Lage bloedsuiker

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_helga_

Lage bloedsuiker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-16 22:50

Hoi bokkers! :D

Wie van jullie heeft er een lage bloedsuiker spiegel?
5 jaar geleden naar de dokter geweest naar dat ik flauw was gevallen en me
Steeds vaker niet lekker voelde.
Toen 1 keer bloed geprikt bleek dat me bloedsuiker en me bloeddruk aan de lage kant waren maar niet extreem.
Nu heb ik er de laatste tijd veel meer en veel extremer last van.
Vandaag op het werk maar weer naar huis gegaan naar 3 uur was ik nog niet de oude en meteen een afspraak gemaakt bij de dokter maar kan pas as. Woensdag terecht..
Ik hoop heel erg dat ze verder gaan zoeken want anders gaat het wel eens fout aflopen.
Is er eigenlijk wel iets aan te doen?
Zo niet hoop ik dat ik door word gestuurd naar iemand die er meer verstand van heeft en zegt wat ik beter wel en niet kan eten of drinken.
Of hoevaak ik per dag het beste kan eten.

Hoop dat ik niet de enige ben! Y;(

edith2

Re: Lage bloedsuiker

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 22:54

Altijd zorgen dat je druivensuiker bij je hebt. Tenminste als je zeker weet dat het je bloedsuiker is. Dan valt er prima mee te leven.

Farome

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 22:55

Ik heb diabetes dus een wisselende BG... echt súúper.. vervelend ( :Y) )

Vanochtend tijdens het trekken van jakobskruid 3x bijna out gegaan- dus weet precies hoe je je voelt als je BG te laag is.
Ik weet gelukkig goed hoe ik het kan voorkomen en oplossen, hoop dat de dokter je kan helpen :)

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-16 23:04

edith2 schreef:
Altijd zorgen dat je druivensuiker bij je hebt. Tenminste als je zeker weet dat het je bloedsuiker is. Dan valt er prima mee te leven.

Heb ik altijd bij vandaag 5 ingenomen en het ging nog niet over

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 23:05

_helga_ schreef:
edith2 schreef:

Heb je dan niet last van juist een te hoge bloedsuikerspiegel?

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-16 23:06

Xloveskanjer schreef:
Ik heb diabetes dus een wisselende BG... echt súúper.. vervelend ( :Y) )

Vanochtend tijdens het trekken van jakobskruid 3x bijna out gegaan- dus weet precies hoe je je voelt als je BG te laag is.
Ik weet gelukkig goed hoe ik het kan voorkomen en oplossen, hoop dat de dokter je kan helpen :)

Ik hoop dat ik de oplossing ook snel heb je voelt je dan zo ontzettend rot.
Ik was vanmiddag na 2x achter elkaar te lage bloedsuiker zo uitgeput dat ik niet meer op me benen kon staan ben aan de picknick bank gaan zitten op het werk en heb bijna een uur me ogen dicht gedaan

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-16 23:08

moonsparkle schreef:
_helga_ schreef:

Heb je dan niet last van juist een te hoge bloedsuikerspiegel?

Tegen mij zeiden ze een te lage, alle symptomen komen ook overeen: duizelig,rillingen, gapen, lusteloos, verhoogde hartslag

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 23:10

Diabetes komt veel voor in mn familie en ik denk dat ik het ook heb maar ik kan de tijd steeds niet vinden om bloed te laten prikken want dat moest ik dan weer ergens anders doen dan bij de huisarts. Ik kan me echt het ene moment goed voelen en het andere moment breekt het zweet me uit, tril ik een voel ik me heel licht en leeg. Dit gevoel krijg ik ook alleen weg door suiker,maar niet echt bevorderend voor je dieet om altijd koek of snoep mee te hebben voor het geval dat.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 23:13

Je zult het ongetwijfeld al weten, maar beperk je suikerinname, je koffie en zwarte thee. Ook die lightproducten. Zij kunnen een lage suiker spiegel veroorzaken. Eerst zorgen dat je lichaam rust krijgt. Daarna kun je af en toe wel weer wat nemen.

Ook uitkijken met die hitte, wanneer je eet en drinkt en met inspanning. Druivensuiker is een paardenmiddel. Je kunt beter proberen te voorkomen dat je het telkens nodig hebt

Als je zoveel last hebt van een lager bloedsuiker, ben je bezig je alvleesklier aan gort te helpen.

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-16 23:14

moonsparkle schreef:
Diabetes komt veel voor in mn familie en ik denk dat ik het ook heb maar ik kan de tijd steeds niet vinden om bloed te laten prikken want dat moest ik dan weer ergens anders doen dan bij de huisarts. Ik kan me echt het ene moment goed voelen en het andere moment breekt het zweet me uit, tril ik een voel ik me heel licht en leeg. Dit gevoel krijg ik ook alleen weg door suiker,maar niet echt bevorderend voor je dieet om altijd koek of snoep mee te hebben voor het geval dat.

