Hoeveel calorieen moet ik eten?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LisaXLoll

Hoeveel calorieen moet ik eten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-16 21:41

Hoi!
Mijn broertje had voor de grap een app gedownload, die heb je wel nodig zei hij. Myfitnesspal was het :+
Geen zorgen, hij bedoelde het goed en we kunnen niet met elkaar en niet zonder elkaar ;)

Ik heb eens een account aangemaakt en het is wel interessant. Ik ben niet van plan om te gaan afvallen of aankomen ofzo trouwens, maar ik wil het ''voor de grap'' toch eens bijhouden.
Maar voor die app moet je 18 zijn, ik ben 13. Ik heb dus gewoon mijn leeftijd veranderd -sorry-.
Hij berekent hoeveel calorieen je moet eten na aanleiding van je leeftijd, gewicht, lengte enz.
Hij geeft nu aan dat ik ongeveer 1840 calorieen moet eten.
Maar dan voor iemand van 18, 1.60m en 40 kg. En dat ben ik niet }:0

Hoeveel calorieen zou ik ongeveer moeten eten? is 1840 niet te veel?
Hier ben ik wel even benieuwd naar :j
Ik ben dus 13, ongeveer 40 kg, misschien iets minder, en rond de 1.60 lang.

Vjestagirl

Re: Hoeveel calorieen moet ik eten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 21:42

1840 is zeker niet teveel. Je groeit nog, dus ik zou eerder 2000 aanhouden dan 1840.
Sowieso denk ik dat je en beetje te jong bent om je druk te maken over wat je eet en calorieën te tellen :).

LisaXLoll

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-16 21:48

Oh oke!
Nee inderdaad dat doe ik ook niet hoor! Dat dat wel even duidelijk is, daar maak ik me echt niet druk om -gelukkig- :)

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 21:59

je zou je er nog helemaal niet mee bezig moeten houden..
ook niet voor de grap..

als je nu al weet wat waarin zit,
in plaats van gewoon weten wat gezond is en niet
dan zit je eigenlijk al op het verkeerde pad.

of een plak ham, of kalkoenfillet nu gezonder is, zou gezien je leeftijd en bijbehorende (hopelijk) beweging + groei nog totaal niets uit hoeven te maken ;).

weten dat je beter muesli kunt eten dan cruesli is gezond kiezen.
beter een appel dan een twix

dan wordt je echt niet zomaar te dik
Laatst bijgewerkt door elenaMM77 op 10-05-16 22:02, in het totaal 1 keer bewerkt

YamaSaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 22:01

Ik zou inderdaad iets meer dan 1840 aanhouden, omdat je dus nog in de groei bent :)
Dit gezegd te hebben, ben ik zelf sinds mijn 14e niet meer echt gegroeid, ben rond de 1,60m en al 10 jaar 45/46 kg :P (bijna 26 jaar inmiddels).
Geen flauw idee hoeveel calorieën ik op een dag binnen krijg, hou k me totaal niet mee bezig, gezond zijn is belangrijker :)
Maar te veel is 1840 dus niet ^_^

Ik zeg wel als tip, als je ook maar even merkt dat je er wel stil bij gaat staan nu met die app, meteen verwijderen. Zolang je maar gezond bent :D

LisaXLoll

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-16 22:06

Ik heb dit denk ik echt verkeerd opgeschreven.
Ik houd me daar echt niet mee bezig, ik hoop echt dat jullie dat snappen. Ik ben 13 en echt tevreden met hoe ik eruit zie, ik zou niet weten waarom ik zou moeten afvallen. Ik maak me echt niet druk om of ik een twix meer of minder eet, dat kan echt geen kwaad voor mijn lichaam. Ik eet gewoon normaal, gezond. Maar ook vaak genoeg

LisaXLoll

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-16 22:08

Ik heb dit denk ik echt verkeerd opgeschreven.
Ik houd me daar echt niet mee bezig, ik hoop echt dat jullie dat snappen. Ik ben 13 en echt tevreden met hoe ik eruit zie, ik zou niet weten waarom ik zou moeten afvallen. Ik maak me echt niet druk om of ik een twix meer of minder eet, dat kan echt geen kwaad voor mijn lichaam. Ik eet gewoon gezond maar denk er echt niet over na of ik dat patatje wel moet eten of niet. Voor mijn part eet ik zo een zak chips leeg bij wijze van spreken.

YamaSaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 22:18

Lekker houden zo inderdaad! :P
Zo ben ik zelf ook altijd geweest hoor en zal niet veranderen ook :)
Maar je hoort zoveel verhalen tegenwoordig, dat ik eerder denk, dat men je gewoon wilt waarschuwen, liever gewaarschuwd dan niet toch? ;)
Heb em nu ook geïnstalleerd xD puur omdat ik wel benieuwd ben naar hoeveel ik nou moet eten en wat ik nou binnen krijg op een dag.

LisaXLoll

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-16 22:20

Ja inderdaad.. Je hoort zulke dingen eigenlijk ook veel te vaak. Ja precies! Ik heb dat dus ook eens bekeken puur om de reden die jij noemt. Bedankt voor de juiste woorden haha!

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 22:23

dieettopics bij minderjarige gebruikers zijn niet toegelaten, hier dus een slotje