Kaak chirurg duitsland vraagje.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ironic__

Kaak chirurg duitsland vraagje.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-16 18:28

Ik heb donderdag mijn wortel punten bij de kaak chirurg in duitsland laten knippen.
De pijn viel mee maar sinds vandaag niet om te harden, ik kom het terug van de spoedarts en hij heeft me een antibiotica gegeven.
Hij zei me om morgen terug te gaan naar het ziekenhuis in papenburg, en heb ik mijn angst vergeten te vragen of mijn hechtingen oplosbaar zijn.
Moet er niet aan denken dat ze dat morgen gaan los trekken en opnieuw dat kanaal in gaan.....
Ik zit nu enorm te stressen , heb een enorme angst voor de tandarts.
Wie weet er op de hechtingen die ze plaatsen oplosbaar zijn in duitsland?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 18:30

Je wortelpunten zijn bijgeknipt? Wat moet ik me daarbij voorstellen? :o?
Heb je geen pijnstilling gehad? Is ibuprofen misschien een tijdelijke oplossing voor je?

Ik ben wel bekend bij de kaakchirurg maar heb meestal de gewone hechtingen (dus niet de oplosbare).
Volgens mij ligt het echt aan de ingreep waar ze uiteindelijk voor kiezen. Bij mij ging het om implantaten plaatsen etc, dus dat is niet vergelijkbaar.
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 12-06-16 18:32, in het totaal 1 keer bewerkt

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 18:30

Laatst bijgewerkt door gabyfedde op 12-06-16 18:32, in het totaal 1 keer bewerkt

ironic__

Re: Kaak chirurg duitsland vraagje.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-16 18:32

De uiteinde van je wortel punten knippen ze eraf.
De hechtingen zijn lichtblauw.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 18:33

Ik lees op internet dat blauw meestal niet-oplosbaar is.
Maar wie weet is lichtblauw toch anders.

Maeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 18:34

Volgens mij zijn de hechtingen die in je mond gebruikt worden altijd oplosbaar. Kan alleen wel tot 10 dagen duren voor ze weg zijn. Vraag anders om zakjes ibuprofen bruis, ivm paracetamol heeft mij dat toen erg geholpen. Sterkte!

ironic__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-16 18:35

Cayenne schreef:

Fijn ik heb er 10 :(

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 18:35

Maeve schreef:
Volgens mij zijn de hechtingen die in je mond gebruikt worden altijd oplosbaar. Kan alleen wel tot 10 dagen duren voor ze weg zijn. Vraag anders om zakjes ibuprofen bruis, ivm paracetamol heeft mij dat toen erg geholpen. Sterkte!

Nee hoor, absoluut niet. Ik ben al 6 keer bij de kaakchirurg onder het mes geweest en ze waren alle keren niet-oplosbaar.
Ik moest na 14 dagen terug om ze te laten verwijderen.

ironic__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-16 18:35

Maeve schreef:

Ik heb bruis maar werkt maar kort en mag ze om de 4 uur innemen.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 18:36

ironic__ schreef:
Cayenne schreef:

Fijn ik heb er 10 :(

Het losmaken voel je echt heel weinig van hoor! Ik heb een gigantische tandartsangst (slik van tevoren altijd valium) en dit durf ik zonder verdoving! :D
Komt goed!!

ironic__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-16 18:38

Oke, maar goed ben benieuwd wat ze willen doen, ik heb nu amoxicille en dat haalt toch de ontsteking weg?

Maeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 18:38

Die bruis die ik had waren zakjes van 600 en die mocht ik maar 2x per dag... Had het liever vaker genomen maar haalde even de scherpe kantjes er af.

Exit: amoxocilline is idd een antibioticum.
Laatst bijgewerkt door Maeve op 12-06-16 18:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 18:39

Van wanneer zijn die hechtingen? Ik denk van donderdag en niet van de spoedarts? Indien dat klopt, denk ik dat ze morgen helemaal niks gaan doen. Maar als de hechtingen eruit moeten, had je ook een vervolgafspraak mee moeten hebben.

Ik heb zelf ook een apexresectie gehad (neem tenminste aan dat dat hetzelfde is). In eerste instantie viel de pijn mee, na een paar dagen was de pijn dusdanig dat ik haast in staat was de kies eigenhandig eruit te trekken. Eveneens spoedarts gezien, AB gekregen en daarna werd het vlot minder. Ik hoefde ook niet een dag later naar mijn eigen arts terug te gaan, zolang de AB zijn werk maar gaat doen. De AB moet de ontsteking en daarmee de pijn weg halen.

Ik zou me dus nog maar niet te druk maken over morgen, zelfs als de hechtingen niet oplosbaar zijn (wat ik, gezien de kleur, inderdaad verwacht), zullen die er morgen nog niet uit gaan verwacht ik.

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 18:41

Cayenne schreef:
Maeve schreef:

Nee hoor, absoluut niet. Ik ben al 6 keer bij de kaakchirurg onder het mes geweest en ze waren alle keren niet-oplosbaar.
Ik moest na 14 dagen terug om ze te laten verwijderen.

Maar dan is het nog steeds zo dat tegenwoordig in verreweg de meeste gevallen de gebruikte hechtingen oplosbaar zijn. Maar ook met oplosbare hechtingen krijgen patiënten vaak een afspraak voor 'hechtingen verwijderen'. Dit omdat mensen vaak niet op komen dagen als het 'alleen maar' een nacontrole is.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 18:44

Lalidan heeft een punt! Als ze niet oplosbaar zijn, moet er ook een vervolgafspraak zijn gemaakt.

ironic__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-16 18:47

Ik heb een vervolg afspraak aanstaande donderdag, maar dat zou waarschijnlijk ook te snel zijn om de hechtingen te verwijderen dan, dat is dan precies een week later.
De spoedarts van net zei dat ik niet moest wachten tot donderdag maar gelijk morgen moest bellen.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 19:32

Vreemd.... misschien puur ter controle? Ik kon gewoon de antibiotica afwachten, alleen als het met een dag of twee niet aanmerkelijk beter ging, moest ik aan de bel trekken.
Hechtingen verwijderen kan meestal wel na een week, maar is een beetje afhankelijk van wat er gehecht is en waarom.

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 20:07

ironic__ schreef:
Ik heb een vervolg afspraak aanstaande donderdag, maar dat zou waarschijnlijk ook te snel zijn om de hechtingen te verwijderen dan, dat is dan precies een week later.
De spoedarts van net zei dat ik niet moest wachten tot donderdag maar gelijk morgen moest bellen.

Na een week kan het meestal wel hoor. Maar inderdaad geen risico's nemen en morgen bellen.

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 23:58

Ah bij mrosk? Of hoe heet ie ook alweer geweest?
Ik heb laatst daar mn laatste verstandskies laten trekken.
En ik ben ook spaandbenauwd voor de tandarts maar vind hem fijn werken.
Gewoon ook tegen hem zeggen dat je het best eng vind en hij is echt vriendelijk en houd er rekening mee.
Toen hij mn vertandskies ging trekken heb ik gezegd wat er ook gebeurd, hij moet eruit en blijf praten dan merk ik niks..

Maar terug naar jou verhaal, vermoedelijk een wortelkanaalbehandeling die dus niet heeft geholpen en daarom hebben ze de punten geknipt.
Ik denk dat het flink ontstoken is. Wat eventueel helpt coldpack ertegen aan dat scheelt heel wat aan pijn.

En verder, morgen toch erheen gaan en vragen voor goed verdoven ivm angst. Dat begrijpen ze heel goed