Haar lang laten groeien..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Pivione

Haar lang laten groeien..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-16 10:08

Hoi Bokkers,

Het is zover eindelijk besloten mijn haar lang te laten groeien. Tijden heb ik een a-symmetrisch kapsel gehad, ene kant kort andere kant wat langer met een lange lok. Maar wat zou ik graag weer eens een knot willen of bv het laten invlechten weer eens wat anders, <3 nu heb ik dinsdag mijn haar aan de andere kant wat korter laten knippen zodat het weer bijna gelijk is, zijn er bokkers met tips om de 'halflang lengte' door te komen om echt door te kunnen zetten?

xLianneeee

Re: Haar lang laten groeien..

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 10:18

Ik wou dat ik mijn haar lang kon laten groeien :') ik heb het altijd half lang, tijdje geleden een bob gehad maar dat vond ik toch niet zo leuk. Zodra mijn haar over mijn sleutelbeen groeit, dan is het altijd dood, futloos, droog etc. Dus ik heb al jaren hetzelfde simpele kapsel :(:). Soms wel een keer een pony en permanent gehad, maar permanent zakt er bij mij na 1 a 2 maand uit en dat is het ook pluis.

Leuk dat je je haar laar groeien :j het is ook fijn om af en toe wat anders met je haar te doen zoals een mooie lange vlecht etc

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 10:18

Ik wil het ook langer en heb nu een staartje met aan de zijkant een schuifje/speldje in mijn haarkleur en achteraan nog een klein klemmetje. Zo is het voor mij wel te doen en mijn haar groeit best snel dus daar ben ik nu wel blij mee.

Oliiviia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 10:21

Hier al een jaar het aan het laten groeien en nu ben ik bang om naar de kapper te gaan := (ik wil niet dat ze er weer alles afknippen...)

Ik doe altijd olie op de puntjes van mijn haar zodat dat beter beschermd is.
Ook heb ik ergens iets gelezen over rode uiensap, maar nog niet geprobeerd :+

D__S

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 10:26

Het enige wat ik doe is gewoon veel geduld hebben :+ . Ik heb mijn haar nu al 2 keer kort laten knippen (van haar halverwege mijn rug naar slechts enkele centimeters). 2 jaar wachten en alles is terug aangegroeid.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 10:26

Tussenlengte is altijd lastig.
Vaak met knipjes/schuifjes/bandjes valt er nog wel wat van te maken. Los is een drama.

Lang is leuk maar de ervaring leert dat je het dan meeste tijd gewoon lekker makkelijk in een staart of knot doet omdat het anders zoveel werk is om het mooi te houden gedurende de dag/in de wind enz.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 10:29

Ik heb trouwens rubberen elastiekjes, die glijden niet zo snel uit je haar. Te koop bij Etos e.d.

Pivione

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-16 10:30

Nu ga ik het nog niet redden om het in elastiekjes te doen het komt nu nog maar net op mijn oren. :')

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 10:37

Als het zo iets langer is en gelijk is dat je het al los zou willen dragen, in ieder geval een goed model er in laten knippen. Dan scheelt het al heel veel met hoe het lang groeit, oogt dan gewoon netjes en verzorgd

RubyRed

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 14:43

Ik laat het sinds een halfjaar ook groeien. Had het ook wat korter en assymetrisch. Ben veel aan het sporten dus dan is het ook gewoon superfijn als het in een staart/vlecht/knot kan.

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 14:48

Het lukte mij vroeger ook nooit, dan was het inderdaad heel droog en dor aan de onderkant.
Mijn tip: elke 3 maanden naar de kapper, een klein stukje eraf laten knippen (dode punten). Werkt heel goed! Mijn haar is nu langer dan ik het ooit heb gehad, maar ziet er ook mooi uit!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 14:54

Ik heb haar tot mijn kont en toen het op zo'n lengte was dat je het niet vast kon doen, maar los ook niks was, deed ik vaak speldjes in mijn haar of zo'n 'halfstaartje'.

Ann99

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 00:14

Laatste x dat ik het korter liet knippen is denk ik bijna 2 jaar terug. Maar ik ga altijd standaard elke 3 maanden naar de kapper, veel dode punten of niet, alle's wat dood is gaat eraf, soms een heel klein stukje meer. Het word weer langer. Mijn tip is dan ook om elke 3 maanden naar de kapper te gaan, hierdoor heb ik gezond lang haar. En veel afwisselen met shampoo en crème. Ik gebruik meeste elvive, L'Oréal, syoss, guhl en garnIer. Maar die producten kunnen bij jou weer anders werken

kelseyc

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 00:21

zelf lang haar, laat het altijd los savonds ook los, laat elke 4 weken puntjes knippen groeit echt heel snel!

Zitosh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 00:48

Ik ben ook terug m'n haar aan het sparen nadat ik van halverwege m'n rug tot boven m'n schouders ging := Ondertussen is het weer halflang.

Ik ben sinds eind januari niet meer naar de kapper gegaan en m'n haar heeft niet 1 gespleten puntje. Ik was het met Lush shampoo (I love juicy), spoel het na met de kokos-cacaoboter crèmespoeling van Ultra Doux en gooi er achteraf nog eens de steampod serum op. Ik ga wel nog eens langs als ik terug ben van mijn vakantie begin juli. Maar daarna zien ze me even niet meer terug :+

Ik kan het nu weer in een staart, dot of vlecht steken. Als je al je haar in staart wilt hebben, kun je bij Kruidvat zo'n bananenklem halen. Mijn haar is er te dik en glad voor, misschien dat het bij iemand anders langer blijft zitten :)

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 01:13

Ik ga 1, hooguit 2x per jaar naar de kapper, meestal vlak voor de zomer en als ik wat speciaals ga doen vlak voor kerst.
Dan moet er wel in 1x iets van 10cm af als je een beetje pech hebt, maar het groeit alsnog flink.
Ik ben in nog geen 5 jaar tijd van kaal naar onder de rugband van m'n beha gegaan en dan heb ik tussen door nog een asymmetrisch kapsel gehad en een paar keer >15cm eraf laten halen.
Qua verzorging doe ik niet zoveel; ik was het 1-2x per week met goedkope shampoo en crèmespoeling, spray mss 1x per maand lichtjes in met haarolie en borstel het om de dag.
Wel heb ik het altijd in een staart of knot en ik gebruik elastiekjes zonder ijzertje.

Monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 06:26

Regelmatig een haarmasker doet ook wonderen :)

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 08:06

Wat ook heel handig is is deze:

Afbeelding

Lijkt het veel langer dan wanneer je het in een staart doet!

Flowery

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 08:12

Ik kom mij ook melden! Ik heb het al een paar keer geprobeerd maar vaak stopt mijn haar met groeien op een bepaald punt. Maar nadat ik laatst na 10 maanden pas weer naar de kapper ging en ik geen enkele dode punt had, denk ik toch dat mijn haar nu gezond genoeg is om te laten groeien :D

Het is nu denk ik zo'n 5 cm over mijn schouders, maar het groeit zo'n 2cm per maand gemiddeld :) Ik heb nu ook van die tabletjes van de Kruidvat die voor je haar zijn en ik zie echt verschil!

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 12:18