Verstandskies gaat terug

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ruby1995

Verstandskies gaat terug

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-16 11:36

Oke de titel klinkt een beetje raar :')

Maar ik heb erg last van m'n verstandskies, links onderin.

Hij was helemaal goed door, hij was ook goedgekeurd door de tandarts, niks mis mee.

Maar nu sinds maandag kreeg ik er last van. Keek ik afgelopen week; gaat mijn tandvlees er terug over heen groeien }:0

Ik heb er best last van, het is niet zo dat de pijn niet te houden is, maar het is gewoon vervelend.

Weten jullie wat dit kan zijn?

Oja ik ga nog niet naar de tandarts. Het doet nog niet genoeg pijn daarvoor, ik ben veelste bang dat die eruit moet of dat ze mijn tandvlees weg snijden.

Wie heeft tips zodat dit overgaat?

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-16 11:41

Misschien zit er wat eten onder? Dat het een beetje geirriteerd raakte daardoor en daarom wat is gezwollen?

shilady

Re: Verstandskies gaat terug

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-16 11:54

Hij moet er gewoon uit getrokken worden

Ik had toevallig een paar weken geleden ook last hiervan vlees eroverheen
maar ik zat kwa verzekering niet zo goed en had geen zin in extra kosten voor het trekken of een chirurg
ik heb dus heel eigenwijs de pijn gelaten voor wat het was en alleen maar vloeibaar gegeten kauwen kon niet
na een aantal dagen 6 slonk de zwelling en kon ik weer kauwen.. Maar feit blijft dat ik ze toch echt vroeg of laat moet laten trekken over een tijdje

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-16 12:05

Voor het beste advies kun je beter even naar de tandarts gaan/bellen.

Loeky01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-16 12:08

Ik zou inderdaad ook naar de tandarts gaan. Die zal kijken maar waarschijnlijk adviseren ze te trekken. Ik heb toevallig in 2 maanden 2 andere tandartsen gezien dan mijn oude, en allebei de artsen gaven aan dat die verstandskiezen voor niets anders dan ellende zorgen.
Gisteren heb ik dus verstandskies nummer 3 & 4 laten trekken bij de kaakchirurg. Huidige tandarts durfde het zelf absoluut niet aan. Maar binnen 7 minuten stond ik weer buiten.

Je bent ze beter kwijt dan rijk, want bij mij bleef de pijn ook zeuren. Ben toch maar wat blij dat ze er nu uit zijn. Bij mij viel dit trouwens gewoon onder de basisverzekering en hoefde ik alleen 'maar' mijn eigen risico te betalen.

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-16 12:26

De kosten maken mij niks uit, maar de angst wel.....

Edit: heb een foto gemaakt zover dat lukte :')
Niet lekker fris maar goed dan weten jullie wat ik bedoel.

Afbeelding

Loeky01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-16 12:32

Zitten waarschijnlijk voedselresten onder. Ik moest toen op een watje kauwen met best bijtend spul er op (naam kwijt, best agressief spul volgens mijn vriend die in de procestechniek zit). Moest ik 1 op 1 verdunnen. Maar voor mij was dat helaas een tijdelijke oplossing i.v.m. verkeerd liggende wortels. Ik weet niet hoe dat bij jou zit?

Oh en ik heb voor gisteren gewoon oxazepam gehad van de huisarts. Haalde toch de scherpe rand eraf en heb het heel gezellig gehad zelfs :')

Sunrise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-16 12:36

Verstandskies trekken vond ik echt een makkie (bij mij deden ze er twee tegelijk, dat kan je ook vragen, dan hoef je misschien maar twee keer in plaats van vier), echt minder voorstellen dan een gaatje vullen, dus laat je door die angst niet tegen houden. En vaak moeten verstandskiezen er later toch nog uit.

Anouk_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-16 12:39

Jikkeee schreef:
Zitten waarschijnlijk voedselresten onder. Ik moest toen op een watje kauwen met best bijtend spul er op (naam kwijt, best agressief spul volgens mijn vriend die in de procestechniek zit). Moest ik 1 op 1 verdunnen. Maar voor mij was dat helaas een tijdelijke oplossing i.v.m. verkeerd liggende wortels. Ik weet niet hoe dat bij jou zit?

Oh en ik heb voor gisteren gewoon oxazepam gehad van de huisarts. Haalde toch de scherpe rand eraf en heb het heel gezellig gehad zelfs :')

(Waterstof)peroxide misschien?

noordje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-16 12:42

Ik heb dat ook gehad. Bij mij heeft de tandarts het vlees weggelaserd ,want de kies zelf was nog goed. Tot nu toe geen last van gehad.

Mazida

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-16 12:47

Gedver. Zou maandag gelijk een afspraak met de tandarts maken. Even je angst overboord zetten.

Loeky01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-16 12:53

Druppie7711 schreef:
Jikkeee schreef:

(Waterstof)peroxide misschien?

Ja dat inderdaad! Hielp als een trein

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-16 13:12

TS, bel maandag de tandarts en maak een afspraak. Verstandskiezen moeten er 9 van de 10 keer toch uit, hoe langer je wacht hoe meer ellende het kan geven.

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-16 13:17

Corsodyl helpt goed.
Maar je zal er vroeg of laat wel iets mee moeten. Corsodyl is tijdelijk een oplossing.

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-16 15:15

Het gaat me zo zeer niet om de pijn want heb al vaker kiezen en een tand laten trekken, maar dat het achterin in mijn mond is, daar krijg ik het echt benauwd van.

Eten enz gaat prima. Ik kan het ook gewoon poetsen. Alleen het is gewoon heel irritant.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-16 15:19

Toch is het beter om ze eruit te laten halen TS, vaak kom je met poetsen er toch niet helemaal goed aan en ik kan het weten, had in beide kiezen een gat waar je een pen in kon steken op gegeven moment.

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-16 15:51

Onder is wel wat moeilijker soms om te verdoven maar geloof mij, je bent hem echt liever kwijt.
Gewoon laten trekken, omdat hij al " boven" is gaat dit makkelijker.
Na het trekker direct bij thuiskomst coldpack ertegen aan en gewoon godd en optijd koelen en klaar is kees

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-16 15:54

Je moet gewoon meerdere keren per dag goed spoelen met mondwater na het eten en drinken
meschien heb je geluk en trekt het dan net als bij mij weer weg
het moet gewoon weer slinken

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-16 21:27

Goed nieuws! :))
Vandaag eigenlijk geen last gehad en het lijkt ook al wat terug getrokken.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 08:37

ziet er uit alsof hij de neiging heeft tot ontsteken... Lijkt zo op de foto ook weinig ruimte te hebben. Ik zou echt even langs de tandarts gaan hiervoor. Of het iig bespreken tijdens je volgende controle.