Gestoken door een steekvlieg-infectie?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xSCWx

Gestoken door een steekvlieg-infectie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-16 17:03

Hi iedereen,
Ik vermoed dat ik ben gestoken door een steekvlieg. Eerst dacht ik gewoon een mug vanwege de jeuk.
Maar de plekken waar er gebeten is zijn nu vuurrood en er komt spul uit (als een soort puistje).
Ik kwam hier natuurlijk pas om 5 voor 5 achter, en toen was de dokter al weg.
Maar nu zit ik ermee- hoe 'ernstig' is dit en moet ik er nu ala direct mee naar een dokter of kan het wachten tot morgen?
Op internet zie ik alleen dat het om een infectie kan gaan en dat je de doter moet raadplegen, verder niks.
Laatst bijgewerkt door xSCWx op 11-05-16 17:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 17:04

Denk je dat je er vannacht aan overlijdt? :D

xSCWx

Re: Gestoken door een steekvlieg-infectie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-16 17:05

Haha, nou dat denk ik niet ;)
Maar als het een infectie is die zich rap uitbreid ben ik er liever eerder dan later bij.

_Mikey_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 17:06

hahaha. Ja, komt wel goed. Steekvliegen nemen best een hap uit je huid. Daar kan een beetje wondvocht uit komen. is niet erg. Je gaat niet dood en het is geen infectie. Bij twijfel even desinfecteren :)

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 17:09

Vanaf een stukje tekst zeggen dat het geen infectie is vind ik wel heel knap.

Ik zou morgen ochtend kijken hoe het er dan uit ziet en als je het dan niet vertrouwt mooi naar de huisarts gaan.

Je kunt wel degelijk infecties en ziektes via alles wat steekt/bijt krijgen dus zo'n gekke vraag vind ik het niet.
Laatst bijgewerkt door melody7 op 11-05-16 17:09, in het totaal 1 keer bewerkt

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-16 17:09

Haha gelukkig. Maar maandag ben ik gebeten en gister (dinsdag) kwam er pas vocht uit, vandaar dat ik het zo vreemd vind (maar verder niks achter gezocht). Zeker nu de plekken vuurrood worden.
Desinfecteren heeft geen nut want alles is -voorlopig- dicht

Xivura

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 17:11

Ik zou morgen gewoon even de dokter bellen en dan vragen om advies.

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 17:12

Ook van een mug kun je zo'n grote rode pijnlijke plekken krijgen
Als je het niet vertrouwd gewoon de HAP bellen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 17:18

Dit krijg ik standaard als ik geprikt word (door wat voor beest dan ook) en dan zet de hele boel ook lekker op. Het klinkt als een allergische reactie dus in mijn oren. :) Je zou voor de zekerheid de ha morgen kunnen bellen!

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-16 17:25

Voor de duidelijkheid een foto...
Zit op mijn scheen, witte rondje in het midden is waar vocht uit kwam en nu zitten er blaasjes.
Afbeelding
Hij is in het echt nog roder maar krijg het niet op de foto.

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 17:31

Zo ziet het er bij mij uit als ik door een daas gebeten ben, maar ik weet niet of die er al zijn? Ik ben er licht allergisch voor, dus misschien dat jij ook een allergische reactie hebt.

Als je het niet vertrouwt zou ik morgen even langs de HA gaan.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 17:34

Ik had dat vorige week. Paar dagen ervoor gestoken op,een paar plekken op mijn enkel. Eenmaal in frankrijk jeuk, pijn, en ook dit soort plekken en een olifantsenkel. Ben van ellende na een paar dagen een pharmacie binnengestapt waar bij de medewerksters even tussen hun tanden floten, een hoop o la la en het aanslepen van een tube cortico zalf en een portie pillen. Dik ontstoken en een heftige allergische reactie. Na een paar dagen pillen slikken en smeren ben ik er eindelijk bijna vanaf.

Je zou kunnen overleggen met de huisartsenpost telefonisch. Of morgen naar de huisarts gaan en in de tussentijd koelen en niet krabben

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 17:37

Als ik een overdreven reactie heb op een insectenbeet neem ik meestal een hooikoortstablet. Anti-histamine helpen ook wel tegen reacties op insectenbeten. Als er echter echt een ontsteking zit dan zal dat niet helpen en lijkt het me dat je morgen gewoon naar de dokter moet gaan. Ik denk trouwens dat spoed een beetje overdreven is maar je kan natuurlijk altijd wel gewoon telefonisch advies krijgen bij de huisartsenpost?

conejo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 17:38

xSCWx schreef:
Haha gelukkig. Maar maandag ben ik gebeten en gister (dinsdag) kwam er pas vocht uit, vandaar dat ik het zo vreemd vind (maar verder niks achter gezocht). Zeker nu de plekken vuurrood worden.

Als er vocht uit komt is het op open. Dus heeft desinfectie wel zin.

Ik heb dit ook wel bij muggen. Is bij mij idd reactie op de steek. Zou het aankijken. Als het een infectie is doet het vaak pijn. En is de plek warm.
Als je het niet vertrouwd kun je of vandaag de hap bellen kan ook voor advies namekijk. Of morgen de ha.