Ik ken het en raak dan ook lichtelijk in paniek en dat werkt ook niet echt.
Eerst kwam ik er altijd heel snel overheen naar een paar dextro tabletjes maar nu lijkt het wel niet te helpen..
Voel nog steeds aan me lichaam dat ik er vanmiddag z'n last van heb gehad.
Ben ook best bang om morgen weer te gaan werken..

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 23:15

Bij mij is het beter gegaan sinds ik op advies meer langwerkende suikers ben gaan eten.
Gelukkig geen diabetes, maar soms dipt deze wel.

Ook bekend met lage bloeddruk, en dat is soms best lastig. Al moet ik zeggen *klopt het even af* dat het de laatste tijd wel ff beter gaat. Ik ga niet zo snel meer van m'n stokkie

Farome

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 23:15

Als ik last heb van een hoge suiker heb ik de symptomen die jij noemt: duizelig,rillingen, gapen, lusteloos, verhoogde hartslag.

Als je zo'n moment hebt zou je het eens moeten meten...
Zou alleen zelf niet te veel gaan dokteren want dit is wel iets serieus wat gevaarlijk kan worden.

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-16 23:16

Rocamor schreef:
Je zult het ongetwijfeld al weten, maar beperk je suikerinname, je koffie en zwarte thee. Ook die lightproducten. Zij kunnen een lage suiker spiegel veroorzaken. Eerst zorgen dat je lichaam rust krijgt. Daarna kun je af en toe wel weer wat nemen.

Ook uitkijken met die hitte, wanneer je eet en drinkt en met inspanning. Druivensuiker is een paardenmiddel. Je kunt beter proberen te voorkomen dat je het telkens nodig hebt

Als je zoveel last hebt van een lager bloedsuiker, ben je bezig je alvleesklier aan gort te helpen.

Bedankt voor je tips heb vanmiddag voor ik er last van had wel 2/3 koppen koffie op.
Ik probeer juist veel dingen met suiker te eten maar dit helpt ook niet.
Morgen ochtend maar gewoon een boterham proberen te eten..

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-16 23:17

Xloveskanjer schreef:
Als ik last heb van een hoge suiker heb ik de symptomen die jij noemt: duizelig,rillingen, gapen, lusteloos, verhoogde hartslag.

Als je zo'n moment hebt zou je het eens moeten meten...
Zou alleen zelf niet te veel gaan dokteren want dit is wel iets serieus wat gevaarlijk kan worden.

Daarom maar gewoon even een afspraak gemaakt hoop dat ik snel naar het ziekenhuis kan voor de bloed test!

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 23:20

Dat zijn ook de symptomen voor een te lage bloeddruk... dan is zout/drop (zoethout) juist een betere keus dan suiker.
Dus het kan van alles zijn.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 23:25

Suiker moet je juist proberen te laten staan. Eten van trage koolhydraten of bepaalde vetten zijn beter.

Ik vermoed dat jouw bloedsuiker schommelt omdat je juist aangeeft zoveel mogelijk suiker te nemen. Als je lichaam je bloedsuiker probeert te reguleren omdat je een suikerinname had, kan ie Door koffie, zwarte thee, lichamelijke inspanning juist kelderen.

Neem tragere kh en je zult minder last van schommelingen krijgen

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-16 23:27

Rocamor schreef:
Suiker moet je juist proberen te laten staan. Eten van trage koolhydraten of bepaalde vetten zijn beter.

Ik vermoed dat jouw bloedsuiker schommelt omdat je juist aangeeft zoveel mogelijk suiker te nemen. Als je lichaam je bloedsuiker probeert te reguleren omdat je een suikerinname had, kan ie Door koffie, zwarte thee, lichamelijke inspanning juist kelderen.

Neem tragere kh en je zult minder last van schommelingen krijgen

Heb je een paar voorbeeldjes van trage kh?
Pff kan niet wachten tot ik weet wat het is..

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 23:28

Brood zonder zoet beleg, aardappelen, pasta, brinta met kwark.

