Mijn vriend had al enkele maanden precies iets van vocht of lucht onder zijn linker , grote teennagel.. Het kleurde geel/wit en was ook maar gedeeltelijk op zijn nagel.
Hij had hier ook wat last van. ( pijnlijk bij het lange stappen )
Je kon er ook wel wat van onder halen als je er met iets scherp tussen ging.
Ik dacht dus (denk ik eigenlijk nog steeds) dat het schimmelnagels waren. Mijn stiefvader heeft net hetzelfde en hij moest dit toen frezen en met een speciaal productje behandelen.
Aangezien wij dit materiaal nog staan hadden thuis wilde ik dit even proberen bij men vriend , je weet nooit of het werkte.
Toen ik nog maar net begonnen was met frezen begonnen al stukjes van zijn nagel af te brokkelen ( stukjes van het "slechte" deel. Dit deed ook geen pijn dus deed ik verder.
Na een tijdje kreeg men vriend dus een branderig gevoel ( wat denk ik normaal is want als ik mijn nagels laat doen bij de manicure heb ik dit gevoel ook) dus ik dacht , oké goed ik zit "bijna aan de huid" dus kan de nagel terug gezond groeien.
Nu merkten we later op dat zijn nagel eigenlijk helemaal afgebrokkeld is en nu uit verschillende laagjes bestaat...
Kan het moeilijk uitleggen maar zijn nagel is zeg maar in het midden "gescheurd" maar eronder zit wel nog een stukje nagel dus bestaat uit 2 delen... Is dit normaal of heeft dit te maken met de "schimmelnagel"?
Mijn vriend heeft er sinds toen wel vaker last van maar hij is te koppig om naar een professionele pedicure te gaan... Maar natuurlijk durf ik nu niks meer aan die nagel te doen

Dus had ik graag even weten of iemand een idee heeft of dit normaal is of wat het kan zijn? Zodat ik eventueel mijn vriend toch kan laten overtuigen om naar een pedicure te gaan.
Alvast bedankt!