Een tijdje geleden ben ik begonnen met zonnebanken omdat ik op vakantie ga en dan een beetje voor gebruind wil zijn. Ik verbrand namelijk heel snel mijn benen omdat die nooit zonlicht zien. Nu ben ik voor mijn doen echt al heel bruin geworden maar zit ik wel met een probleem namelijk een pigment snor. Het is niet heel duidelijk aanwezig maar ik zie het wel en mijn moeder begon er vandaag ook over toen ze dicht bij mij stond.
Helaas ben ik er nog steeds niet met zonnebanken alles is heel mooi maar mijn benen blijven echt achter, dus eigenlijk wil ik nog wel een tijdje blijven gaan. Ik zou natuurlijk mijn gezicht kunnen afdekken met een handdoek. Maar ik vraag mij ook af of het helpt als ik mijn pigment snor insmeer met een hoge factor. Of word ook dan de kleur van de pigment nog aangezet ondanks de hoge bescherming?
ellepel
Geplaatst: 25-05-16 20:14
Oh ja irritant is dat he. Ik had het ook ,legde een washandje over mijn mond haha. dan ging het goed Hoge factor kan denk ik ook wel,maar die snor zit er wel al en die kan nog donkerder worden. Beter je gezocht helemaal uit de zon houden voor een tijdje
Er zijn wel blekende cemes te krijgen die er voor zorgen dat de pigment op je bovenlip weer wegtrekt
Nou ik moet zeggen dat ik er laatst wel in de zon heb gelegen en toen niet ben verbrand met een factor 15. Dus ik heb wel het idee dat de zonnebank mij iets helpt tegen het verbranden.
Rebel_Jits
Geplaatst: 25-05-16 20:37
Alleen met je benen eronder? Dan leg je je lijf op een stoel oid (als je thuis een zonnebank hebt). Doe ik ook weleens, omdat mijn onderbenen serieus achterblijven op de rest. Zittend op een stoel alleen m'n onderbenen eronder
Anoniem
Geplaatst: 25-05-16 20:42
Tulandro schreef:
Tja.. Wellicht gewoon stoppen met zonnebanken? Dat is gewoon hartstikke slecht voor je.
Zo slecht is de zonnebank niet. Ik heb bijvoorbeeld hele erge eczeem, vooral op/tussen mijn vingers, en dat is super pijnlijk, en daarnaast ziet het er niet zo florissant uit waardoor ik er ook wel eens opmerkingen van andere over krijg. Nu kan ik mijn handen blijven insmeren met eczeemzalf waardoor het weg gaat, maar daar word mijn huid ook weer heel erg droog en dun van. Dus daarom ga ik ook onder de zonnebank, want dat helpt namelijk goed voor mijn eczeem. Zolang je het maar met mate doet.