"Pedicure" gespeeld , help wat nu?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xanthos111

"Pedicure" gespeeld , help wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-16 00:54

Hoi allemaal!

Mijn vriend had al enkele maanden precies iets van vocht of lucht onder zijn linker , grote teennagel.. Het kleurde geel/wit en was ook maar gedeeltelijk op zijn nagel.
Hij had hier ook wat last van. ( pijnlijk bij het lange stappen )
Je kon er ook wel wat van onder halen als je er met iets scherp tussen ging.

Ik dacht dus (denk ik eigenlijk nog steeds) dat het schimmelnagels waren. Mijn stiefvader heeft net hetzelfde en hij moest dit toen frezen en met een speciaal productje behandelen.
Aangezien wij dit materiaal nog staan hadden thuis wilde ik dit even proberen bij men vriend , je weet nooit of het werkte.

Toen ik nog maar net begonnen was met frezen begonnen al stukjes van zijn nagel af te brokkelen ( stukjes van het "slechte" deel. Dit deed ook geen pijn dus deed ik verder.
Na een tijdje kreeg men vriend dus een branderig gevoel ( wat denk ik normaal is want als ik mijn nagels laat doen bij de manicure heb ik dit gevoel ook) dus ik dacht , oké goed ik zit "bijna aan de huid" dus kan de nagel terug gezond groeien.
Nu merkten we later op dat zijn nagel eigenlijk helemaal afgebrokkeld is en nu uit verschillende laagjes bestaat...
Kan het moeilijk uitleggen maar zijn nagel is zeg maar in het midden "gescheurd" maar eronder zit wel nog een stukje nagel dus bestaat uit 2 delen... Is dit normaal of heeft dit te maken met de "schimmelnagel"?
Mijn vriend heeft er sinds toen wel vaker last van maar hij is te koppig om naar een professionele pedicure te gaan... Maar natuurlijk durf ik nu niks meer aan die nagel te doen ;-)
Dus had ik graag even weten of iemand een idee heeft of dit normaal is of wat het kan zijn? Zodat ik eventueel mijn vriend toch kan laten overtuigen om naar een pedicure te gaan.

Alvast bedankt!

Anoniem

Re: "Pedicure" gespeeld , help wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 00:58

Hi! Ik zou je vriend gewoon naar de pedicure laten gaan, anders wordt het alleen maar erger. En die "laagjes" zijn heel normaal. Elke nagel bestaat uit laagjes, wat wel eens irri kan zijn als er een stukje van je vingernagel afscheurt en je overal achter blijft hangen 8)7 .

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 00:59

Ik zou hiermee eerder naar de huisarts gaan eigenlijk. Als dit een schimmelinfectie is, lijkt het een hardnekkige te zijn, die wellicht niet zomaar weggaat. De huisarts kan eventueel pillen meegeven.

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 01:10

Ik denk dat het een kalknagel is en dan moet je echt even naar de huisarts voor een speciaal middeltje is iets anders als een schimmelnagel

xanthos111

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-16 01:30

Oké alvast bedankt! Zal hem proberen te overhalen! Zie hem inderdaad liever naar een deskundige gaan dan dat ik er meer kwaad dan goed aan doe.. ;)

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 02:14

Echt zeggen tegen hem des te eerder is hij er vanaf en de huisarts kijkt alleen maar en zal waarschijnlijk adviseren het te laten groeien met een middeltje dus geen pijn. niet meer als nu

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 09:26

Ik heb ook zo'n nagel en daar ben ik al een ontelbaar aantal keer mee naar de huisarts geweest en ook naar de pedicure en ook al heel lang onder behandeling maar weg gaat het vast niet. Dus ik doe hetzelfde als wat jij gedaan hebt, eens in de zoveel tijd en daarna goed inspuiten met het spulletje van de pedicure.

Paris_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 09:33

Aangezien je een frees in je bezit hebt, vermoed ik dat je nagelstylist bent (geweest)? :D
Allereerst even alles heel goed ontsmetten dan, mocht het om een bacterie of schimmel gaan, dat wil je niet in je salon hebben of op klanten overdragen.
Kan zo uit je verhaal niet helemaal opmaken wat er nu precies aan de hand is, klinkt een beetje als onycholyse (loslaten vd nagelplaat).

Om de groei vd nagel te stimuleren kun je dadi oil smeren. Mocht het dan echt niet weggaan of uitgroeien dan kan je altijd nog naar de pedicure.
Waar is de nagel zo gescheurd? Helemaal achterin bij de nagelriem, of juist vooraan?

xanthos111

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-16 10:02

Paris_ schreef:
Aangezien je een frees in je bezit hebt, vermoed ik dat je nagelstylist bent (geweest)? :D
Allereerst even alles heel goed ontsmetten dan, mocht het om een bacterie of schimmel gaan, dat wil je niet in je salon hebben of op klanten overdragen.
Kan zo uit je verhaal niet helemaal opmaken wat er nu precies aan de hand is, klinkt een beetje als onycholyse (loslaten vd nagelplaat).

