Droge hoest, om gek van te worden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

eilleen333

Droge hoest, om gek van te worden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-16 19:39

Vorige week hoestte ik al, de week ervoor had ik keelpijn.
Maar sinds het weekend is het drama. Een droge hoest, er komt geen slijm los, er gebeurd niets.... Maar hoesten, hoesten, hoesten.... Niet leuk meer.
Ik hoest gewoon tussendoor, maar soms ook een hoestaanval. Dan krijg ik het snikheet, mijn eten komt mee omhoog, mijn ogen gaan tranen...

Heb codeïnehoestsiroop en noscapine tabletten. De tabletten voor overdag, de siroop voor de nacht. Maar omdat ik weinig verschil merkte op de tabletten ben ik rond de lunch ook begonnen met de codeine siroop erbij nemen. Maar ik hoest nog steeds als een gek...

Heb de afgelopen twee nachten gewoon echt niet geslapen. Ben kapot. Lig nu op de bank, viel bijna in slaap, komt er weer een hoestaanval....

Iemand nog tips voor komende nacht?

Had eigenlijk heel erg zin in dit: troost eten! Maar volgens mij is dat niet zon goed idee met hoest of wel?
http://drogeham.spar.nl/hertog-ijs-sorb ... 34945.html

Runa

Re: Droge hoest, om gek van te worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 19:45

VSM tussistin werkt voor mij wel aardig. Ik had ook keelpijn en nu veel hoesten, maar met regelmatig een zuigtabletje van dit merk en het is weer even goed. Voor 's nachts heb ik helaas geen oplossing dus ik blijf even volgen.

01San

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 19:47

Thijm siroop van Kruidvat voor de extra erbij...
Dropjes,,,,

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 19:47

Als je dan iets lekkers wil, neem dan pure chocolade, helpt vaak ook nog tegen het hoesten ;)
Maar heb je al iets van de huisarts gekregen? Of ben je daar überhaupt al heen gegaan?
Ik heb vorig jaar toen codeïne tabletjes gehad om de prikkel te onderdrukken, zodat ik iig fatsoenlijk kon slapen. En gelijk even mijn longen laten luisteren of het geen oorzaak had natuurlijk.
Dus misschien even langs de huisarts?

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-16 19:49

Ik had gister ook een zuigtablet, maar ik ding kapot... Drink de hele dag water en verder eigenlijk niets. Alleen in de ochtend koffie om die direct weg te spoelen met water. Alles met melk of suiker wekt hoesten op lijkt het.
En vlak liggen is over het algemeen erger dan zitten of lopen.

Las iets over het hoofdeind van mijn bed omhoog zetten? Heb daar alleen niets voor, dus denk dat ik op de bank ga proberen te slapen vannacht, daar kan ik berg op liggen.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-16 19:52

fannetje schreef:
Als je dan iets lekkers wil, neem dan pure chocolade, helpt vaak ook nog tegen het hoesten ;)
Maar heb je al iets van de huisarts gekregen? Of ben je daar überhaupt al heen gegaan?
Ik heb vorig jaar toen codeïne tabletjes gehad om de prikkel te onderdrukken, zodat ik iig fatsoenlijk kon slapen. En gelijk even mijn longen laten luisteren of het geen oorzaak had natuurlijk.
Dus misschien even langs de huisarts?

Als het in de loop van de week niet beter wordt ga ik sowieso naar de huisarts. Heb zelf wel even geluisterd, maar geen tekenen van long ontsteking (studeer diergeneeskunde, dus heb een stethoscoop liggen). Wil morgen de codeine nog Een laatste kans geven.
Heb ook geen koorts oid, ben gewoon mega fit, afgezien van de vermoeidheid door slaapgebrek.

Ik rook wel, maar nu dus even niet, dus het 'stoppen met roken' hoestje komt er natuurlijk ook nog bij...

Ann99

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 20:08

ik heb niet vaak last van hoesten. Maar als ik er last van krijg (en dat kan soms hevig zijn) dan neem ik Bisolvon. Het werkt vrij snel. ik heb het ook wel eens gebruikt als ik een droge hoest had, dan was het plots daarna geen droge hoest meer en moest ik wel slijm ophoesten, maar na een dag of twee was het dan ook (op enkele kuchjes na) over.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 20:10

Naar de huisarts gaan, even naar je longen laten luisteren en dan codeïne tabletjes vragen. Dan kun je in ieder geval goed slapen en hoest je je keel niet rauw.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-16 20:12

De slijmfase heb ik al gehad. Dat was vorige week. Maar die kriebel... Heb wel bisolvon in huis nog, maar ik ga maar niet drie dingen combineren.

veneri

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 20:19

Heel vervelend,heb geen tips voor je maar lees even mee aangezien ik ook wat tips kan gebruiken.
Al sinds 2 weken een onstilbare dorst door droge keel, sinds gisteren non stop aan het snotteren en niezen en hoesten. Heb er helemaal pijn op mn borst en rug van.ook kortademig maar alleen een droge hoest icm snotteren en dicht zittende oren.
Heel vervelend.voel me verder ook (nog) niet ziek.maar tips om het draaglijker te maken zijn heel erg welkom!

Yaralisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 21:09

Ik heb het helaas ook gehad, ben er 5 weken zoet mee geweest...
Hoestdrank, drop, tabletten, ... Niks hielp.
Uiteindelijk is het vanzelf minder geworden.

Sterkte ermee, ik weet wat je voelt! :(:)

veneri

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 08:02

droge hoest lijkt vandaag minder te zijn, als ik nu hoest is het heviger maar er lijkt ook iets los te komen zeg maar.
vandaag gelukkig maar een ochtendje werken, vanmiddag maar even iets halen tegen de hoest.
alles doet zeer van het hoesten, maar ook vooral die pijn op m'n borst en tussen m'n schouderbladen is een hel. wat voor hoestdrank zou kunnen helpen?

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 12:30

Ik weet hoe het is, ik hoest na een luchtweg infectie al anderhalve maand. Heb daardoor nu een tussenrib spier gescheurd en dat doet vreselijk veel pijn. Ik slik daar 4 Aleve tabletten per dag voor.
Van medicijnen tegen hoest word ik erg misselijk, die neem ik niet meer. Ik zuig nu regelmatig op Bronchostop hoest pastilles wat wel even werkt. Die kun je bij het Kruidvat kopen
Ik begin het ook erg zat te worden!!

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 12:40

Heb je geen kinkhoest?
Gewoon even een afspraak maken met je huisarts, dan kan je eventueel codeïnetabletten krijgen, volgensmij is de dosering codeïne daarvan wat hoger.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 12:44

ik dacht ook gelijk aan kinkhoest,
dat duikt momenteel weer meer op, ook als je het al gehad hebt en/of de vaccinatie.

maar buiten codeïne is het een kwestie van uitzingen helaas..
als het kinkhoest is, gaat het nog verder oplopen (hoogstwaarschijnlijk)
herstel kan dan enkele weken tot maanden duren..

zelf half november slachtoffer geworden.. van beetje snotterig de eerste dag, naar droge hoest op de derde en na anderhalve week begonnen hier de stikbuien.. die hebben ruim twee weken aangehouden, daarna langzaam aan iets beter.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 22:13

Neusspray! Die vervelende kriebelhoest komt vaak door slijm wat in je keel zakt vanuit je neus en bijholtes.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-16 01:42

Neusspray gebruik ik ook al, omdat mijn neus ook dicht zit (verkoudheid icm hooikoorts), en wanneer ik door mijn mond adem wordt het hoesten nog erger,
Afgelopen nacht wel enkele uurtjes geslapen, en overdag maar twee hoestaanvallen, dus het lijkt iets beter te gaan gelukkig.
Ben nu wel door de codeine heen, dus dat haal ik evt morgen bij (tenzij de huisarts andere ideeën heeft). Als het morgen nog weer minder is sla ik de huisarts over, anders steek ik mijn hoofd daar even om de deur. Moet er namelijk college voor missen, dus liever ga ik niet naar de huisarts ;)

Heb met kussens een soort schans op mijn bed gebouwd, zodat ik schuin bergop lig. Heb het idee dat dat wel wat helpt voor de nacht.

veneri

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 07:45

hoe'st met jullie hoest?

hier nog steeds last, is van een droge hoest naar een vastzittende slijmhoest gegaan, nu aan de hoestdrank en daardoor wisselt het nu tussen de 1e en de 2e hoestvariant.
wordt er zo langzamerhand knettergek van.
oren zitten ook steeds dicht, maar verder niet ziek of snotteren.

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 07:56

Wat vervelend zeg dat je zo lang al met deze hoest rond loopt...
Kan het zijn dat je last van aarsmaden (wormpjes) hebt?
Een van de vervelendste klachten (naast jeuk aan je kont snachts of overdag) is de vervelende blijvende 'kriebelhoest' die niet weggaat met een hoestsiroop of pilletje.

(schaam je niet, er lopen heel veel mensen rond met wormen.)

Wat ik je ook kan adviseren: geen melk(producten) drinken, geen jus 'd orange drinken.
Dit irriteert je lichaam alleen maar en versterkt het hoesten.

Sterkte!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 07:59

Heeft het niet iets te maken met astma? Ik had nooit ergens last van tot ik op tapijt kwam te wonen, toen heb ik echt wekenlang rondgelopen met een hoest waar ik niet vanaf kwam, en waar geen enkele hoestsiroop tegen hielp.