Faith in humanity: restored for today...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Vjestagirl

Faith in humanity: restored for today...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-16 21:02

Ik geef het toe: ik vind hardlopen doodeng. Wánt het is buiten, waar iedereen kan zien dat ik veel te dik ben en dat ik totaal geen conditie heb. Waar ook iedereen kan zien dat ik maar stukjes van misschien 200 meter kan lopen voordat ik uit moet puffen, en dat ik na 2km toch echt wel aan mijn tax zit. Daarom loop ik eigenlijk het liefste in het donker, op een rondje waar wel mensen aan wonen, maar niet te dicht aan zodat niemand me ziet.

Toch ben ik daarnet naar buiten gegaan. Terwijl het nog licht was. Terwijl er nog andere mensen buiten waren. En terwijl ik uit liep te puffen na 1,5km, fietste er iemand langs die spontaan "wat ben jij goed bezig zeg" tegen me zei.

Aardige dame op de fiets: Bedankt. Het is echt super fijn om te merken dat mensen zien dat je het moeilijk hebt en je toch een complimentje geven. Niet perse omdat je het goed doet, maar omdat je het probeert. Ik kreeg er iig een ontzettende boost energie van. Faith in humanity: restored for today.

fleurtjeuh

Re: Faith in humanity: restored for today...

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 21:06

Maar het is ook echt zo!
Wat maakt het nou uit dat je conditie niets waard is, of dat je niet het 'perfecte' figuur hebt!
Je bent er niet tevreden mee, en je gaat er wat aan doen, en dat is wat telt!
Ik vind je een topper, en ik ken je niet eens!

Esther_r20

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 21:06

Heerlijk wat een fijn positief bericht!
En top dat je voor jezelf weer een grens over bent gedaan!

IsabelHx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 21:07

Wat leuk dat die mevrouw dat zei! Is voor jou vast ook weer wat makkelijker om de volgende keer weer in het licht te gaan!

Yaralisa

Dat is iets om blij van te worden!
En ik denk dat jou dat ook weer moed geeft voor de volgende keer :D

ellepel

Wauw *\o/*

Kijk dat soort lieve woorden maken dan echt je dag goed he.
Zouden mensen ook vaker moeten doen,complimentjes geven!

Topper +:)+

tennan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 21:08

Wat fijn! Lekker bezig :j

Wat betreft mensen die vinden dat ze eigenlijk te zwaar zijn om te gaan lopen: gewoon doen. Als je fijn aan je lijf kunt werken door te gaan hardlopen verdien je een dikke berg respect. Zeker als je nog maar net begint!

kelliiee1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 21:09

Wat fijn zo'n opmerking! Dat geeft echt een heel goed gevoel!

Ik moet toegeven dat ik liever ook niet buiten ga joggen. In de sportschool wil ik het nog wel doen, maar dan wel als er niet veel mensen zijn.
(Kom ook eigenlijk in de sportschool om groepslessen te doen)

Poosje81

Schat, wees trots op jezelf! Je geeft zelf aan overgewicht te hebben maar je doet er toch iets aan! En die 2 km is straks 3 km en zo verder. Komt goed.
En die dame, die is inderdaad lief dat ze dat zegt!

Anoniem

Wat heerlijk, zo'n onverwacht compliment! En helemaal verdient ook nog, go you *\o/*

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-16 21:21

Thanx allemaal!
Ik moet mezelf soms echt naar buiten schoppen, want niet alleen vind ik sporten eng, ik vind het ook gewoon domweg stom. Zo'n ontzettend spontaan complimentje van de dame op de fiets (maar ook jullie lieve berichtjes) helpen echt gigantisch om door te zetten :D

Imaginaerum

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 21:28

Maakt niet uit hoe langzaam je gaat, je wint van iedereen die op de bank blijft zitten!

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 07:38

Goed om te horen. Ik kom tijdens het MTB wel eens mensen tegen van wie ik me kan voorstellen dat ze in jou situatie zitten (inderdaad veel te zwaar, of die het gewoon echt heel zwaar hebben en het hele gezicht dat uitstraalt) en dan denk ik wel eens om een compliment te geven, maar ben dan bang dat het ze juist opgelaten laat voelen. Volgende keer dus gewoon doen ;)

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 08:08

Wat superlief!
En wat dapper juist van jou! Ik ga altijd in het bos lopen, omdat ik ook maar kleine stukjes kan rennen. Als ik dan iemand tegenkom ren ik door tot ik de bocht om en uit het zicht ben. :+
Dus je bent niet de enige die het met stukjes en beetjes doet hoor. ;)

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 08:12

Je moet maar zo denken.. je doet het maar mooi wel! En mensen zien niet hoe lang jij het volhoudt. Die fietsen of rijden voorbij en zien jou maar een aantal seconden. Gewoon trots zijn dat je zo goed bezig bent. Voor je het weet loop je 5 km!

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 08:19

"laughing at fat people in the gym is like laughing at injured people in the hospital. They are both trying to get healthy" *\o/*

Jeany

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 15:17

Imaginaerum schreef:
Maakt niet uit hoe langzaam je gaat, je wint van iedereen die op de bank blijft zitten!

