Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
deniseqn schreef:Ga met een week naar hongarije en daar schijnen veel teken te zijn die de ziekte van lyme meedragen, dus ik ga me goed inspuiten met dat spul en elke dag controle met spiegeltje
maaikemuis schreef:Wat nog veel beter werkt tegen teken dan deet is een middel dat icaridin heet. In Nederland mag het om de een of andere reden niet verkocht worden, maar in België, Duitsland en Frankrijk is het gewoon te verkrijgen. Ik neem altijd een paar flesjes mee.
Depende schreef:Een tip niet voor voorkomen voor de volgende keer, maar om de kans op ziek worden van lyme een beetje te verkleinen. Je hebt bij de apotheek ook setjes te koop waarmee je thuis kan testen of de teek (Borrelia) lyme draagt. Kost een tientje of zo. Ze geven geen 100% betrouwbaarheidsgarantie, iets van 90%, maar als daar uit komt dat de teek besmet is kan je wel eerder richting de huisarts gaan.
http://www.careplus.eu/nl/eerste-hulp-o ... tekentest/
Lusitana schreef:maaikemuis schreef:Wat nog veel beter werkt tegen teken dan deet is een middel dat icaridin heet. In Nederland mag het om de een of andere reden niet verkocht worden, maar in België, Duitsland en Frankrijk is het gewoon te verkrijgen. Ik neem altijd een paar flesjes mee.
Autan heeft een icaridin basis, dat kun je wel gewoon in Nederland kopen.
eilleen333 schreef:Zal ook even kijken voor een natuurwinkels oid, en daar ook informeren. Zus heeft nu kruidedruppels van de hond op, haha!
Stinkt als de ziekte, daarom vond de hond het niets