Keratine behandeling voor het haar

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Maureen_M

Keratine behandeling voor het haar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-16 11:52

Lieve bokkers,

De laatste tijd ben ik aan het denken over een keratine behandeling voor mijn haar. Het is erg droog en pluizig.

Ik verzorg mijn haar (naar mijn mening) best wel goed.

- Word niet iedere dag gewassen, om de dag en het liefst nog om de 2 dagen, tenzij het te vettig word.
- Ik fohn, stijl en/of krul het niet. Meestal laat ik het natuurlijk drogen en anders vlecht ik het in
- Ik gebruik shampoo en conditioner van Pantene, wat volgensmij aan staat geschreven als een goed merk

Enigste nadeel is dat ik het wel verf, eens in de 3 maanden :)

Keratine behandelingen bij de kapper zijn behoorlijk duur en eigenlijk durf ik dat risico niet meteen te nemen. Ik weet dat de resultaten goed zullen zijn maar 300 euro voel je wel eventjes.

Ik hoor ook dat er thuis kits zijn en/of hele goede producten.

Wat is voor jullie bokkers:
- het beste haarproduct tegen pluizig haar
- de beste keratine THUIS kit

:evaw:

MissBambi

Re: Keratine behandeling voor het haar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 12:05

Ik heb tegenwoordig een meid op Facebook met veel foto's en filmjes en recensies. Zij doet het een stuk goedkoper. Als je wil weten wie het is mag je me een pb doen ;)

Zelf geen ervaring met een keratine behandeling

Paris_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 12:08

€300?! :wow:
Mijn kapper hanteert hele andere prijzen. Geen idee waar je vandaan komt, mocht je de naam van mijn kapster willen weten (land v Maas & Waal) dan mag je me een pb doen.

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-16 12:10

Ja... schrikbarend he!

Het zijn prijzen die ik bij 2 verschillende kappers uit Maastricht heb gezien. Is zo oliebol dat ik in een uithoek woon.

Ik heb veel over voor mijn haren maar 300 euro gaat me gewoon net wat te ver. Er zullen ook goedkopere varianten zijn maar dan probeer ik liever eerst een soort thuis kit. Maximum bedrag wat ik eraan uit wil geven is €100, tenzij het echt werkt!

MissBambi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 12:11

Die meid waar ik het over had vraagt voor lang haar 85 euro :D

RolingRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 12:13

Ik zweer echt bij Andrelon Care En Repair. Is een potje en het is een soort masker.
Na het douchen smeer ik beetje in mijn haar en daarna borstel ik het door en laat ik het opdrogen of ik doe een vlecht in mijn haar.

Ik had ook last van pluizig haar en nu een heel stuk minder! Hoef het niet eens meer elke keer te doen na het douchen. En ook ik verf mijn haar. Misschien heb je er wat aan :D

http://topdrogist.nl/andrelon-care-en-repair-intensief-herstellend-masker-250ml.html?&gclid=CNO-v5Hn1swCFdUW0wod-5oPdQ&cr_cid=132067994#tabs-description

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 12:14

Paris_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 12:16

Even los van de keratine behandeling, gebruik je al jaren dezelfde shampoo/conditioner?
Heb me ooit laten vertellen dat je eens in de zoveel tijd moet afwisselen van merk.
Ik heb zelf behoorlijk lang haar en doe het al een tijdje goed op Gliss Kur shampoo (zwarte fles, gouden dop) en Andrelon Kokos conditioner (omdat ie zo lekker ruikt :D).
Moet zeggen, m'n haar is echt mooi verzorgd en zeker niet pluizig, al zijn het misschien niet de meest voor de handliggende merken als je graag een heel goed aangeschreven merk wilt gebruiken.
Ik was het zelfs bijna iedere dag. Draag het 9 van de 10 keer los, alleen met paardrijden/sporten of op een warme dag gaat er een elastiekje omheen :D

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 12:17

Dure behandeling, weinig resultaat. Ik zou mijn geld lekker in mijn zak houden en kijken naar andere producten dan Day je nu gebruikt

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-16 12:22

MissBambi: heb haar pagina inderdaad net bekeken. Ziet er erg goed uit! En 85 euro vind ik helemaal niet duur :) Heb der overigens net wel een bericht gestuurd maar ze verkoopt geen thuis kits en de afstand van Maastricht naar Helmond is weer net iets te lang

RolingRoos: Dankje voor de tip! Anderlon heb ik vaker gebruikt maar niet dat precieze product wat jij noemt. Eens aanschaffen van de week :)

Cynn: Belachelijk he, kreeg ook een lichte hartverzakking. Ik keek toevallig net op die website wat jij noemt!

Paris_: Pfoe nee ik heb echt al allerlei merken gebruikt. Ik heb altijd heel erg lang en dik haar gehad en conditioner is altijd een must geweest anders was het huilen en brullen 's ochtends met de haren kammen :( ik draag ze op mn werk altijd vast anders heb ik de losse haren tussen de documenten van clienten liggen :')

Benangelique: dus jij hebt het laten doen en was absoluut niet tevreden?

Nathalie18x

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 12:23

Heb je wel eens op groupon gekeken? Daar bieden ze ook vaak keratine behandelingen aan voor de helft van de normale prijs!

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-16 12:25

Thanks Nathalie! Ik ga eens kijken :)

Dyphusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 12:26

Is Hoensbroek wel te bereiken voor je? Anders heb ik nog wel een adresje voor je die dit ook doet, maar dan een stuk goedkoper!