Bijvoorbeeld

Henniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 23:30

Vraag is bij je huisarts een glucose meter te leen. Prik 4x daags voor het eten dus nuchter, voor middag eten, voor avond eten en voor het slapen. Doe dit bijv 3 dagen en geef ze door aan de huisarts. Vaak aan de hand van 4punts kunnen ze zien of het je suiker is.
Stel het is een lage bloeddruk, je hebt ook een kastje die 24u lang registreerd of meer wat je bloeddruk is deze word dan aangebracht en pomp in de zoveel tijd op ook als je bezig mocht zijn met iets. Dit kun je beide gewoon bij de huisarts aanvragen

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-16 23:35

Henniie schreef:
Vraag is bij je huisarts een glucose meter te leen. Prik 4x daags voor het eten dus nuchter, voor middag eten, voor avond eten en voor het slapen. Doe dit bijv 3 dagen en geef ze door aan de huisarts. Vaak aan de hand van 4punts kunnen ze zien of het je suiker is.
Stel het is een lage bloeddruk, je hebt ook een kastje die 24u lang registreerd of meer wat je bloeddruk is deze word dan aangebracht en pomp in de zoveel tijd op ook als je bezig mocht zijn met iets. Dit kun je beide gewoon bij de huisarts aanvragen

Dankjewel ga ik eens doen!!

YamaSaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 23:35

Ik zie je alleen praten over suiker nemen..maar hoe zit het met je zout inname?
Zelf heb ik zo nu en dan last, van een schommelende bloeddruk, die is van zichzelf al wat laag, maar soms nog ff lager. Dan word ik duizelig, draaierig en misselijk.
Dan moet ik dus vaak echt even wat zouts hebben, denk aan een plakje kaas.
Kan ik soms ook hebben als ik wakker word trouwens, sinds ik voor het slapen gaan regelmatig wat kaas eet, is dat echt met 80 procent verminderd. Ik begin de dag met een koekje, voor een beetje suiker in t lijf :) Daarna gewoon ontbijt trouwens.

Ik merk inmiddels wel, of ik juist ff wat zoets of wat zouts moet hebben, maar het is zeker iets om over na te denken.
Want in de OP, had je het ook over bloeddruk.

En zoals iedereen al zei, niet te veel suikers naar binnen werken, je zegt zelf, het helpt niet, maar suiker moet je compenseren. Te veel, kan je lichaam niets mee, dus krijg je daar weer last van.
Laatst bijgewerkt door YamaSaki op 12-05-16 23:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 23:39

Glucose meter is niet bij elke praktijk te leen, 24 uurs meting bij ons ook niet, dat gaat soms via extern bedrijf/lab, maar is wel te regelen.
Zoveel mogelijk suikers eten is geen verstandig idee, hierdoor ga je schommelen en je beroerd voelen.

WendyLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 23:39

5 jaar geleden, 1x geprikt en dat was "een beetje laag".
Volgens mij moet je minder koffie en minder suiker gaan eten en drinken.

Je hebt misschien een beetje lage bloeddruk, last van de weer-verandering (warm, benauwd), net ongesteld geweest of moet je nog worden, hormonen, verkeerde manier van eten..... verzin het maar.
Als je te veel suiker eet, voel je je even oké, maar daarna krijg je langzaam een giga dip, je lichaam raakt verslaafd aan een suiker boost. En voelt zich dan slap zonder suiker.
Dat heeft niks met diabetisch te maken.

Let erop dat je genoeg drinkt en normaal minimaal 3x per dag eet. Gezonde tussendoortjes en eventueel extra vitamine (biergist tablet bijvoorbeeld)
Voel je je slap probeer dan eens een zout dropje i.p.v. 5 dextro's.
Das niet gezond !

Je hebt echt geen suiker als je 1x een lage bloedsuiker hebt geprikt !!!
De waarde is afhankelijk van wat je eet en drinkt.
Prik je een half uurtje na het eten van iets zoets, is je waarde hoog. Das normaal. Na een poosje, als je lichaam het zoete heeft verwerkt, is je waarde weer normaal.
Nuchter kan het aan de lage kant zijn. Na je ontbijt is het dan weer normaal.

Het kan dus heel erg afhankelijk zijn van wat je eet of drinkt.
Er is nog niemand suiker patiënt geworden na 1x prikken.
Als de arts zich zorgen had gemaakt, 5 jr geleden, had hij/zij je wel vaker op controle gevraagd.

Je maakt je denk ik zorgen om de verkeerde dingen vermoed ik.....
Laatst bijgewerkt door WendyLotte op 12-05-16 23:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 23:41

Wij speuren altijd naar hoge suikers bij diabetes patiënten, niet naar lage (tenzij ze natuurlijk insuline of medicatie hebben).

WendyLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 23:48

Charaz schreef:
Wij speuren altijd naar hoge suikers bij diabetes patiënten, niet naar lage (tenzij ze natuurlijk insuline of medicatie hebben).

Een lage lijkt me anders ook wel belangrijk bij een echte diabeet !
;(
Hypo en Hyper.....