Welke schoenen om op te werken(hele dag lopen/staan)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

D_Desteny

Welke schoenen om op te werken(hele dag lopen/staan)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-16 21:14

Hallo,

ivm een enkel blessure moet ik stevige schoenen dragen. Vooral als ik de hele dag moet lopen/staan.
Iets wat op mijn stage het geval is. Momenteel werk ik op Timberland laarzen maar met 30 graden is dat toch wat warm, helemaal als je de hele dag druk in de weer bent. Het lage model van deze laarzen vind ik aan de lompe kant. Wie weet er goede stevige schoenen die er ook nog een beetje leuk uit zien voor een meid in de 20 waar je echt de hele dag op kan lopen?

daffieduck83

Re: Welke schoenen om op te werken(hele dag lopen/staan)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-16 21:25

Waar je op moet letten is dat de zool voldoende dik is en een beetje verend, een goed voetbed dat past bij jouw voetvorm en een stevige hiel. Merken waar ik zelf de hele dag op kan lopen zijn Gabor en Paul Green, zelfs de schoenen met een hak tussen de 5 en 8 cm. Andere goede stevige schoenen zijn er oa van Think, Durea, Ecco en Wolky. Een goede stevige sneaker of wandelschoenen zouden ook nog kunnen.

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-16 21:28

Ik moet ook de hele dag lopen en hem nu sinds een week de chocorua trail schoenen van timerland. Ik vind ze echt zalig lopen. Wel een wandelschoen uiterlijk, dus dan moet je maar net willen.
In de horeca heb ik altijd ecco's gehad. Dat loopt ook heerlijk. Heb ze hier nog steeds in de kast staan. Niet kapot te krijgen.

Yvankaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-16 21:30

Nike, sketchers

Rofah

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-16 21:30

Als het om nette schoenen moet gaan zweer ik bij Gabor, als het ook sneakers mogen zijn hou ik het bij Nike air max :)

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-16 21:38

Vriendin van mij is verpleegkundige en die komt de dagen perfect door op Nike Air Max. Ben ik zelf ook erg tevreden over!:)

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-16 21:56

Ik moet op m'n werk ook veel lopen/staan en ik heb Nike schoenen.
Hier kan ik de hele dag op lopen, ik heb nu zo'n zomer model die niet zo warm is.

Ecco's zijn ook hele fijne schoenen.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-16 22:03

Ik weet niet of je speciaal nette schoenen moet hebben. Voor mijn werk heb ik veiligheidsschoenen nodig. Deze kreeg ik van hun, maar die deden verschrikkelijk pijn aan mijn voeten. Ik kreeg als tip van mijn broer om te kijken naar Puma veiligheidsschoenen. Ze hebben een grote lijn met veel verschillende. Ik heb nu een jaar een paar die speciaal zijn voor als je veel moet lopen. Ik zit zelf met mijn rug ( twee hernia's gehad, waarvan de eerste op zeer jonge leeftijd) en deze zitten al vanaf het begin heerlijk en ik hele dagen op lopen.

http://www.e-veiligheidsschoenen.nl/pum ... e-low.html

D_Desteny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-16 22:39

Bedankt voor alle reacties!
Ik loop stage als paraveterinair, echt eisen aan mijn schoenen zijn er dus niet vanuit mijn stage adres. Maar het moeten natuurlijk geen afgetrapte schoenen zijn. Ik ben zelf nu aan het kijken voor tweedehands Nike's en een aantal merken die hier genoemd zijn. Nieuw vind ik eigenlijk zonde aangezien er vaak genoeg bloed, braaksel of schoonmaakmiddelen over je schoenen heen gaan.
Laatst bijgewerkt door D_Desteny op 11-06-16 22:48, in het totaal 2 keer bewerkt

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-16 22:40

Ariats

skvetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-16 22:47

Sketchers lopen heerlijk en ze hebben een memory foam voetbed. Die van mij waren 60 euro.
Ze hebben geen gladde zool maar zijn niet waterdicht.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-16 22:52