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-16 17:39

Ah oke nou dan zal ik me wel druk maken om niks :D
Jeetje wat een verhaal karuna. Ik krabbel er zeker niet aan. Ik zal morgen even kijken hoe het is en dan eventueel bellen, maar geloof wel dat het vanzelf over gaat.

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-16 17:40

conejo schreef:
xSCWx schreef:

Als er vocht uit komt is het op open. Dus heeft desinfectie wel zin.

Ik heb dit ook wel bij muggen. Is bij mij idd reactie op de steek. Zou het aankijken. Als het een infectie is doet het vaak pijn. En is de plek warm.
Als je het niet vertrouwd kun je of vandaag de hap bellen kan ook voor advies namekijk. Of morgen de ha.

Gisteren kwam er vocht uit, vandaag nog niet gemerkt (hele dag gewerkt met lange broek).
Het is inderdaad warm en pijnlijk.

DewiRox

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 17:43

Hier iemand die net zulke plekken krijgt als op jouw foto, door wat voor dier ik ook gestoken wordt. Bij een dazensteek is het helemaal bal.

Wat je kan doen is toch even naar de huisarts morgen voor anti histamine. Dan heb je dat maar vast in huis voor als je weer eens gestoken wordt. Ook zal hij wel een zalfje voorschrijven denk ik.

Bij mij worden het altijd onwijze schijven, vuurrood en super warm. Wat nog wel wil helpen is er een doekje met azijn op leggen ;)

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-16 17:49

DewiRox, ook dat er vocht uit komt en daarna blaasjes ontstaan op de bijt plek?

ajesca123

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 17:57

Yup mijn dochtertje heeft dit soort plekken als ze door muggen gestoken is.
Inderdaad hooikoortstabletten en het trekt zo weg.

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 18:12

Nu even kijken of je aan hooikoortstabletten kan komen en daar er een van innemen. En even een theedoek onder de koude kraan houden )liefst met wat azijn erbij maar dat kan pijnlijk zijn omdat het iets open is) en dan iedere uur even 10 minuten koelen vanavond trekt het waarschijnlijk wel weg.
En anders morgen even overleg met huisarts.

Niet voor ts maar het verbaasd mij de laatste dagen weer vreselijk hoe vaak er in medische topics met niet echt super spoed dingen wordt geroepen ga naar HAP of SOH. En daarnaast maar zeuren dat de wachttijden zo lang zijn en de zorg zo duur komt toch echt oa door het te vaak en onnodig naar dit soort dingen gaan heel veel dingen kunnen gerust wachten tot volgende ochtend. Van pijn ga je uiteindelijk niet dood en veel dingen zijn niet acuut op te lossen. En las je hier heen wilt gaan omdat je over je eigen huisarts niet tevreden bent is het nog niet de goede weg op zoek naar een andere huisarts is dan een betere oplossing.

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 18:16

Ja zo ziet een muggenbult er bij mij uit. Bij lidl verkopen ze citerizine dat helpt ook en goedkoper als hooikoorts tabletten bij de drogist

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 18:33

Dit ziet er niet uit als een geïnfecteerde plek en ook niet spoedeisend. Opletten of je koorts krijgt, bij koorts wel een dokter bellen.
Als het na een paar dagen niet minder wordt zou ik de HA bellen.

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 19:01

Kan een wat heftige reactie zijn. Zolang je geen koorts hebt of je ziek voelt worden zou ik gewoon tot morgen wachten als ik jou was.

conejo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 19:08

genja schreef:
Nu even kijken of je aan hooikoortstabletten kan komen en daar er een van innemen. En even een theedoek onder de koude kraan houden )liefst met wat azijn erbij maar dat kan pijnlijk zijn omdat het iets open is) en dan iedere uur even 10 minuten koelen vanavond trekt het waarschijnlijk wel weg.
En anders morgen even overleg met huisarts.

Niet voor ts maar het verbaasd mij de laatste dagen weer vreselijk hoe vaak er in medische topics met niet echt super spoed dingen wordt geroepen ga naar HAP of SOH. En daarnaast maar zeuren dat de wachttijden zo lang zijn en de zorg zo duur komt toch echt oa door het te vaak en onnodig naar dit soort dingen gaan heel veel dingen kunnen gerust wachten tot volgende ochtend. Van pijn ga je uiteindelijk niet dood en veel dingen zijn niet acuut op te lossen. En las je hier heen wilt gaan omdat je over je eigen huisarts niet tevreden bent is het nog niet de goede weg op zoek naar een andere huisarts is dan een betere oplossing.

Bellen kan gewoon voor advies vinden ze niet erg, daar voor zijn ze ook. Mijn ervaring is dat hun goed kunnen inschatten of het nodig is dat je langs moet komen. Dat is mijn ervaring met de hap hier. Gewoon langs gaan zijn ze idd niet blij mee.

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-16 19:18

Toch even ontsmet (70% alcohol) maar merkte er niks van dus het is toch dicht.(Prikt normaal als een jekko natuurlijk) Ik wacht morgen wel even af :) ben voor nu in ieder geval gerust gesteld, bedankt :D