Hakken leren dragen, blaren voorkomen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Narcissa

Hakken leren dragen, blaren voorkomen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-16 07:17

Hallo iedereen,

Ik heb twee problemen waarvan ik hoop dat jullie goede raad hebben.

3 jaar geleden moest ik gaan werken op hakken. Heb toen mooie, zwarte, lederen instappers met hak gekocht en kon daar probleemloos en pijnloos mee wandelen. Schat de hak op een 3cm.
Daarna heb ik platte schoenen gedragen maar ik wil nu graag weer op hakjes gaan lopen. Dus die schoenen opnieuw aangedaan bij mijn vriend en een wandeling van een kwartier gedaan.
Wat een hel! Linker kleine teen een blein, rechter kleine teen 3 bleinen naast elkaar en de teen ernaast ook een blein. Liep haast mank van de pijn.
Is er een manier om dat te voorkomen?

Daarnaast zou ik ook graag deftige hakken van 5-6 cm willen hebben maar ik heb het gevoel dat ik dan als een debiel loop. En het gaat traag. Kun je daarop leren lopen, zijn er trucjes of is het kwestie van oefenen tot het gaat?

Hopelijk kunnen jullie me helpen!

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-16 08:07

Ik heb 1 keer blaren gehad van mijn heerlijk zittende en lopende favoriete paar hakken en dat was toen omdat het 30 graden en klef benauwd was en ik er in dat weer iiiieeeetssss langer op ben gaan lopen dan gepland. Kan het daarmee te maken hebben? Op blaren werkt groene leem trouwens fenomenaal.

Tja, op hakken loop je nou eenmaal langzamer. Dat is het idee erachter. Je gebruikt ook andere spieren om rechtop te lopen. Als je iets van yoga doet pak je het vast gauw op.

Ianrowan2009

Re: Hakken leren dragen, blaren voorkomen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-16 08:30

Ja maar gaan wandelen op hakken _O-
is vragen om blaren als je geen hakken ( meer ) gewend bent.
Ik zou nu eerst je voeten volledig laten genezen. Geen blaren meer.
En dan rustig aan opbouwen.
Het kan ook zijn dat je voet te breed is voor die hak die je nu hebt.
Misschien tijd voor een nieuwe, bredere, betere schoen/hak?

Pastis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-16 09:19

Ik draag altijd hakken, enkel platte schoenen om naar de paarden te gaan. Ik heb enkel last van wrijving als het warm en klef weer is. Mijn raad is om met een laag hakje te beginnen, en je voeten goed neer te zetten. Je kan eventueel opteren voor een gelletje in je schoenen, er bestaan ook klevers van mousse om achteraan in je schoen te plaatsen. Als je voor hoge(re) hakken gaat, kan je best als eerste een degelijke schoen kiezen van bv Gabor. Het is wennen en veel oefenen, ook trappen doen maar je bent het snel gewend :D

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-16 09:21

Ik loop niet zo vaak op hakken maar als ik er op loop tape ik tegenwoordig mijn 3e en 4e teen aan elkaar. Geen pijn meer!

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-16 09:32

Zonder panty's of kousjes heb ik ook altijd blaren. Mijn huid is enorm gevoelig voor wrijving.

En jep, lopen op hakken kan je leren, gewoon heel veel aantrekken; tijdens het stofzuigen, was opvouwen, ramen lappen en ga zo maar door :D wandelingen op hakken is een no go, dat ga je namelijk ook niet doen als je er wel op kunt lopen

Valentijn5

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-16 21:05

Blaarpleisters bij voorkeur opdoen. Op je hiel dan. Op je tenen bestaan misschien ook pleisters voor. Succes ;)

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-16 21:08

Kwa lopen, gaan testen in de winkel. Ikzelf loop gemakkelijker op hogere hakken dan op lagere, op lagere zou ik wel nog eens boertig gaan lopen :D
Zoiets dus:

Afbeelding

Afbeelding

Dieselpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-16 21:10

Ik plak altijd alle plekken af waarvan ik weet dat er blaren zullen ontstaan. Vooraf, zodat ik er geen last van heb. Dit doe ik gewoon met leukoplast. Als ik dan een aantal dagen op m'n hakken heb gelopen kan ik daarna weer zonder. Mijn voeten moeten er altijd erg aan wennen.
Kousen erin vind ik ook erg prettig. Soms slippen dan wel mijn hakken uit, dan plak ik van die dingen in m'n schoen.
Het prettigst vind ik laarzen. Dan maakt t niet uit hoe hoog de hak is, daar kan ik eindeloos op lopen

Narcissa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-16 20:37

Bedankt voor de tips!

Wandeling was echt niet lang, een kwartiertje. En volledig ongepland haha. Volgende keer leg ik platte schoentjes in mijn auto klaar.
Voeten zijn zeker niet te breed, heb net hele lange, smalle voetjes. Ook niet altijd evident.

Blaren zijn mooi aan het genezen :D. Zit nu een hardere laag over. Draag de hakjes nu af en toe een paar minuutjes in huis, hopelijk went het weer snel. Liep vroeger een hele dag rond op die schoenen dus het moet mogelijk zijn.