ik weet dat Bokt heel goed is in flink trappen onder je reet geven.

IK MOET. Maar ik wil niet en ik ben zo bang... 3 jaar geleden is bij mij geconstateerd dat ik slechts een eierstok heb. Daarnaast is ook geconstateerd dat op de eierstok die ik wel heb 11 cystes zitten met een gemiddelde doorsnee van een halve centimeter. Voor een meiske van destijds 20 jaar is dat nogal wat :(

De gynaecoloog, die er achter kwam doordat we keken of mijn spiraaltje correct geplaatst was schrok er nogal van. Daarnaast wist hij direct allerlei verschijnselen op te noemen die ik allen moest bevestigen. - Onregelmatige menstruatie, extreem veel pijn, overmatige haargroei en acne. Zijn vermoeden naar aanleiding van het kortstondige onderzoek, (dat eigenlijk om mijn spiraal ging) was PCOS. Ook, durfde hij mij te vertellen dat het in zo'n extreme mate was, dat hij verwachtte dat het voor mij heel moeilijk en wellicht zelfs onmogelijk zou zijn om kinderen te krijgen.

Nu ben ik inmiddels 3 jaar verder en ga ik dagelijks kapot van de pijn. Ik kan niet meer staan, ik kan niet meer liggen, ik kan niet meer zitten. Ik weet gewoon niet wat ik moet! Soms word ik zelfs gillend wakker van de pijn. Twee weken terug was het toppunt. Zelfs ademen deed me pijn. Dit was zo erg dat ik op het punt heb gestaan om de ambulance te bellen. Maar op zo'n moment denk ik dan; Na een paar uur zakt de pijn meestal weer af en voel ik me weer prima dus niet zeiken en prop er maar een sok in voor de buren zodat je ze niet wakker gilt.

Ik ben doodsbang dat mijn cystes verder zijn gegroeid en mijn eierstok aan het kantelen is. En tsja. Het punt is, er is maar een manier om daar achter te komen. Mocht dit daadwerkelijk het geval zijn, dan ben ik eigenlijk al veel te laat. Desondanks... Ik moet naar de gynaecoloog! Ik moet dit laten onderzoeken. Maar ik ben gewoon echt heel erg bang...

Ik ben bang dat het al zo ver is dat ze niks meer kunnen en alles er uit moet. En ik weet dat blijven zitten met pijn me ook niet gaat helpen. Ik woon in het buitenland en de gezondheidszorg is hier nou niet ehm.. ja, op en top. Naar Nederland hiervoor is ook geen optie. Ik heb al een gynaecoloog op het oog die goed Engels zou spreken, maar het blijft moeilijk.

Mijn partner woont aan de andere kant van de wereld en ik wil dit helemaal niet "alleen" aan vechten. Ik wil eigenlijk gewoon helemaal niet weten wat er aan de hand is! Ik wil helemaal geen stappen gaan ondernemen, maar dit kan gewoon zo niet verder dus ik zal wel moeten.

Lieftallige Bokkers. Geef mij alsjeblieft een rot trap zodat ik toch die afspraak ga maken en stop met mijn kop in het zand te steken. Zodat ik straks zonder pijn rond kan lopen en in ieder geval weet wat er precies speelt. Het is extreem zoals het nu is en ieder ander zou ik een klap voor zijn kop geven, maar als het dan om mezelf gaat voel ik me zo'n zeikerd.

Bedankt.

Pluttersput

Re: Eierstok problemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 21:06

Waar woon je? Zou je het leuk en fijn vinden als er een bokker met je mee ging?

Ik snap dat je bang bent, en ga je daarom ook geen schop geven. Ik wil je vell sterkte en succes wensen met wat je ook gaat doen.

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 21:11

Jeetje wat lastig zeg! Het is al niet niks in het algemeen, maar op jou leeftijd lijkt het mij al helemaal niet niks!

Bij deze een 'schop' onder je bips! Het gaat om je eigen welzijn meis! Heel veel succes en beterschap!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 21:14

Oh lieverd lieverd lieverd wat heb je hier lang mee gewacht.
Je weet wel dat je naar de gynaecoloog moet, daarvoor hoeven wij je echt geen schop te geven. Maar ik kan me zo goed voorstellen dat je liever je kop in het zand steekt :(:)

Ik denk echt dat je gaan moet. Stel het is nu te laat om kinderen te krijgen dan weet je dat ook, hoe hard ook... en dan kan je je beraden op andere mogelijkheden...

