hoofdpijn opeens met warme weer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

appiesjappie

hoofdpijn opeens met warme weer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-16 11:43

hopelijk herkennen jullie dit.
Sinds afgelopen dinsdag krijg ik rond 10.00 uur hoofdpijn. woensdag en donderdag ging het goed maar vrijdag zaterdag zondag en vandaag kreeg ik het weer. weer rond 10.00 uur.ik neem dan 2 paracetamols en het gaat dan wel weer aardig goed. Het zit aan de achterkant van mn hoofd, aan de zijkant iets boven mn oren en soms aan de voorkant van mn hoofd. ik drink heel veel dus daar kan het haast niet aan liggen.

xChanelx

Re: hoofdpijn opeens met warme weer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 11:46

Ben je veel in de zon? Want ik krijg het als ik bijvoorbeeld geen zonnebril draag.
Verder was drinken ook het eerste waar ik aan dacht. Wat drink je? Want water is toch wel het meest aan te raden, al hoor ik ook dat juist warme dranken goed zijn als het heel heet is.
Slaap je voldoende?

Fijn dat het met paracetamol wel opknapt. Denk er wel aan dat het de hoofdpijn onderdrukt, niet wegneemt.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 11:51

riekt naar aanloop naar migraine..

je moet zeker door een laaghangende zon naar je werk/hobby..
of je hebt zonlicht dat door het raam op je werk/thuis komt, waar je geheel, of schuin teveel inkijkt..

als je bij de eerste tekenen wat inneemt kan het wel goed komen.. Maar het is wel een waarschuwing dat je vermoedelijk teveel direct zonlicht of weerkaatsing aan het vangen bent..

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-16 11:54

Ik drink veel water of ranja. Ik probeer zoveel mogelijk uit de zon te zitten. Ik vind het ook zo raar dat ik het vaak rond dezelfde tijd krijg.

Ik rij s morgens niet naar mn werk maar zitwel vaak tegen die tijd bij het raam mijn zoontje te voeden. Ik zat zelf ook aan migraine te denken.

Ik hen denk ik ook te weinig slaap

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 11:58

combinatie minder slaap, warm en reflectie is een op zich bekende tricker.

Tanya

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 11:58

Hoofdpijn kan zo veel verschillende redenen hebben... Pas trouwens op met te vaak paracetamol nemen, op een gegeven moment gaat het de hoofdpijn ook in stand houden.
Dit is een handige link: http://thuisarts.nl/hoofdpijn/ik-heb-hoofdpijn-0
Als het niet over gaat kun je altijd even naar je huisarts gaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 12:01

Zou ook heel goed hooikoorts kunnen zijn, dat heeft veel verschillende symptomen en kan later in je leven op komen zetten. Ik krijg er enorm drukkende hoofdpijn van en prikkende ogen.

Hoe veel is heel veel drinken voor jou trouwens? Als je normaal 2 liter water op een dag drinkt dan kan het heel goed zijn dat je lichaam met dit weer wat extra nodig heeft.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 13:16

Ik krijg altijd hoofdpijn van de warmte al jaren. Wat voor mij goed werkt is een natte doek om mijn hoofd als ik in de zon ga.

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-16 16:36

Ik heb verder geen prikken ogen. als ik het aan het begin van de dag de paracetamol in neem heb ik verder de dag ook geen lastmeer

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 01:14

Ik heb het bijna elk jaar met de start van de nieuwe zon... als het lente/zomer wordt en het even een heel zonrijke periode is (lees minstens enkele dagen tot zeker een week na elkaar volle zon die echt straalt) en ik daar dan vaak in bezig ben (ik ben geen zonnend type, maar ik doe wel vanalles buiten dus ben wel in de zon), heb ik prijs... dat is dan een aantal dagen na elkaar tot een week aaneen, echt felle hoofdpijn en inderdaad, als de zon dan weer enkele dagen weg is, is ook de hoofdpijn weg.

Helaas is het ook zo dat als het enkele dagen zo'n zon is en de hoofdpijn begint maar dan is meteen de zon weg voor enkele dagen waardoor de hoofdpijn dus een soort als "afgebroken wordt", het weer prijs is als de zon dan terug komt... dus bij mij is het beter dat ik meteen een week blootgesteld wordt, die knallende hoofdpijn vervolgens krijg voor een week en dan is het klaar voor de rest van de zonzomer

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-16 06:58

heel appart allemaal zeg! heb er eigenlijk nooit last van gehad...

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 07:44

Ik heb het ook,drink ook genoeg..zomerhoofdpijn noemen ze het wel
:j
Genoeg drinken, ,zonnebril op zetten zodat je niet knijpt met je ogen
daar kun je ook hoofdpijn van krijgen.
Genoeg rust nemen.
Luchtdruk verandeingen kunnen ook hoofdpijn veroorzaken.

Google maar eens op zomerhoofdpijn,vind je heel veel, info!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 07:55

Genoeg drinken en ook voor zorgen dat je genoeg zout en miniralen binnen krijgt.

MissYvette4u

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 08:25

Tobbes schreef:
Genoeg drinken en ook voor zorgen dat je genoeg zout en miniralen binnen krijgt.

Inderdaad, vergeet zout en mineralen niet!
Pas op met medicatie, dat werkt soms juist averechts.

Ik had zondag overdag met dat warme benauwde weer hoofdpijn. Toch zoveel mogelijk uit de zon gebleven maar in de schaduw was het ook benauwd. 's Middags een uurtje geslapen, ik dacht namelijk dat die hoofdpijn kwam doordat ik die nacht weinig had geslapen. Daarna iets minder hoofdpijn dus aan het eind vd middag toch even een buitenritje gemaakt. In de auto naar huis kreeg ik weer hoofdpijn en werd ik ineens heel misselijk. Eenmaal thuis begon ik erbij te zweten ondanks dat ik koud aanvoelde.
Ben toen op de koude bank (leer) gaan liggen, water en bouillon gedronken. Met een vochtige doek op mijn voorhoofd ben ik in slaap gevallen. Dag erna nog wat last maar gelukkig stukken minder. Ik bleek een milde/lichte zonnesteek te hebben gehad. https://www.gezondheidsnet.nl/zonnen/pas-op-voor-een-zonnesteek

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-16 20:53

Bedankt voor de tips!! Gelukkig is het weer afgekoeld haha