Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Agossie schreef:Hiero. Ikke. Ik ben de hele winter lamlendig geweest, niet ontdekken wat het was, 2x longontsteking (viraal??) en toen uiteindelijk toch bloedonderzoek gedaan, omdat ik zo moe bleef. Toen tussen neus en lippen door gemeld dat ik vegetariër ben en toen ging er bij de HA een lampje branden.
Bij mij was 28 het laagst. Ik moest 3x 2 ampullen à 25.000 IE per week nemen waar ik nog zieker van werd dan ik al was. Uiteindelijk de laatste niet meer genomen en overgegaan op de tabletten.
Na 8 weken controle en toen was het 95. Beter kon bijna niet. Stoppen met de tabletten en eind augustus nog een keer laten testen.
Ik voel me veel beter, veel energieker en ben er ook achter dat er meer dingen nu "opgelost" zijn. Het is dus niet alleen vermoeidheid...
Goed dat het ontdekt is bij je!
Agossie schreef:Ik hoop het ook voor je.Ik kreeg overigens ook calcium, omdat ik weinig zuivel at/dronk.
Ik hoop dat je je snel beter voelt. Mijn schildklier was in orde, overigens.
Wat mij echt geholpen heeft is echt bewust in de zon gaan. Ik houd niet van zonnen, helemaal niet als het heel warm is. Nu ga ik juist in de zon, niet uren, maar wel steeds even iets meepakken.
Maris schreef:Jammer dat veel mensen die hier reageren niet hun D3 waarde van het bloed vertellen. Want wat is een tekort en wanneer is dat tekort opgelost/ voel je je beter ?!
Zorgen kleine tekorten ( ronde de 40 ) ook voor klachten ? En is die normaalwaarde van 50 wel de goede, of is een minimum waarde van 80 veel beter ?
Weten jullie ook wat je waarde was toen je je beter ging voelen ?