Help pijnlijk oog, doorgaan met AB?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

finnens

Help pijnlijk oog, doorgaan met AB?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-16 20:35

Hoi

Ten eerste, ik ben al naar de HA geweest. 3 keer zelfs, en naar 2 verschillende.

Heb al 3 weken een heel rood oog en ging wat wazig zien. Begon steeds meer pijn te doen dus naar de HA gegaan, die zei dat ik een bindvliesweefsel ontsteking heb en gaf me druppels mee. (na 1 seconde kijken) Verbeterde niets, werd eerder erger, dus weer naar de HA geweest (een andere) die zei dat er iets in m'n oog zat en zou het er even uit prutsen, hielp weer niks. Kwam ook niks uit. Dus vrijdag voor de derde keer, antibiotica zalf mee gekregen. Ze zei erg vaak 'ik denk' en 'ik weet het niet zeker' en dat vind ik niet zo fijn als huisartsen dat zo vaak zeggen :') Heb inmiddels al drie verschillende diagnoses gehad zonder dat er echt iets onderzocht is.

Nou gebruik ik dat pas 1 dag, dus dat het nog niet werkt is niet zo heel raar. Alleen nadat ik het gebruikt heb doet mijn oog zo ontzettend veel pijn dat ik het eigenlijk liever niet gebruik. (doet geen 1 minuut pijn, maar de rest van de avond) Weet dus niet of dat hoort en of ik gewoon door moet zetten of dat dat betekend dat het niet goed is. Heeft iemand daar ervaring mee? Ik ga daar maandag sowieso wel over bellen, maar vind het nou ook geen spoed om dat nu te doen.

idylle

Re: Help pijnlijk oog, doorgaan met AB?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 20:38

Lastig.... Normaal gesproken als iets zeer doet zou ik zeggen stoppen, maar als je oog wat beschadigd is dan kan het idd prikken en dus pijnlijk zijn als je er wat in doet (net als jodium op een wondje) maar ja, ik ben geen oogarts....
Wat je wel kunt doen is maandag je HA bellen en een doorverwijzing naar de oogarts vragen (eisen)

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 20:39

Gewoon de HAP even bellen en om advies vragen. Die kunnen je vertellen wat verstandig is.

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-16 20:43

Die vorige druppels die ik had deden geen zeer, deze wel. Dus heb geen idee of dat is omdat dat hoort bij dit spul of omdat ik er te gevoelig voor ben oid.

doorverwijzing vragen zit ik wel aan te denken als dit ook niet gaat helpen. een 4e keer iets uit proberen zonder echt te weten wat de oorzaak is vind ik niet zo geweldig, al die troep in je oog..

volgens mij kan ik in het weekend alleen spoed nummer bellen. maandag ochtend bel ik sowieso.

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 20:56

Gewoon zeggen dat je je oog bijna niet meer open kunt houden en dan even vragen wat je moet doen. Vaak willen ze het dan toch wel even zien. Zo ga je dus op uitnodiging van hunzelf daar naar toe.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 21:17

Met de HAP bedoel ik ook de huisartsenpost, die in het weekend dienst doet voor spoedgevallen. Die zijn er ook voor adviezen in dit soort zaken, dit is niet iets om tot maandag te laten wachten.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 02:43

Wat staat er in de bijsluiter?

Yinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 03:05

Direct de Hap bellen en vragen om verwijzing naar de Seh voor een consult bij de oogarts. Ontstekingen aan het oog kunnen voor blijvende gezichtverlies zorgen. Ik werk op de oogheelkunde en raad je echt dringend aan om zo snel mogelijk de hap te bellen.

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-16 09:55

Oh vergeten hier updaten te plaatsen. Maar had gebeld en ze wilde me eerst weer zien dus ben nog naar de HA geweest. Ze hadden de verkeerde zalf aan me mee gegeven..... Mag morgen naar de oogarts na wat aandringen.

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 11:00

Super!

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 01:16

Verkeerde zalf?! Nou ook aardig zeg!
Kan je maar een oog kosten, maar ach, niet erg toch?!
Jeetje, wat meer oplettendheid zou ook wel mogen!
Veel beterschap!

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-16 09:11

Ja voelde me niet echt serieus genomen. Logisch dat die zalf zo een pijn deed achteraf. Zit nu in de wachtkamer ben benieuwd wat ze zeggen.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 20:48

Hoe is het gegaan?

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-16 13:23

Goed ik heb blijkbaar een huidbacterie ofzo in mn oog en heb nu druppels gekregen. Moet 3 weken 3 keer per dag druppelen. Moest ook zo een test doen en kon wel minder goed zien met dat ontstoken oog.

Gebruik die druppels pas 1 dag maar het is nu al heel erg verbeterd!

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 14:51

Gelukkig dat het verbeterd is!