Maar met niet weten gaat het niet weg... :n

Heel erg veel sterkte :(:)

Cubone

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-16 21:22

Bedankt voor jullie berichten! Ik woon in de Balkan.

Ik vind het ook stom van mezelf dat ik destijds niet heb doorgevraagd. Ik vond het wel best! Ik heb geen kinderwens (nog steeds niet gelukkig), en mijn eerste reactie toen de arts mij vertelde dat de kansen voor mij om ooit kinderen te krijgen heel klein waren, was pure blijdschap. De gezondheidsrisico's eromheen heb ik eigenlijk nooit over nagedacht tot nu toe.

Ik heb altijd alle pijntjes weggestopt. Dat was normaal. Immers, toen ik 14 was werd ik ook standaard een week ziek rondom mijn menstruatie. Overgeven, misselijkheid, huilend op de grond liggen in de foetushouding terwijl je niet meer weet of het nou warm of koud is. Dat is gewoon ongesteld zijn. En dat hoort bij het vrouw te zijn ;)

Inmiddels realiseer ik me wel dat dit niet helemaal normaal is. Ja krampjes, en misschien dat je jezelf niet helemaal lekker voelt. Maar dat je werkelijk waar te ziek bent om naar de wc te kruipen en zo af en toe zelfs zo beroerd word dat je waanbeelden krijgt? Nee :n Dat hoort niet. Dit had eigenlijk al een voorbode moeten zijn van dit alles waar ik nu mee zit en ik had echt al jaaaaaren terug hulp moeten zoeken. Helaas is dat niet gebeurd en kan ik dat ook niet meer terug draaien, maar het is nu wel tijd om daadwerkelijk op zoek te gaan naar oplossingen.

Morgen ga ik eens proberen om voorzichtig een mailtje te sturen naar de kliniek die ik op het oog heb. Dat lijkt me een goeie eerste stap.

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 21:25

Bel inderdaad morgen de kliniek.
Wat een verschrikking.

En misschien is het een optie om eicellen in te vriezen?

Heel veel sterkte!

En wel bellen he wij zijn hier de stok achter de deur.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 21:28

Hup meid, zo snel mogelijk bellen! Het gaat om je gezondheid en je toekomst.
Dit is inderdaad niet normaal en het lijkt me zelfs heel gevaarlijk om hier nog langer mee door te lopen.

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 21:30

Jeetje, sterkte! :(:) Ik heb zelf ook Pcos en had een gezwel op mijn eierstok, daar ben ik vorig jaar aan geopereerd. Ik snap dat je bang bent, maar ga!

Cubone

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-16 21:32

linnie050 schreef:
Bel inderdaad morgen de kliniek.
Wat een verschrikking.

En misschien is het een optie om eicellen in te vriezen?

Heel veel sterkte!

Ik ben anti IVF, dus dat zal ik persoonlijk niet doen :) Als mijn lichaam zegt dat ik geen kinderen kan krijgen, dan is het heel verdrietig voor mij en zal ik dat echt wel heel erg vinden. Maar voor mijn gevoel is daar dan een reden voor. Een lichaam zegt niet om je te pesten dat je geen kinderen kan krijgen, maar doet dit om jouw eventuele nakomelingen te beschermen.

(dit betekend natuurlijk niet dat anderen het niet moeten of mogen doen, als ze dit wel graag willen!)

Linnie, ik beloof niet dat ik ga bellen. (dat vind ik nog een beetje eng) Maar ik ga sowieso contact met ze zoeken! Hetzij via mail!

maava

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 21:41

Heb je anders geen vriend(in) of famillie lid die je van dichtbij kan steunen mee gaan naar afspraken?
Goed van je dat je al gaat mailen, dat is de eerste stap!

Cubone

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-16 21:46

maava schreef:
Heb je anders geen vriend(in) of famillie lid die je van dichtbij kan steunen mee gaan naar afspraken?
Goed van je dat je al gaat mailen, dat is de eerste stap!

