Na 8 maanden nog steeds een blauwe plek en pijn

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Susanne

Na 8 maanden nog steeds een blauwe plek en pijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-16 15:07

Hi :)

Ik wil graag ook eens mijn vraag hier stellen, omdat ik het idee heb dat de dokter het niet heel serieus neemt.

In september afgelopen jaar heeft het paard van een stalgenoot mij gericht een paar meppen verkocht, met ijzers, een van de klappen kwam tegen mijn enkel. Ik had gelukkig degelijke laarzen aan, anders was mijn enkel aan gort geweest.

Gezien de bizarre pijn meteen naar de dokter en direct doorverwezen naar het ziekenhuis voor foto's. Op de foto's was het niet gebroken zei de arts. Gelukkig maar!

Het is gigantische lang bont en blauw geweest en veranderde per week van kleurtje. Het was ook heel lang ontzettend dik en ik heb er een poosje slecht op kunnen steunen en lopen. We zijn inmiddels 8 maanden verder, maar ik heb er nog steeds last van. Hardlopen lukt eigenlijk niet fijn meer, als je er op drukt doet het pijn en ook heeft het soms een heel pijnlijk trekkerig gevoel uit het niets. Er zit dus ook nog een blauw plekje op.

Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben? Moet ik gewoon nog even geduld hebben? Of moet ik blijven aandringen bij de dokter (voor een nieuwe foto oid).

KirstenHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 15:12

Na 8 maanden nog steeds last zou ik persoonlijk zeker nog een bezoekje brengen aan het ziekenhuis, lijkt mij dat er iets niet helemaal goed is? Voor de rest ben ik natuurlijk geen dokter, maar dit is wat ik zou doen :Y)

_Mellanie

Re: Na 8 maanden nog steeds een blauwe plek en pijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 15:13

Ik ken het, ik had een paard op de voet.
Inmiddels ook 8 maand geleden, heb een verwijs briefje na het ziekenhuis toe, maar nog geen tijd voor gevonden. :+

D__S

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 15:13

Nieuwe foto laten maken.

Vriendin van mij was eens gevallen waarbij ze pijn had aan haar enkel. Naar het ziekenhuis en op de foto's bleek het niet gebroken. Het bleef echter pijn doen (maanden later). Dan is ze opnieuw naar het ziekenhuis gegaan, nieuwe foto gemaakt en bleek het toch echt wel gebroken te zijn. Volledige herstel hierna heeft zo'n 1,5 jaar geduurd.

Drico

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 15:15

Je enkel zal denk ik toch een beste klap hebben gehad, heb je hierna de enkel wel voldoende laten rusten? Misschien dat je het gewoon elke keer teveel overbelast dat het nog zo blauw is en pijn doet.

Blauwe plekken kunnen volgens mij wel aardig lang zichtbaar zijn.

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 15:20

Ik zou toch nog een keer langs je huisarts gaan en als die geen nuttig advies kan of wil geven en niet wil doorverwijzen een second opinion vragen.

Ik heb zoiets (gehad) met mijn scheen. Ander paard trapte naar paard waar ik op zat, maar daar zat dus mijn been.. Deed in eerste instantie niet eens zoveel pijn en ben er niet mee naar de dokter geweest. Het bleef heel lang blauw en gevoelig, zelf 10 jaar later kon het soms ineens weer spontaan blauw worden. Ook werd wel eens dik, lijkt of er zich dan vocht opbouwde onder de huid. Bleef ook gevoeliger dan andere scheen, een klein tikje deed enorme pijn (ik ging zelfs stappen met een scheenbeschermer om dat been :+ ) . Gelukkig laatste 5 jaar geen last meer van, maar ik vermoed dat het botvlies er niet helemaal lekker uit is gekomen.

_fairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 15:26

Heb je een foto van je voet?

tennan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 21:55

Ik heb nog steeds een blauwe plek op mijn voet nadat er zo'n 2,5 jaar geleden een paard op stond. Het is niet gebroken geweest, maar het heeft nog lang pijn gedaan. Het is nu over. :)

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 21:57

Heb 8 maanden terug m'n voet gekneusd door een paard dat erop stond. Heb ik ook nog een plek en als je er hard op drukt voel ik het nog wel een beetje. Weet niet of het ooit nog weggaat, maar als jij er nog veel last van hebt kun je altijd nog even een keer de mening van een arts vragen.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-16 10:23

Bedankt voor de reacties. Het komt dus vaker voor. Daar was ik benieuwd naar. Ik heb mijn enkel denk ik wel voldoende 'rust' gegeven. Ik ga het denk ik nog even aankijken wat betreft het sporten en anders nogmaals even naar de dokter/second opinion.