Wat doen in de zomervakantie? Geopereerd.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

DearLove

Wat doen in de zomervakantie? Geopereerd.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-16 13:01

Beste bokkers,
Binnenkort is de zomervakantie er weer en ik zou graag wat ideeën hebben voor wat ik zou kunnen doen. Aankomende woensdag word ik geopereerd aan mijn knie waardoor ik 6 weken een spalk om krijg(been moet volledig recht) en sowieso 8-10 weken op krukken loop (halfslachtig want mijn andere knie is ook slecht). Nu vroeg ik mij af wat ik dan wel zou kunnen doen.
Ik houd er van om toch wat te doen in de vakantie. Ik ben creatief maar de heletijd schilderen lezen en knutselen gaat natuurlijk ook vervelen.
Al vast bedankt.

Unique6

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 13:18

Ik weet niet of het kan, maar misschien met een (heel lief :P ) iemand een dagje op stap gaan? Je kunt vast wel een rolstoel regelen en dan ben je er toch een dagje uit!

Anoniem

Re: Wat doen in de zomervakantie? Geopereerd.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 13:22

Wat ik na mijn operaties veel heb gedaan is lezen, las vaak wel een boek per dag. Verder zijn er online ook gratis cursussen te vinden over van alles en nog wat, dat is ook erg leuk om te doen en je hebt er later ook nog eens wat aan!

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 13:38

Unique6 schreef:
Ik weet niet of het kan, maar misschien met een (heel lief :P ) iemand een dagje op stap gaan? Je kunt vast wel een rolstoel regelen en dan ben je er toch een dagje uit!

Dat ja.
Je sociale contacten inschakelen en ze opdragen jou rond te rijden :D
Lekker terrasjes pakken, de stad in, of juist richting strand of dierentuin ofzo. Lekker erop uit.

DearLove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-16 13:50

Goof schreef:
Unique6 schreef:

Dat ja.
Je sociale contacten inschakelen en ze opdragen jou rond te rijden :D
Lekker terrasjes pakken, de stad in, of juist richting strand of dierentuin ofzo. Lekker erop uit.

Dat klinkt wel goed! Kan helaas niet elke dag maar ga zeker de sociale contacten knop gebruiken.

xJitskee schreef:
Wat ik na mijn operaties veel heb gedaan is lezen, las vaak wel een boek per dag. Verder zijn er online ook gratis cursussen te vinden over van alles en nog wat, dat is ook erg leuk om te doen en je hebt er later ook nog eens wat aan!

Lezen heb ik wel snel bekeken, naast dat ik veel boeken niet leuk vind of al gelezen heb. Cursussen kunnen heel leuk zijn maar digitaal ben ik nog al snel laks en doe toch liever wat leuks in de vakantie.

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 14:01

Is er niet nog een serie welke je wilt zien. Ik heb heel wat series van vriendinnen gekregen welke ik kon kijken.

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 14:14

Wat ik de afgelopen jaren en laatste jaar na 9 operaties heel veel gedaan heb is lezen (van de aller liefste Bokkers zelfs een e-reader gekregen <3 ), tijdschriften, puzzelen, maar ook dingen als haken, breien, borduren, films/series kijken, fotograferen, enz.

Nu was/ben ik wel echt heel ziek met momenten waardoor je simpel weg veel minder wil doen en gewoon niets doen of slapen al fijn is, heb grote problemen met mijn ogen en vooral hersenen waardoor lezen en films kijken soms nauwelijks of niet gaat, ook haken/borduren gaat dan lastiger, al lukt haken bijna blind onder tussen haha.

Nu heb ik 2 weken terug een spiegel reflex camera gekregen van mijn vriend en daarmee kan ik me ook echt enorm goed vermaken, eeuwig sites lezen en uit pluizen over fotografie en dan alles uit proberen en foto's maken.

Verder, kan ik gewoon al genieten van uren naar mijn drie paarden (waarvan 1 veulen) kijken.

Jij bent natuurlijk een stuk minder "ziek", maar bent gewoon heel erg beperkt. Dat is veel en veel moeilijker (heb eens mijn knie verbrijzeld als 12-jarige) dus weet enigzins hoe t is, omdat je in je hoofd gewoon alles nog kunt en niet ziek ziek bent (snap je wat ik bedoel). Je verveeld je dan dus ook veel sneller.

Nu ben ik dus gewoon ook echt ziek, half uur overeind is al echt heel zwaar, waardoor ik al heel snel tevreden ben met kunnen lezen (wat ook liggend lukt), film kunnen kijken of uurtje haken. Dus begrijp heel goed dat je dan snel gaat vervelen. Vraag vrienden om je mee op pad te nemen, dagje weg/uit is dan ook in een rolstoel gewoon al heel leuk. Of stuk wandelen door t bos. Heb je dieren? Ga je daar mee bezig houden. Verder kan je dus kleine dingen doen als haken/borduren/breien als je dat leuk vind of lijkt, vooral voor de afwisseling. Heb of rij je paard? Ik heb 100 keer mijn zadel en hoofdstellen gepoetst bijvoorbeeld. :=

Nouja, voor mij zijn t nu vooral de kleine dingen die er toe doen. Voor jou is dat heel anders natuurlijk, maar hopelijk heb je zo wat ideeën. Als je wilt leren haken (als dat je leuk lijkt) kan je mij eens een PBtje doen!

Retjethorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 14:16

Ik volg ook even, volgende week word ik geopereerd aan mijn knie en zal minstens 2 maand op krukken moeten dus hopelijk kom ik hier nog leuke tips tegen om mezelf bezig te houden! :D
Ik heb alvast een serie boeken besteld die ik in het ziekenhuis kan lezen en heb een volledig seizoen van een serie klaarstaan. Thuis zal ik wel wat tijd doorbrengen met gamen, maar behalve gamen, lezen en series kijken zou ik toch graag nog iets anders doen... :')

DearLove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-16 16:10

Retjethorse schreef:
Ik volg ook even, volgende week word ik geopereerd aan mijn knie en zal minstens 2 maand op krukken moeten dus hopelijk kom ik hier nog leuke tips tegen om mezelf bezig te houden! :D
Ik heb alvast een serie boeken besteld die ik in het ziekenhuis kan lezen en heb een volledig seizoen van een serie klaarstaan. Thuis zal ik wel wat tijd doorbrengen met gamen, maar behalve gamen, lezen en series kijken zou ik toch graag nog iets anders doen... :')
Ik snap wat je bedoeld. Een ander groot probleem bij mij is dat ik al een enorme serie addict ben en de meeste series dan een break hebben.
deze series volg ik en ben overal up to date: ncis(alle versies), sleepy hollow, grimm, heartland, once upon a time, hawaii five o, castle, bones, Supernatural, teen wolf, the walking dead, game of thrones, criminal minds(ook beyond borders ), awkward, faking it

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 17:16

Revolution?

Unique6

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 18:02

Ik weet niet of je netflix hebt? Orange is the new black is echt een aanrader!

En misschien heb je een hond of kun je er eentje lenen? Lekker een rondje door het bos!

Zo'n kleurboek kopen voor volwassenen?

faunty

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 18:16

Pinterest word je beste vriend ! Zoek ideeën op , ga naar de action en aan de slag !

DearLove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-16 18:42

Unique6 schreef:

En misschien heb je een hond of kun je er eentje lenen? Lekker een rondje door het bos!

Een rondje door het bos word hem sowieso niet. Ik kan straks echt alleen nog op 1 been staan voor 6 weken en daarna ook nog zo veel mogelijk ontlasten. Daarbij komt ook nog dat mn andere knie bijna net zo slecht er aan toe is.

Unique6

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 19:45

DearLove schreef:
Unique6 schreef:

Een rondje door het bos word hem sowieso niet. Ik kan straks echt alleen nog op 1 been staan voor 6 weken en daarna ook nog zo veel mogelijk ontlasten. Daarbij komt ook nog dat mn andere knie bijna net zo slecht er aan toe is.

Ik bedoelde eigenlijk in een rolstoel en dan de hond meenemen haha :D

DearLove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-16 19:48

Unique6 schreef:
DearLove schreef:

Ik bedoelde eigenlijk in een rolstoel en dan de hond meenemen haha :D

Heb helaas geen beschikking tot een rolstoel en kan die ook niet zomaar verkijgen.

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 19:49

Ik zou ook vragen of wat vrienden, vriendinnen of familie misschien zin hebben om je een keer een dagje mee te nemen ergens naar toe. Ergens een rolstoel vinden moet wel te doen zijn.

Naar het bos in een rolstoel met een zere knie lijkt me niet heel verstandig, dat hobbelt nogal hoor. :P

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 19:49

Je kunt eventueel een scootmobiel huren, kun je zelfstandig op,stap. Ik lees, kleur, puzzel graag. Tv of film kijken en idd met rolstoel samen op stap gaan. Heb al heel lang een slechte knie en afgelopen september mijn goede knie verkreukeld en heb lang gips gehad en alleen op de bank mogen zitten. Vreselijk om te doen maar ja kon weinig anders.

Rolstoel is via thuiszorg winkel te krijgen. Wel,noodzakelijk als je zo lang niks kunt,

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 20:00

DearLove schreef:
Heb helaas geen beschikking tot een rolstoel en kan die ook niet zomaar verkijgen.

Waarom niet? Die kan je lenen bij de thuiszorgwinkel ;) hoef je vaak niet eens of maar een klein bedrag voor te betalen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 20:17

Rolstoel is te huren bij de thuiszorg of andere organisatie die hulpmiddelen aanbiedt, zoals de vegro. Inmiddels zit het niet meer in je verzekering dus moet je de huur helaas wel zelf betalen. Zelfde geldt voor krukken, maar als je daar zo lang op moet lopen kun je ze beter aanschaffen :)

Hobbelen in een bos is, zelfs met rolstoel, met zulke knieën niet zo prettig, maar lekker een terrasje pakken in de stad of iets dergelijks is altijd wel heel leuk.

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 20:23