Oeps.. Oorbel gaatjes scheef geschoten..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Maanoogje

Oeps.. Oorbel gaatjes scheef geschoten..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-16 21:04

Ik heb inmiddels een week of 7 geleden een 2e setje gaatjes in mijn oorlel laten schieten. Weken lang was ik er van overtuigd dat de nieuwe gaatjes scheef zaten ten opzichte van elkaar, want telkens als ik oorbellen deed in m'n eerste setje gaatjes, zat er in mijn linkeroor een zichtbaar grotere afstand tussen de 2 gaatjes. Maar telkens als ik dan de 2 nieuwe gaatjes met elkaar vergeleek, zaten ze vrijwel precies op dezelfde plek. Toen opeens bedacht ik me dat het natuurlijk ook heel goed mijn originele gaatjes zouden kunnen zijn die het probleem veroorzaakten. Dit bleek ook helemaal zo te zijn. Telkens als ik naar ze kijk ten opzichte van mijn kaak zie ik heeeel duidelijk dat ze scheef geschoten zijn. Het probleem is het volgende: Die gaatjes zijn al 14 jaar oud.

Eigenlijk wil ik niet vragen naar ervaringen met iets soortgelijks (want dit wil je niemand aandoen), maar ik zal toch moeten.. Het lijkt wel 4 millimeter verschil zo ongeveer.

TheWelsh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 21:10

Vervelend! Een ander valt het mss niet op maar zelf zul je het altijd blijven zien denk ik.
Mijn navelpiercing is ook niet recht. Niemand die het opvalt ( denk ik) maar mij wel!! |o

Maanoogje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-16 21:23

Op het moment heb ik aan 1 kant 2 oorbellen die elkaar aanraken, en aan de andere kant waar je makkelijk de punt van een hb potlood tussen kan krijgen. Waren het nu maar die nieuwe gaatjes geweest, dan had ik er op tijd iets aan kunnen doen. |o

Ik denk dat ik toch maar eens langs een echte piercer ga, hoewel die helaas vaak geen oorbellen doen (in oorlellen). Misschien voor een soort reconstruerend iets is het verstandig om vooral niet meer naar een juwelier te gaan (hoewel het laatste setje me eigenlijk prima lijkt, ik ben wel compleet het perspectief verloren geloof ik).

Ik zou eigenlijk willen zeggen "ach, kan gebeuren", maar ja, tis iets wat je niet leuk meer vind aan jezelf en dat komt dan door een ander.

kimberly1995

Re: Oeps.. Oorbel gaatjes scheef geschoten..

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 22:10

De gaatjes van 14 jaar proberen dicht te laten groeien en opnieuw laten schieten?

PureSG

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 22:15

Ik denk niet dat je de oude nog dicht kan laten groeien.
Je kan wel de nieuwe eruit halen en dicht laten groeien en ten opzichte van het eerste gaatje "gelijk" laten zetten? Dat de ruimte er tussen hetzelfde is.

Reusje_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 22:17

kimberly1995 schreef:
De gaatjes van 14 jaar proberen dicht te laten groeien en opnieuw laten schieten?

Ik denk eerlijk gezegd niet dat dit gaat lukken... Ik heb al minstens een jaar geen oorbellen in, zijn zelfs onstoken(dus open) geweest, ik dacht dat ze dicht waren maar dit bleek niet zo te zijn..

TS, inderdaad vervelend! Vinden anderen ook dat het opvalt? Verder geen tips..

xchanel01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 22:19

Ja hier nog iemand, ik had ook hele ongelijke gaatjes.
Uiteindelijk bij een goede juwelier mijn 2e gat laten schieten, zij heeft er 1 voor mijn oude gaatje gezet en er 1 achter, nu zitten ze weer (zo goed als) recht gelukkig :)

piezze

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 22:20

Jeetje wat balen lijkt me dat. Misschien idd die onderste dicht laten groeien en bedenken dat je er al 14 jaar niks van gemerkt heb. Als nooit iemand er wat van gezegd heeft, valt het vast niet erg op.

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-16 07:52

Je zou een van de nieuwe gaatjes dicht kunnen laten groeien om die later nogmaals te laten schieten, maar dan op de afstand die ook tussen de andere twee gaatjes zit.

Andere optie: nóg een 'onderste' gaatje laten schieten iets onder of boven een van je huidige onderste gaatjes (op je gewenste afstand). Dat nieuwe gaatje gaan gebruiken als je onderste gaatje en het oude aan die kant niet meer gebruiken (dat groeit dan niet dicht, maar valt ook niet op. Tenzij het gaatje uitgelubberd is natuurlijk, maar dat hoop ik niet voor je).