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-16 12:28

Dyphusion schreef:
Is Hoensbroek wel te bereiken voor je? Anders heb ik nog wel een adresje voor je die dit ook doet, maar dan een stuk goedkoper!

Hoensbroek woont mijn vriend dus dat is zeer zeker te bereiken! Super dat je iets gevonden hebt :)

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 12:29

Ik heb een behandeling bij de kapper cadeau gekregen nadat door 1 van de medewerksters sterk verknipt was. Daar konden ze niets meer aan doen, maar uit coulance kreeg ik een keratine behandeling. Heb er heel lang gezeten maar na twee weken was het effect al weg

Dyphusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 12:30

M_hartje_M schreef:
Dyphusion schreef:

Hoensbroek woont mijn vriend dus dat is zeer zeker te bereiken! Super dat je iets gevonden hebt :)

Ik zal je even een PB sturen!

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-16 12:30

Afbeelding

Dit is hoe mijn haar valt, sorry voor de selfie. Heb even snel een fototje op mn telefoon gevonden.

Het is wel mooi lang maar het pluist zo erg :( hier heb ik het net gewassen, niet gefohnd gewoon gedroogd door de wind en waarschijnlijk voordat ik vanuit thuis vertrok nog even gekamd. Eindresultaat is een afro

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 12:42

Tip: van vlechten breekt je haar af, dus dat zou ik zo min mogelijk doen.
Ik heb een pot van Keune haircosmetics, masker die ik 1x per week in m'n haar gooi. Ideaal en je haar wordt er superzacht van!

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-16 12:45

Celiien schreef:
Tip: van vlechten breekt je haar af, dus dat zou ik zo min mogelijk doen.
Ik heb een pot van Keune haircosmetics, masker die ik 1x per week in m'n haar gooi. Ideaal en je haar wordt er superzacht van!

Oei echt? ik vlecht het bijna iedere dag in :=

Afleren dus... vind het zo leuk om te doen haha

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 12:53

Nee hoor vlechten breken je haar niet af, het beschermt je haar juist tegen afbreken.

Conclusie; Iedereen/iedere kapper heeft er een andere mening over. En niet alles werkt voor elk haar het beste.

Mijn haar is lang, dik en mooi en draag met slapen en met sporten/paardrijden altijd vlechten. Ik gebruik wel elastiekjes zonder metaal.
Gezien je haarkleur ben ik bang dat de verf toch de boosdoener is..

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-16 12:55

roxiie schreef:
Nee hoor vlechten breken je haar niet af, het beschermt je haar juist tegen afbreken.

Conclusie; Iedereen/iedere kapper heeft er een andere mening over. En niet alles werkt voor elk haar het beste.

Mijn haar is lang, dik en mooi en draag met slapen en met sporten/paardrijden altijd vlechten. Ik gebruik wel elastiekjes zonder metaal.

Dat doe ik inderdaad ook, zonder metaal.

Ook het fabeltje dat je haar sneller groeit als je het regelmatig knipt is onzin. Dit heb ik een tijdje gedaan maar het werd steeds korter en groeide ook echt niet.

Als ik het nu laat groeien dan is het helemaal kapot en dood als het op de lengte zit waar ik het wil hebben. Zal helaas toch naar de kapper moeten een dezer dagen ;(

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 12:57

Laat je wel regelmatig je punten knippen? Deze lijken erg gespleten aan de onderkant?

Weet niet of het overal zo is. Maar onze Brain Wash doet een Keratine Treatment voor 7.50.
Is een soort masker ofzo. Wellicht is dat iets om te proberen?
Mocht het niks zijn, ben je iig geen rip uit je lijf kwijt :')

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 13:04

Knippen doe ik ook amper. Om dood haar en dode punten moet ik altijd wel lachen. Haar is namelijk altijd dood, ook als het er gezond etc uitziet. Mijn haar blijft gelukkig altijd mooi, ook als het langer is geleden qua knippen. Heb ook weinig gespleten punten

Ik weet niet of je je haar kamt als het nat is, ik doe dat namelijk niet (meer) en daar is het zichtbaar beter van geworden.

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-16 14:07

7,50 is inderdaad niet veel! zou ik wel eens kunnen proberen.

Wat mij opvalt is dat mijn haar aan de onderkant gewoon heel droog is maar dat ik amper gespleten haarpunten heb. Vandaar dat ik me ook afvraag of puntjes knippen mijn probleem wel gaat oplossen

hoogendroog

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 14:19

Goedkoper en zeer goed resultaat: een pot kokosvet van de Aldi (ja, precies dat spul wat je gebruikt om in te bakken/braden/wokken). Mijn haar hangt tot op m'n derriere, wordt nooit gefohnd, wordt eens per 4 dagen gewassen, eens in de 4 maanden wordt de uitgroei bijgewerkt en toch kan het pluizen. Ik wrijf het vet in mijn handen tot het olie is, smeer het in de uiteinden, laat het minimaal een half uur intrekken (kokosvet/olie trekt als enige echt in het haar, zie alle info op google/youtube), daarna uitwassen en laten drogen en het is weer superzacht en valt mooi. Ik was in het begin wat huiverig qua uitwassen, maar met 1 keer gewoon wassen is het weer schoon.
Laatst bijgewerkt door hoogendroog op 13-05-16 14:19, in het totaal 1 keer bewerkt