Gewrichtsproblematiek. Iemand een idee?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Gewrichtsproblematiek. Iemand een idee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 22:53

Want ik word er inmiddels erg moe van.
Sinds kind af aan had ik regelmatig pijntjes maar dat werd afgedaan als groeipijn. Helaas heb ik ze nog steeds af en toe, en inmiddels sta ik toch al heel wat jaren stil ;) Die pijn is heel vaag maar erg intens. Ik kan niet precies aanwijzen waar de pijn zit of wat voor pijn het is, maar het is echt heel vervelend en kan me wakker houden.

Daarnaast heb ik mijn knieën beide al meerdere keren ontwricht (mijn knieschijf dus). Tevens mijn schouder is af en toe de pineut. Ik ben sowieso hypermobiel, maar voornamelijk in die twee (of ja, vier) gewrichten. Echter is het zo dat ik ook regelmatig knakkende tenen of vingers heb, wat met kou erger wordt.

Een tijdje terug heb ik een gewrichtsontsteking gehad in mijn rechterteen, waardoor deze zeer begon te doen. Ik zocht er niks achter en dat beterde na verloop van tijd. Toen ging het een poos goed, al viel me wel op dat er een bult op mijn grote teen gewricht kwam (echt hard bot). Dit vond ik vreemd, maar als nuchtere zeeuw "Als het geen pijn doet is het goed" :o Tijdje later ging mijn andere grote teen ontsteken (precies op dezelfde plek) en kreeg ik last van een stijve grote teen. Omdat ik toen nauwelijks kon lopen ben ik naar de huisarts gegaan, en heb ik haar ook gewezen op het feit dat mijn andere teen ook al raar deed. Zij dacht dat het gewoon toevallig twee gewrichtsontstekingen na elkaar zijn, maar wilde toch testen om reumatoïde artritis en jicht. Bloed was helemaal in orde, niets te zien...

Maar nu begint mijn andere teen weer te miepen en mijn knie doet gezellig mee :n . Alleen het punt is dat ik niet zo goed weet wat de huisarts dan nog moet uitvogelen. De pijn beperkt me namelijk niet, ik maak me echter zorgen dat het iets is waar nu beter iets aan gedaan kan worden om latere narigheid te voorkomen. Maar ik wil ook niet overkomen als iemand die om elk wissewasje bij de HA op de stoep staat :o Straks sturen ze me weer weg met pillen in plaats van te kijken waar het vandaan komt.
Heeft iemand vergelijkbare klachten en zo ja, hoe en wat? En kan er iemand een schop geven dat ik er gewoon eens naar moet laten kijken :') ? Ik heb al geopperd dat ik bang was voor artrose, omdat dit behoorlijk in de familie zit (moeders kant). Maar daar was ik te jong voor....

EDIT: Om je vraag te beantwoorden; ik ben 21 :))

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 22:58

Te jong zegt niks, ik heb een huidziekte voor oude mensen... :+ Bel/mail anders gewoon een keer met de assistente en vraag of zij met de huisarts willen overleggen of je langs moet komen of niet. Ik zou in elk geval niet afwachten, er is toch duidelijk iets niet goed. Ik weet niet hoe makkelijk jouw HA is, anders toch een doorverwijzing vragen voor jouw eigen geruststelling?
Laatst bijgewerkt door antje_vip op 09-05-16 22:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 22:59

antje_vip schreef:
Te jong zegt niks, ik heb een huidziekte voor oude mensen... :+ Bel/mail anders gewoon een keer met de assistente en vraag of zij met de huisarts willen overleggen of je langs moet komen of niet. Ik zou in elk geval niet afwachten, er is toch duidelijk iets niet goed.

Nja dat was ook mijn reactie... :')

antje_vip

Re: Gewrichtsproblematiek. Iemand een idee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 23:00

o ik was net aan het editen :+

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 23:00

Bizzybijtje schreef:
En kan er iemand een schop geven dat ik er gewoon eens naar moet laten kijken :') ?

Mijn voeten, tenen en knieën doen het (over het algemeen, zolang ik ze niet stoot :+) prima. *schup*

Beter nu naar een arts gaan en er naar laten kijken, dat dat je straks 10 tenen met bot-achtige bobbels hebt.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 01:01

Pijn bij hypermobiliteir is veel voorkomend bij het hypermobiliteits syndroom. Veel beschrijven het idd als soort extreme groeipijn.

Ben je al langs reumatoloog geweest om dingen in dat vlak uit te sluiten?

Anoniem

Re: Gewrichtsproblematiek. Iemand een idee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 11:45

Nee :n Heb een beetje het gevoel dat mensen het niet serieus nemen. Ooit heeft een fysio tegen me gezegd dat het tussen mijn oren zit, terwijl ik echt een torenhoge pijngrens heb en niet zo'n jankerd ben :') Maar misschien toch eens op aandringen.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 18:33

Ik ben wat soepeler in mijn bandenapparaat dan ideaal en ik had zere tenen toen ik 23 was op de plek die jij beschrijft.
Oma is een keer of drie, vier weggestuurd, toen ik 42 was 'was het kraakbeen waarschijnlijk niet optimaal', een paar jaar later meldde een huisarts 'dat die plek veel druk krijgt' - en op mijn 52ste kwam er een foto.
Bij mij is het artrose.
Dat is niet zoals jicht of RA in het bloed te zien - en hopelijk is je CRP score ook laag. (= de maat voor laag gradige ontsteking.)
Artrose is goed te managen: beneden de 70 kan het kraakbeen ook nog wel aangroeien, maar hoe sneller je met management begint, hoe beter het is.