Verdoving tandarts valt niet goed (bewustzijn verliezen)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

moyra

Verdoving tandarts valt niet goed (bewustzijn verliezen)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-16 19:25

Na jaren tandarts angst ben ik bezig deze te overwinnen.
De eerste x verdoving was er eigenlijk niets aan de hand.
Vorige week zondag kreeg ik 5 verdovingen en een behoorlijke behandeling te verduren.
Bij het opstaan werd ik erg duizelig (behandeling van 2 uur) dus ben nog even gaan zitten en na een flink glas optimel was ik in staat om naar huis te gaan aangezien ik zeer dichtbij woon.
Gedurende de verdoving bleef ik duizelig en toen deze uitgewerkt was voelde ik mij weer okee.
Zelf dacht ik (en mijn tandarts ook) dat dit kwam door de slapeloze nachten en weinig eten i.v.m een week pijn.

Vandaag had ik een afspraak om verder te gaan met de opknapbeurt.
Er is 1 verdoving gezet en heb 70 minuten in de stoel gelegen.
Bij het weggaan viel mij vrijwel direct op dat mijn rechterbeen niet fuctioneerde en nam deze dus slepend mee.
Hoe ik mijn brommer gevonden heb weet ik Niet want de duizeligheid was in alle heftigheid aanwezig.
Ik nam het besluit om de brommer maar aan de hand mee te nemen maar zover ben ik helaas niet gekomen.
Tijdens het los halen van het slot ben ik mijn bewustzijn verloren.
Hoelang ik er gelegen heb weet ik niet maar heel lang zal het niet zijn geweest.
Een voorbijganger hoorde ik heel verweg vragen of het wel ging maar heb niet het reflex gehad te reageren.
Ineens was de voorbijganger weg en besloot ik met mijn telefoon de tandarts praktijk te bellen.
De voorbijganger bleek al hulp binnen te zijn gaan halen want ineens stond het hele team bij mij buiten.

Inmiddels is de verdoving uitgewerkt en is mijn been ook weer gewoon bruikbaar maar ik vind het wel een hele vreemde reactie van mijn lijf.
Nu zie ik dus nog meer op tegen de vervolgbehandelingen.

Zijn er mensen mee bekend?

zonnebloem18

Re: Verdoving tandarts valt niet goed (bewustzijn verliezen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 19:28

Vervelend probleem, ik heb geen ervaring, maar ik zou een volgende keer vragen om een ander soort verdoving. Je hebt met en zonder adrenaline er in, misschien dat die zonder adrenaline beter gaat?

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 19:29

Heb je misschien zitten hyperventileren van stress?
Komt mij zo voor dat je je ademhaling niet helemaal in orde hebt gehad, probeer eens te kijken of je wel goed met je buik adem haalt en niet met je borstkas.
Word je namelijk ook erg duizelig van en eventueel wegvallen kan ook.

Anders even langs je huisarts morgen even wat dingen laten nakijken of alles in orde is verder?

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-16 19:33

ellepel schreef:
Heb je misschien zitten hyperventileren van stress?
Komt mij zo voor dat je je ademhaling niet helemaal in orde hebt gehad, probeer eens te kijken of je wel goed met je buik adem haalt en niet met je borstkas.
Word je namelijk ook erg duizelig van en eventueel wegvallen kan ook.

Anders even langs je huisarts morgen even wat dingen laten nakijken of alles in orde is verder?

Hyperventilatie ben ik mee bekend en zou ik (denk ik) herkent hebben.
Ik voel mij dan namelijk een lappenpop die ieder moment in elkaar kan zakken met 2 slappe benen.
Nu voelde ik mij anders.
Laatst bijgewerkt door moyra op 01-06-16 19:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 19:33

Ben je niet allergisch voor de verdoving? Misschien dat je dan een ander soort verdoving kan krijgen?
Mijn broertje is allergisch voor bepaalde soorten, bij hem was het niet zo extreem, maar wel last van benauwdheid/duizelingen/etc.

RubyRed

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 20:08

Gebruik je medicatie? Ik mag met mijn medicatie niet alle verdovingen hebben omdat dat ook verkeerd uit kan pakken.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 20:11

Vervelend probleem, ik ken het. Ik heb weleens op de grond gelegen in de wachtkamer na het trekken van een kies. Bij mij de combinatie van stress, een lage bloeddruk en de verdoving.

Ik denk dat je bij de huisarts kan laten testen of je ergens allergisch voor bent, misschien is dat handig om als eerste te weten en dan kan je het meteen hebben over mogelijke andere oorzaken want goed lijkt het me niet.

newt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 20:13

Het klinkt mij ook als hyperventileren van spanning en dat hoef je niet merkbaar te hebben.
Hierdoor klinkt het vervolgens hypoxi (laag zuurstof gehalte) met krachtsverlies bij (door) hyperventilatie

des al niet te min erg vervelend!!!
Laatst bijgewerkt door newt op 01-06-16 20:13, in het totaal 1 keer bewerkt

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 20:13

Ik heb het ook eens gehad dat ik bijna flauwviel bij de tandarts. Bleek ik niet tegen de adrenaline die er in zit te kunnen. Sindsdien neem ik altijd verdoving zonder en dan gaat het goed.

sjaslique

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 20:14

Hier ook wel eens out gegaan op de verdoving bij de tandarts, maar gelukkig niet zo heftig als dat jij hebt gehad. Inderdaad volgende keer misschien vragen om andere verdoving. Wel erg vervelend zo.

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 20:26

Mijn toen nieuwe tandarts heeft echt heel vaak gevraagd of ik nooit problemen heb gehad met de verdoving. Je kunt er blijkbaar flink op reageren. Je tandarts is in elk geval op de hoogte. :+

Sterkte, laat dit je niet weerhouden hoor!