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-16 08:23

Maanoogje schreef:
Op het moment heb ik aan 1 kant 2 oorbellen die elkaar aanraken, en aan de andere kant waar je makkelijk de punt van een hb potlood tussen kan krijgen. Waren het nu maar die nieuwe gaatjes geweest, dan had ik er op tijd iets aan kunnen doen. |o

Ik denk dat ik toch maar eens langs een echte piercer ga, hoewel die helaas vaak geen oorbellen doen (in oorlellen). Misschien voor een soort reconstruerend iets is het verstandig om vooral niet meer naar een juwelier te gaan (hoewel het laatste setje me eigenlijk prima lijkt, ik ben wel compleet het perspectief verloren geloof ik).

Ik zou eigenlijk willen zeggen "ach, kan gebeuren", maar ja, tis iets wat je niet leuk meer vind aan jezelf en dat komt dan door een ander.

Degene die mijn piercings heeft gezet, heeft bij mijn broer ook een piercing in de lel gezet. Heb eigenlijk nog nooit gehoord dat een piercer dat niet doet.

dravergekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-16 08:43

Ik heb het ook !

Valt overigens niemand op tenzij ik ze er op wijs uiteraard.

Maar zelf kan ik me er ook wel eens aan irriteren :=

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-16 09:03

valt niemand op joh! k heb 3 gaatjes en 2 piercings rechts en 3 gaatjes links. mijn gaatjes die 18 jaar oud is zijn zitten ook niet recht. mijn andere gaatjes (4 en 2 jaar oud) zitten wel recht, niemand die het opvalt.

KPet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-16 09:53

Ik heb onderin mijn oren aan iedere kant 3 gaatjes. Aan 1 kant zit het tweede gaat iets te ver weg, maar het derde is wel weer recht gezet. Ook hier was het eerste gaatje niet helemaal symmetrisch. Ik heb het nagevraagd bij de juwelier en daarna nog eens bij tattooshop. Beide geven hetzelfde antwoord: 1) je oorlellen zijn niet helemaal symmetrisch. 2) je oorlellen veranderen je hele leven door. Het kan dus goed zijn dat je eerste set gaatjes recht geschoten zijn, maar nu niet meer recht zitten. Het kan ook weer wat rechttrekken. Mijn advies: Maak je er niet te druk over. Er zal bijna niemand zijn die het opvalt. Ik irriteer me er ook nog steeds aan hoor, maar het is wat het is. Wees voorzichtig met extra gaatjes schieten, dat wordt ook lelijk op gegeven moment.

060606

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-16 09:59

Was bij mij ook zo ben gewoon naar de juwelier en heb er nog een gaatje bij laten prikken zodat ze wel recht zaten. Mijn scheve gaatje is dicht gegroeid omdat ik het van binnen heb geïrriteerd dus eigenlijk een beetje heb opengemaakt zodat het zichzelf weer ging herstellen en dichtgroeien. Nu zit alles weer netjes. En ik heb mijn nieuwe rechte gaatje met de hand laten prikken bij de juwelier ipv met aparaat. Zo deden ze het vroeger en gaat veel sneller, pijnloos en kaarsrecht. :D

Maanoogje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-16 10:44

Het valt anderen tot nu toe niet op, maar dat is omdat ik voorzichtig ben met wat voor oorbellen ik ten opzichte van elkaar in doe (en dus niet precies wat ik wil).

Ik denk dat ik er 14 jaar lang niets van heb gemerkt, omdat de 2e rij ze nu ERG GOED doet opvallen. Ik ben van plan om vandaag naar een piercer te gaan en even door te nemen of er iets aan te doen is. Alvast bedankt in ieder geval voor de reacties! Misschien moet ik eens naar kinderfoto's gaan kijken, misschien dat ze toen wel recht zaten.

Shenavallie schreef:
Degene die mijn piercings heeft gezet, heeft bij mijn broer ook een piercing in de lel gezet. Heb eigenlijk nog nooit gehoord dat een piercer dat niet doet.

Ik heb dit alleen gehad met piercers die in dorpen zaten (tenminste bij mij dan). Vaak gaan er hier veel mensen naar een juwelier, dus piercers verdienen er te weinig mee (?). Het is in ieder geval vrijwel nooit op hun websites te vinden, en juweliers doen het vaak wel, dus dat maakte de keuze voor mij voor mijn 2e set gaatjes vrij makkelijk.