Schoenen vormen zich naar de voeten van de drager, dus iik zou persoonlijk wel voor nieuwe schoenen gaan die wat te verduren kunnen hebben.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-16 22:57

D_Desteny schreef:
Ik loop stage als paraveterinair, echt eisen aan mijn schoenen zijn er dus niet vanuit mijn stage adres. Maar het moeten natuurlijk geen afgetrapte schoenen zijn. Ik ben zelf nu aan het kijken voor tweedehands Nike's en een aantal merken die hier genoemd zijn. Nieuw vind ik eigenlijk zonde aangezien er vaak genoeg bloed, braaksel of schoonmaakmiddelen over je schoenen heen gaan.

Leer kiezen en goed in het vet houden. Kies ook een schoen waarvan de zool net zo breed is als je voet en de schoen (niet altijd het geval bij damesmodellen).

Schoenen gaan naar je voeten staan, 2e hands is daarom niet mijn keuze en helemaal niet met een blessure aan je enkel. Omdat de schoenen al gevormd zijn, beweeg je er anders op en dat kan de boel wel eens goed overbelasten.

Flint05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-16 22:58

Ik werk in een winkel en sta de hele dag op Wolky's, ik heb snel last van mijn knie en met deze schoenen nergens last van.

Sterre98

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-16 22:59

Ik loop hele dagen op dr Martens. Nooit last van gehad en ze zitten heerlijk :j

D_Desteny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-16 23:00

tamary schreef:
D_Desteny schreef:

Leer kiezen en goed in het vet houden. Kies ook een schoen waarvan de zool net zo breed is als je voet en de schoen (niet altijd het geval bij damesmodellen).

Schoenen gaan naar je voeten staan, 2e hands is daarom niet mijn keuze en helemaal niet met een blessure aan je enkel. Omdat de schoenen al gevormd zijn, beweeg je er anders op en dat kan de boel wel eens goed overbelasten.

Bedankt voor je reactie!
Ik ben nu naar deze aan het kijken, of zo een soort model. Fijne ervan is dat ik die ook bij de paarden kan dragen.
https://www.agradi.nl/mountain-horse-ri ... own-40.htm

Loretteeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-16 23:05

Ik zou voor ecco's gaan. Dat vind ik de fijnste schoenen. Nike air max kan ik je ook aanraden alleen die zijn wel vrij 'groot' en zwaar vergeleken met de ecco's.

Sinds ik ecco's heb ontdekt wil ik echt niet anders meer. :o nouja. Je hebt nooit genoeg schoenen, dus alle soorten staan er. Maar voor het comfort staat ecco bij mij op nr 1. :)

vilheide

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-16 23:15

Ik werk in een winkel en draag dan gewoon mijn ariat jodphurs. Overigens ook als ik niet aan het werk ben draag ik ze. Ze lopen heerlijk en staan netjes onder een spijkerbroek.

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-16 23:21

D_Desteny schreef:

Dan kun je ook nog kijken naar ziekenhuis klompen (Sanita bijvoorbeeld)
Veel verplegend personeel dragen die.
Ze zijn er in allerlei soorten, kleuren en motieven.
En je kunt ze helemaal schoonmaken als er vieze dingen op zijn gekomen. :+

melle_odet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 00:09

Ik loop op mijn werk op Nike air max. Of Nike hardloop schoenen. Iets anders hief ik niet te proberen over het algemeen.

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 00:12

Ik vind Nike Air Max altijd erg fijn lopen. Daarnaast vind ik mijn Adidas Superstars ook ontzettend fijn lopen. De Wolky's, Ecco's en Gabor schoenen vind ik voor een meid van 20 niet echt wat, maar smaken kunnen verschillen. Het zal ongetwijfeld goede kwaliteit zijn.

Misschien dat je eens naar een goede schoenenzaak kunt gaan en een aantal schoenen kunt uitproberen?