Ik heb geen contact meer met mijn familie. Daarnaast heb ik ook geen familie in dit deel van Europa. Wat betreft vriend(innen) heb ik er wel een hoop. Maar ik ben een "mannenwijf" en vind het nogal wat om een van mijn mannelijke vrienden mee te nemen. Daarnaast is mijn beste vriendin net 12 weken zwanger, dus wil ik haar de stress niet aan doen. Die moet gewoon lekker voorzichtig doen, genieten, en zich zeker niet druk gaan maken over mij.

Voor mij voelt het iemand mee vragen ook echt als aandacht zoeken, en dat ik juist wat ik niet wil. Nu weet ik wel, ik denk altijd alles alleen te kunnen en dat pakt niet altijd goed uit. (voorbeeldje, knock-out gaan op straat omdat je het spiraaltje zetten lichtelijk onderschat hebt) Maar ik ben nogal ehm ja.. Koppig.

Voor mijn gevoel is dit iets wat ik alleen moet doen. Bij voorkeur natuurlijk samen met mijn partner. Het gaat immers ons aan, maar dat is op dit moment niet mogelijk.

Edit: Ik heb de }:0 bij de hoorns gevat en zojuist de kliniek een mail gestuurd. Nu is het even afwachten. :)

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 00:16

Goedzo TS! Eerste stap gezet!

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 00:33

Jeetje. Sterkte TS! Goed dat je stappen gaat ondernemen.

Ik denk dat je moet proberen het 'gewoon' te ondergaan. Je weet niet hoe erg het nu is, maar het is zoals het nu is dus je zorgen gaan maken erover of het nou wel of niet heel erg is gaat niks veranderen aan de situatie.

Die gedachte hielp mij best wel toen ik naar de gyn moest voor bloedingen op momenten dat het niet hoort. Uiteindelijk bleek zowel het bezoek als de uitslag mee te vallen.

Hopelijk valt het bij jou, voor hoe ver dat kan, ook nog mee! :j

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 00:39

Jeetje heftig zeg op z'n jonge leeftijd
Goed van je dat je toch stappen hebt/gaat ondernemen

Misschien een lieve bokker waar je mee kunt praten hier over of zelfs mee wilt gaan
Weet niet of je daar voor open staat/of je dat kan waarderen

Maar iemand die je kan steunen kan heel veel schelen denk ik

Heel erg veel sterkte meid

Cubone

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-16 22:53

Helaas geen reactie gehad vandaag :) Hopelijk komt dat een der komende dagen.

Gelukkig geen pijn gehad vandaag! Ik ben erg benieuwd naar wat ze zullen reageren. (en of ze zullen reageren). Als ik donderdag nog geen reactie heb ga ik ze bellen. In de tussentijd heb ik een drukke week. Net een nieuwe functie op mijn werk en daarnaast moet ik ook nog mijn oude functie opvullen (er is nog geen vervanging) en mijn freelance werk er naast. Het houd niet op :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 14:54

Hoe is het vandaag met je?

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 15:07

Maar is het wel je eierstok die nu de pijn geeft?
Wie weet zit het spiraal gewoon niet goed meer.. en maak je je nu druk om iets wat misschien niet aan de orde is.. :(:)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 15:19

Benader ook gewoon je vriendin! Dit moet je niet alleen doen :) dat ze zwanger is staat hier los van, want misschien voelt ze allang aan dat het niet helemaal fijn is met jouw kippenhok nu. Die wil absoluut niet horen dat jij haar wil ontzien, die wil gewoon echt horen hoe het met jou is ;)

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 15:38

vuurneon schreef:
Benader ook gewoon je vriendin! Dit moet je niet alleen doen :) dat ze zwanger is staat hier los van, want misschien voelt ze allang aan dat het niet helemaal fijn is met jouw kippenhok nu. Die wil absoluut niet horen dat jij haar wil ontzien, die wil gewoon echt horen hoe het met jou is ;)

Dit inderdaad :j Als je zwanger bent ben je niet direct een breekbaar poppetje. Als een vriendin van mij iets dergelijks had gehad tijdens mijn zwangerschap had ik echt gehoopt dat ze mij in ieder geval een kans gaf om er voor haar te zijn