Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Amber7777 schreef:Eerst scheerde ik mij maar had de dag nadien altijd alweer stoppels!
Toen overgegaan naar epileren maar daarvan heb ik een ontsteking gekregen in mijn haarzakjes.
Professioneel waxen heb ik een dik half jaar volgehouden maar de ontsteking werd hierdoor gewoon weer aangewakkerd... Ten einde raad naar de dokter gegaan en heb antibiotica gekregen en de raad om over te gaan naar laser of IPL.
Ik gebruik de Philips lumea Sc2005/00 sinds februari 2015. De eerste 5 keer laserde ik om de twee weken (zoals in het begin wordt aanbevolen) en sindsdien steeds meer tijd tussengelaten. Nu laser ik gemiddeld om de 5 weken in de winter, en in de zomer om de 2/3 weken. In de zomer scheer ik ook tussendoor, om de 4/5 dagen ongeveer!
Ik ben half Libanees dus heb vrij donker en toch wel hardnekkig haar, maar door het laseren heb ik nu meer lichte en donzige haren. Ja, na een jaar heb ik dus nog steeds wel haar dat blijft terug komen, maar meer in "plekken". Ik heb dus plekken die kaal en zacht zijn, maar ook nog wel wat plekjes haar. Mijn bikinilijn en oksels zijn het meest kaal, mijn benen doen wat moeilijker!
Het is wel een opdracht, want ik moet vaak de laser nog opladen tussen het ontharen door. Maar als je het goed volhoudt krijg je wel resultaat! Ik zou het toch wel aanraden
Om op wat vragen te beantwoorden:
- De Philips lumea Sc2005/00 kostte mij 290€
- Het doet geen pijn, tenzij je over een moedervlek of wondje gaat