Hoofdpijn

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ladylisa

Hoofdpijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-16 17:53

Bah ene dag veel hoofdpijn andere dag minder ..
Met paracetamol is het daarna wel weer weg, maar erg irritant, vandaag kreeg ik et pas in de middag , wel drukte gehad.. Wil eigenlijk als het nog zo blijft naar de dokter

Heb geen koorts
Wel zere spieren

Iemand week lang last gehad van hoofdpijn ?

meisje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 17:57

Slaap je goed, drink je veel koffie, thee of iets anders met caffeïne?
Heb je een ritme in je leven? Drink je genoeg water? En mijn laatste vragen; neem je vaak pcm en waar in je hoofd doet t pijn?

Dit us wat mijn Ha mij allemaal vroeg. Ik had vaak dagenlang hoofdpijn. Heb zelfs vaatverwijders geslikt om te kijken of het door mijn bloeddruk kwam en miss migraine was.
De eerste keer zat mijn nek vast entoen ik het nog eens had bleek mijn hb waarde veels te laag :)

Als je last hebt van zere spieren miss ook van je nek spieren wat doortrekt naar je hoofd?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 17:57

Ja, maar ik ben dan ook migraine pt.

Als je nog nooit zo lang hoofdpijn hebt gehad en nu wel, zou ik toch even een afspraak maken met de huisarts. De kans is het grootst dat het niets ernstig is, of een geklemde/ontstoken spier (of zenuwen). In zeldzame gevallen kan ernstige hoofdpijn, ook bij jonge mensen, toch een ernstige onderliggende reden hebben.

Felicxa

Re: Hoofdpijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 17:58

Ga eens langs de opticien,

ik had het ook, naarmate de dag vorderde werd het bij mij ook erger. Ik had dus gewoon een bril nodig met een prisma.

ladylisa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-16 18:01

Heb vooral boven de ogen of zijkant,
Tis niet heel erg kloppend maar meer zeurende .

Drinken doe ik soms niet heel veel, weet dat ik wel genoeg moet drinken , miss dat het daar door komt?! En heb ook wel stress

Bel morgen even huisarts kijken wat zei zegt

Rindin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 18:03

Altijd op een specifieke plek? Of je hele hoofd? Ook stijve nek?

Kan heel goed spierspanningshoofdpijn zijn, hoor. Even langs een fysio gaan

ladylisa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-16 18:04

M'n schouders zitten vast, behoorlijk komt door stress denk ik, zal daar ook eens afspraak maken

aukje98

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 18:06

Kan het niet zijn dat je een bril nodig hebt. Dan krijg je ook vaak hoofdpijn .

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 18:10

Spanningshoofdpijn komt door die stijve en harde spieren in je nek. Kan je zelf proberen los maseren of misschien kan iemand anders dat voor je doen? Eventueel tijgerbalsem of iets soortgelijks kan ook helpen. Of warme massagestraal van de douche.

Mocht het blijvend zijn dan zou ik toch naar de huisarts gaan. Ik had er chronisch last van rn na behandelingen bij osteopaat ben ik er nu vanaf!

Arantes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 18:11

Hoofdpijn op die plek kan aan je ogen gerelateerd zijn, dan zit het vooral op je voorhoofd. Als je al 's ochtends wakker wordt met hoofdpijn heeft het hoogstwaarschijnlijk niks met je ogen te maken, als het in de loop van de dag erger wordt wel.
Als het meer naar de zijkant zit of aan maar 1 kant, kan het ook migraine gerelateerd zijn.

Ik zou voor de zekerheid een keer langs de opticien gaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 18:12

Heb je het ook als je je ogen beweegt? Ik heb diezelfde soort hoofdpijn als ik vermoeid ben en mijn ogen bijvoorbeeld van links naar rechts beweeg. Hoeveel slaap je?

ladylisa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-16 18:19

Meestal doordeweeks maar 6 uur eigenlijk te weinig voor mezelf en drink namelijk ook erg weinig.. Zoals vanmorgen had ik geen hoofdpijn maar vanmiddag zette het op , het zit idd boven de ogen of zijkant van het oog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 18:19

Hum, ik heb heel slechte ervaringen met iemand die mijn nek wilde los masseren, mijn nek zat nadien juist vaster en mijn hoofdpijn was nog erger!
Als ik echt voel dat mijn nek verkrampt, probeer ik om mijn nek goed warm te houden. Douche, bad, pitten of iets tijgerbalsem achtig, het maakt me niet uit, zo lang het maar warmte is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 18:23

ladylisa schreef:
Meestal doordeweeks maar 6 uur eigenlijk te weinig voor mezelf en drink namelijk ook erg weinig.. Zoals vanmorgen had ik geen hoofdpijn maar vanmiddag zette het op , het zit idd boven de ogen of zijkant van het oog

Probeer dan eerst eens gewoon veel eerder naar bed te gaan; van 6 uur per nacht ga ik me ook k*t voelen en inderdaad een hoofdpijn rond mijn ogen ontwikkelen. Ook meer water drinken. Ik durf met zekerheid te stellen dat dat de oorzaak is.

Rindin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 18:31

ladylisa schreef:

Ook die plek kan heel goed van spieren in je nek komen.

https://www.google.nl/url?sa=i&rct=j&q= ... 7477647746