Slapeloze nachten

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

maaikemuis

Slapeloze nachten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-16 11:57

inmiddels hangen de wallen op mijn knieën en ben ik in staat om de auto in de vangrail te parkeren. Na 2 weken met 4 uur slaap op een nacht, begint het mij wat op te breken.

Ik slaap prima in (nog voor ik lig vaak), maar na 4 uur slapen ben ik wakker, klaar wakker. Nuja, mijn lichaam is wakker mijn hoofd denkt er anders over maar wordt wakker gehouden door mijn lijf. Alle spieren in mijn lijf kriebelen, staan op spanning en ik kan alleen nog maar draaien en friemelen. Denk aan het gevoel van matige verzuring. En mijn hoofd is moe, doodmoe maar verliest.

De huisarts komt niet verder dan tips voor inslapen, maar dat is het probleem niet. Daarnaast moet ik van haar meer sporten, dat doe ik alleen al dagelijks. Het lijkt ook dat sporten het alleen maar erger maakt.

Zijn er bokkers met goede ideeën?

hannatjuh

Re: Slapeloze nachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 12:06

Klinkt voor mij als magnesium te kort. Koop of maak een magnesium olie en smeer je daar mee in een half uur voor het douchen en nog een keer voor je gaat slapen. Je kan het ook via voeding (amandelen) of supplementen binnen krijgen maar je huid schijnt het beter op te nemen.
Zeker omdat je zegt dat sporten het erger maakt en je spierspanningen ervaart. Magnesium heeft je lijf nodig om je spieren te kunnen ontspannen. Probeer ook je calcium inname een beetje te beperken want dat werkt elkaar tegen. Dus iets minder zuivel Bijv.
Als dat allemaal niet werkt zou je bij jezelf nog eens na kunnen gaan of je sowieso wel lekker in je vel zit? Stress doet een hele hoop in je lijf en dan zou een goed gesprek met iemand niet verkeerd zijn ;)

Heel veel sterkte ermee. Ik weet hoe vervelend het kan zijn maar het komt goed :)

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-16 12:10

Mijn calcium inname valt erg mee, alleen in de ochtend 200ml yoghurt of melk. Maar magnesium zou ik eens kunnen proberen. Zou een magnesium supplement werken?

Stress is het niet. Op het moment ervaar ik dat niet, zowel privé als in werk. Sterker nog, ik begin mijn leven eng saai te vinden. Bij stress slaap ik slecht in en wordt ik wakker van mijn hoofd. Nu wordt ik wakker van mijn spieren.

Phen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 12:12

Magnesium kan je inderdaad proberen. Let wel op dat als je te veel magnesium tot je neemt dat er de zelfde klachten ontstaan als bij te weinig magnesium.

Misschien een ontspannende massage inplannen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 12:15

Je huid neemt niks op, misschien wat vocht maar magnesium komt niet via je huid in je spieren terecht. Kan me voorstellen dat het helpt als je het stevig in wrijft, maar dat is dan meer de massage van de spieren dan de werking van magnesium.

Ik herken het wel ts, kan wakker liggen van krampen en kriebels alsof er mieren onder mijn huid lopen. Magnesium in een supplement werkt voor mij daar goed tegen, als ik het trouw slik heb ik bijna geen last.
Een warm bad of douche en eventueel een massage van de spieren helpt een beetje wanneer ik een tijdje geen magnesium genomen heb.

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-16 12:24

Ondertussen zit mijn kerel naast mij te gieren van het lachen om zijn eigen suggestie om na het klimmen het magnesium poeder van mijn handen af te likken. Of gewoon de inhoudt van mijn pofzak op te snuiven. :')

Zal morgen eens een potje halen bij de drogist. Zijn er nog doseringen? Omdat ik lees dat teveel deze klachten ook kan veroorzaken.

Fish_n_Chips

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 12:28

Ik slik Magnesium Citrate van de Stadsdrogist. Volgens de tekst op het potje moet je tweemaal daags één tablet slikken, dat staat (per 2 tabletten) gelijk aan 400 mg = 107% van de ADH.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 12:30

maaikemuis schreef:
inmiddels hangen de wallen op mijn knieën en ben ik in staat om de auto in de vangrail te parkeren. Na 2 weken met 4 uur slaap op een nacht, begint het mij wat op te breken.

Ik slaap prima in (nog voor ik lig vaak), maar na 4 uur slapen ben ik wakker, klaar wakker. Nuja, mijn lichaam is wakker mijn hoofd denkt er anders over maar wordt wakker gehouden door mijn lijf. Alle spieren in mijn lijf kriebelen, staan op spanning en ik kan alleen nog maar draaien en friemelen. Denk aan het gevoel van matige verzuring. En mijn hoofd is moe, doodmoe maar verliest.

De huisarts komt niet verder dan tips voor inslapen, maar dat is het probleem niet. Daarnaast moet ik van haar meer sporten, dat doe ik alleen al dagelijks. Het lijkt ook dat sporten het alleen maar erger maakt.

Zijn er bokkers met goede ideeën?

Overtraint kan ook nog, juist minder sporten en meer hersteltijd inbouwen. Heeft je HA niet een lang werkende pijnstiller om je spierpijn stil te houden zodat je weer langer kan slapen? Of zou het helpen om als je wakker wordt pijnstiller te slikken en dan weer bedje in?

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-16 12:48

Wanneer ik flink getraind heb in de hal, dan calculeer ik het in. Dan weet ik dat mijn lijf (vooral armen) in de nacht bezig is met, tja, wat eigenlijk? Afgelopen week door de vermoeidheid nauwelijks gesport, maar dat gaf geen verbetering.

Het is geen pijn, het zijn kriebels en trekkingen, een soort zeurderig gevoel. Het enige dat helpt is bewegen en koelte (kerel vindt het dan ook iets minder gezellig, even gezellig ik mij kruipen wordt niet gewaardeerd).

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 11:07

Misschien last van RLS? Rusteloze benen syndroom. De naam is een beetje misleidend, je hoeft het niet alleen in je benen te hebben. Ik heb het vaak in m'n hele lijf en lig ook maar te draaien.

_Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 11:37

Klinkt heel herkenbaar..
Bij mij helpen pijnstillers wel.
Tegen het rusteloze, wiebelige gevoel.