Wellicht hebben jullie nog nooit van de klier van Bartholin gehoord, of juist wel als je dit topic aan hebt geklikt!
Deze klier zorgt voor de vochtigheid in de schede bij opwinding en voor de algehele bevochtiging

Een weekje geleden kreeg ik een drukkend gevoel in the downstairs department, iets wat ik vaker heb bij de tijd van de maand. Alleen dit gevoel ging niet over zoals gewoonlijk.

Eergisteren kreeg ik ineens veel meer pijn en ik besloot op'onderzoek' uit te gaan. Ik voelde een grote harde bobbel/bal van 5 cm waar de pijn dus vandaan kwam, dat was schrikken!
Ik kon de volgende ochtend niet meteen naar de huisarts omdat ik moest werken, er was geen collega die mijn dienst over kon of wilde nemen. Na een slapeloze nacht ben ik toch gaan werken, met heel veel pijn en moeite.

gelukkig kon ik die middag bij de huisarts terecht,conclusie na een pijnlijk onderzoek; een ontstoken klier van bartholin. Het kliertje is verstopt geraakt en heeft zich met pus en troep gevuld. Ik heb penicilline gekregen en de arts hop dat het daarmee wil slinken, het kan ook zo zijn dat het niet werkt. Dan moet ik wachten tot het abces rijp is, terug naar de dokter die het dan open snijdt of het klapt vanzelf open.
Vandaag heb ik zo mogelijk nog meer pijn, ik kan niet op of neer en heb de dokter gebeld voor een goede pijnstiller. De ibobrufen en paracetamol helpen niets dus ik hoop op iets beters. Vanmiddag om drie uur kan ik bellen of ik ze krijg..die ik dan toch niet op zou kunnen halen want ik kan de deur niet uit en manlief Is werken tot 23:00
Heeft er iemand ervaring met deze pijnlijke kwaal? Wat kan ik doen om de pijn te verzachten? Google verteld mij hete zitbaden te nemen maar ik heb geen bad. En om nou 8 keer per dag onder de douche te gaan...of te blijven staan en met warme washandjes te k*ootviolen..
Alvast bedankt