Dit is een goedgekeurd schaduwaccount
Denk je mij te herkennen, stuur me dan aub een priveberichtje. Ik wil om meerdere redenen niet bekend zijn!
Waar te beginnen... zoveel verhalen en gebeurtenissen. Ik weet het gewoon niet meer. Misschien eerst wat basis info over mezelf?
Ik ben nu bijna 20 jaar. Ik woon nog thuis bij mn ouders. Ben momenteel werkzaam en ga komend schooljaar terug naar school. Mijn leven is altijd een emotionele rollercoaster geweest maar tot 2 jaar geleden werd dit echt heel erg benadrukt.
Ik was me zelf er altijd al van bewust dat ik wat anders was. Snel boos en geprikkeld, onzeker, altijd mezelf een dieptepunt inpraten.
Dit speelt al voor zo lang als ik me kan herrineren en wat hiervan de bron is? Ik weet het niet.
In 2014 is me iets vreselijks overkomen. Wat precies staat los van het stukje borderline maar hierdoor kwam ik bij mijn eerste psycholoog. Een ontzettend vriendelijke man die mij ontzettend op weg heeft geholpen in de eerste periode. Hier waren we er nog niet achter dat ik borderline had. Deze periode ging met ups en downs. Uiteindelijk besloot hij mij toch door te sturen naar het Riagg voor nader onderzoek
Na onderzoeken bij het Riagg werd het benadrukt. "Ja mevrouw, u hebt borderline. De stempel zit er nu echt op"
Precies zo zei ze het.. Ik was er echt wel kapot van.
Vanaf dit punt gaat alles soms zo moeizaam. Op het werk, bij kennissen of klasgenoten kan ik me prima gedragen. Als ik tegen een van deze mensen zou zeggen dat ik Borderline heb zouden ze me waarschijnlijk niet geloven.
Echter, de mensen die er het meeste mee zitten daar hou ik ook het meeste van. Mijn lieve begripvolle vriend, mijn ouders, mijn beste vriendin. Allemaal mensen die me hierin ontzettend steunen maar die ik tegelijkertijd weg duw.
Zo wil ik graag een paar situaties schetsen:
Ik zit op mijn werk, niks is aan de hand en krijg een berichtje van mijn vriend. Hij appt mij dat hij wat later bij mij aankomt en ineens barst de bom bij mij. Ik zeg en doe dingen die ik niet zou willen zeggen of doen. Ik flip helemaal uit zonder redenen. Ik zeg tegen hem dat het beter is dat hij een andere vriendin zoekt want ik kan hem niet bieden wat hij zoekt. Hij is het hier totaal niet mee eens. Hij houdt intens veel van mij en zou nooit een ander willen. Na ongeveer een uur/ 1,5 uur is deze 'aanval' over en moet ik na al mijn gescheld en geschreeuw sorry zeggen.
Dit gebeurd vaak 1 x per dag. Het begint met me geirriteerd te voelen, vervolgens flip ik helemaal uit, kalmeer ik en daarna is de bui over. In de tussentijd heb ik dan wel weer minstens 1 iemand gekwests met lelijke woorden. Ik verander van het lieve meisje wat ik ben in enkele seconde naar een enorm k*twijf. Ik noem deze kant van mezelf ook "de andere kant". Het is niet hoe ik zelf ben en als ik die kant van mezelf tegenover me zou hebben zou ik haar t liefste op der gezicht vegen. Zo mag/kan je mensen gewoon NIET behandelen en al helemaal niet mensen die van je houden.
Iedereen die bekend is met mijn probleem heeft wel vaker gezegd "hou je dan in, maak je niet zo boos, tel tot 10, loop weg, kalmeert etc. etc." maar al deze oplossingen helpen niks voor mij. Als ik eenmaal begin met boos worden is er geen houden meer aan en ik baal er zo van

Ik open dit topic omdat ik een beetje radeloos ben. Ik ben al bij het Riagg geweest, trainingen helpen niet goed omdat het bij mij wel binnen komt maar op het moment van uitflippen kan ik dit niet toepassen, medicatie wil ik zo lang mogelijk buiten de deur houden. Ik ben zo ontzettend bang dat ik mijn geliefde in mijn omgeving hier aan kwijt raak. Dat is mijn allergrootste angst en deze lijkt met de dag groter te worden....
Graag zou ik van bokkers onder ons hun ervaringen horen en oplossingen.
Tot nu toe mijn verhaal. Er is nog zoveel meer wat ik kan vertellen en misschien doordat jullie mij vragen stellen ik hierop antwoord kan geven.