JAAAA, DIT!! *\o/*

Je bent de enige die iets aan jezelf kan veranderen en dat je nu gezonder gaat leven is een super goede keuze! Hard werken, altijd blijven volhouden en blijven geloven in jezelf.

En als we dan toch op de inspirerende toer zijn: "Het maakt niet uit waar je vandaan komt, het enige wat telt is waar je naar toe gaat."

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 16:21

Ik moest even zoeken, maar je berichtje deed me hieraan denken.

Citaat:
Hey, Fat Girl.

Yes, you. The one feigning to not see me when we cross paths on the running track. The one not even wearing sports gear, breathing heavy. You’re slow, you breathe hard and your efforts at moving forward make you cringe.

You cling shyly to the furthest corridor, sometimes making larger loops on the gravel ring by the track just so you’re not on it. You sweat so much that your hair is all wet. You rarely stay for more than 20 minutes at a time, and you look exhausted when you leave to go back home. You never talk to anyone. I’ve got something I’d like to say to you.

You are awesome.

If you’d look me in the eye only for an instant, you would notice the reverence and respect I have for you. The adventure you have started is tremendous; it leads to a better health, to renewed confidence and to a brand new kind of freedom. The gifts you will receive from running will far exceed the gigantic effort it takes you to show up here, to face your fears and to bravely set yourself in motion, in front of others.

You have already begun your transformation. You no longer accept this physical state of numbness and passivity. You have taken a difficult decision, but one that holds so much promise. Every hard breath you take is actually a tad easier than the one before, and every step is ever so slightly lighter. Each push forward leaves the former person you were in your wake, creating room for an improved version, one that is stronger, healthier and forward-looking, one who knows that anything is possible.

You’re a hero to me. And, if you’d take off the blaring headphones and put your head up for more than a second or two, you would notice that the other runners you cross, the ones that probably make you feel so inadequate, stare in awe at your determination. They, of all people, know best where you are coming from. They heard the resolutions of so many others, who vowed to pick up running and improve their health, “starting next week”. Yet, it is YOU who runs alongside, who digs from deep inside to find the strength to come here, and to come back again.

You are a runner, and no one can take that away from you. You are relentlessly moving forward. You are stronger than even you think, and you are about to be amazed by what you can do. One day, very soon, maybe tomorrow, you’ll step outside and marvel at your capabilities. You will not believe your own body, you will realize that you can do this. And a new horizon will open up for you. You are a true inspiration.

I bow to you.

Bron: http://flintland.blogspot.com/2012/05/hey-fat-girl.html

Je bent een bikkel! +:)+

dnieSz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 16:29

Wat super van die mevrouw :D
en meid, gewoon naar buiten gaan! jij doet er tenminste wat aan ipv zeuren en dan vervolgens binnen blijven.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 16:29

Vraag me af waarom iedereen altijd maar denkt, dat iedereen op hun let en naar hun kijkt.
Als je lekker gaat hardlopen, fietsen of wat ook, merk je toch gauw zat dat mensen helemaal niet naar je kijken?

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 17:21

Guinevere schreef:
Ik moest even zoeken, maar je berichtje deed me hieraan denken.

Citaat:
Hey, Fat Girl.

Yes, you. The one feigning to not see me when we cross paths on the running track. The one not even wearing sports gear, breathing heavy. You’re slow, you breathe hard and your efforts at moving forward make you cringe.

You cling shyly to the furthest corridor, sometimes making larger loops on the gravel ring by the track just so you’re not on it. You sweat so much that your hair is all wet. You rarely stay for more than 20 minutes at a time, and you look exhausted when you leave to go back home. You never talk to anyone. I’ve got something I’d like to say to you.

You are awesome.

If you’d look me in the eye only for an instant, you would notice the reverence and respect I have for you. The adventure you have started is tremendous; it leads to a better health, to renewed confidence and to a brand new kind of freedom. The gifts you will receive from running will far exceed the gigantic effort it takes you to show up here, to face your fears and to bravely set yourself in motion, in front of others.

You have already begun your transformation. You no longer accept this physical state of numbness and passivity. You have taken a difficult decision, but one that holds so much promise. Every hard breath you take is actually a tad easier than the one before, and every step is ever so slightly lighter. Each push forward leaves the former person you were in your wake, creating room for an improved version, one that is stronger, healthier and forward-looking, one who knows that anything is possible.

You’re a hero to me. And, if you’d take off the blaring headphones and put your head up for more than a second or two, you would notice that the other runners you cross, the ones that probably make you feel so inadequate, stare in awe at your determination. They, of all people, know best where you are coming from. They heard the resolutions of so many others, who vowed to pick up running and improve their health, “starting next week”. Yet, it is YOU who runs alongside, who digs from deep inside to find the strength to come here, and to come back again.

You are a runner, and no one can take that away from you. You are relentlessly moving forward. You are stronger than even you think, and you are about to be amazed by what you can do. One day, very soon, maybe tomorrow, you’ll step outside and marvel at your capabilities. You will not believe your own body, you will realize that you can do this. And a new horizon will open up for you. You are a true inspiration.

I bow to you.

Bron: http://flintland.blogspot.com/2012/05/hey-fat-girl.html

Je bent een bikkel! +:)+

Geen andere woorden voor dan: Wauw! Bijzonder geschreven!