Om de groei vd nagel te stimuleren kun je dadi oil smeren. Mocht het dan echt niet weggaan of uitgroeien dan kan je altijd nog naar de pedicure.
Waar is de nagel zo gescheurd? Helemaal achterin bij de nagelriem, of juist vooraan?

Goh neen ben ik eigenlijk niet haha. Heb dit gekregen van mijn beste vriendin die wel nagelstyliste is. Ik ben eerder een "amateur" die me zelf een beetje bezig houdt met gel en voetverzorging bij familie en vrienden enzo. Heb hier dus geen opleiding voor gevolgd ( wil dat wel nog steeds heel graag ! )

Heb net even onycholyse opgezocht , daar lijkt het inderdaad extreem op! Kon ook gemakkelijk " onder" het stukje van de nagel in het begin.
Nagel is vanaf het midden gescheurd horizontaal over heel de nagel. Verder naar boven zitten er nog enkele kleine scheurtjes in.
Dit is een foto na het frezen. Het is wel een beetje onduidelijk maar waar dat die lijn dus loopt in het midden komt de nagel dus los...
Afbeelding

Paris_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 10:09

Aha, vandaar!! :D
Het is een heel mooi vak dus als je ooit de kans hebt om een opleiding te volgen, doen! :j

Ja, dat is absoluut onycholyse.
Eigenlijk moet dat er gewoon uitgroeien. Hou de nagel wel kort, maar niet té kort.
Verder lekker er vanaf blijven en smeren met Dadi Oil (of gewone nagelriemolie, omdat je waarschijnlijk niet aan dadi oil kan komen als consument. Durf ik niet met 100% zekerheid te zeggen)

Ohja, en kort houden doe je met een handvijl, niet met de frees. Gewoon zo'n kartonnen vijltje is prima, 180 grid of hoger (zeker niet lager!!)
Nooit knippen want dat is erg slecht, en nu al helemaal. Met knippen krijgt de nagel echt een klap te voortduren.

xanthos111

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-16 10:15

Dit eigenlijk heb ik er niet zo heel slecht aan gedaan door er met een freesje op te zitten ? :)

Kort houden doe ik eigenlijk steeds met een vijl! ( Ben vaak ook meegeweest als model bij de schoonheidsopleiding van mijn vriendin dus heb hier en daar ook wel wat opgestoken)

Ga Dadi oil even opzoeken , misschien te vinden bij een Pronails winkel hier in de buurt...
Alvast enorm bedankt!

Paris_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 10:56

Ach, wat je hebt gedaan is niet per sé goed of slecht, je wist (logisch!) niet waar je mee te maken had en dan handel je vanuit je gevoel hé. :D
Het kan in ieder geval geen kwaad dat je er met de frees overheen bent gegaan hoor.

Oh kijk, dat doe je dan goed! Want een frees is voor deze nagel echt even too much om het bij te houden.
ProNails zal dat waarschijnlijk wel hebben gok ik zo! Anders kan je het altijd nog bestellen.

xanthos111

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-16 13:02

Hoi iedereen

Nog even een kleine update, heb zonet een foto genomen. Het stukje dat "loskwam" ziet nu erg geel. Kan het eventueel zijn dat hier nog eens schimmel onder zit ook..? En hoe behandel ik dit het beste?
Afbeelding
Alvast bedankt!

Paris_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 16:31

Ja, dat is een schimmel. Ik zou ermee naar de huisarts gaan, en verder zelf niets meer aan doen!
Een pedicure of nagelstylist gaat je ook niet helpen, die wijzen ze je het liefst zsm de deur omdat ze ten eerste niets daarmee kunnen & ten tweede verspreid zoiets zich razend snel door bv stof van het vijlen.

Gooi de vijl(en) die je hebt gebruikt weg, en desinfecteer je andere spullen die je bij de nagel hebt gebruikt (bv de bitjes van je frees) met min. 70% alcohol.
Wat je zelf eventueel zou kunnen doen is iedere dag even in een badje appelazijn, maar ga sowieso even langs de HA! Dat zou iedere opgeleide pedicure/nagelstylist je aan raden. :)

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 17:00

En even niet korter knippen anders krijgt hij straks een ingegroeide nagel. Dit komt wel goed maar dan moet je wel even kijken wat wel en wat niet te doen.