Vanmiddag ben ik zo stom geweest om even snel met mijn teenslippers naar mijn pony's te gaan en dat is natuurlijk misgegaan. Mijn verzorgster wilde een stukje met de pony's gaan wandelen en ik dacht waarom ook niet, maar zo'n 100 meter voordat we weer bij de weide waren bedacht mijn pony dat hij nog even gek wilde doen en daarbij is hij op mijn grote teen terechtgekomen.
Ik kon vrijwel meteen niet meer op mijn teen staan/steunen, maar dit vond ik ook niet zo gek aangezien mijn teen bijna geheel ontveld is. Thuis ben ik dan ook meteen in een sodabadje gegaan (auw) om het goed schoon te krijgen, maar ik merk dat de pijn gewoon niet afneemt terwijl dat normaal gesproken wel het geval is als ik een soort schaafwond o.i.d. heb. Omdat ik ook pijn aan de andere kant van mijn teen begin te krijgen (waar geen vel beschadigd is) begin ik toch te twijfelen of het wel een onschuldige kneuzing is met wat ontvelde stukken.
Ik kan mijn teen niet buigen, maar ik kan niet helemaal plaatsen of dit komt doordat bij mijn gewricht het grootste stuk los vel is of dat er misschien toch een breuk zit doordat er 150 kg op mijn teen sprong. Ik wilde er net toch even op proberen te staan, maar ik werd gewoon misselijk van de pijn dus ik heb besloten om hem lekker omhoog te houden en vanavond sowieso te ontlasten, maar ik vraag me af of ik hiermee naar de huisarts moet of dat deze weinig tot niets voor mij kan betekenen?
Ik heb twee jaar geleden mijn kleine teen gebroken doordat er een paard op ging staan, maar hier kon de huisarts niets aan doen en ik heb toen alleen een week op krukken moeten lopen om hem wat te ontlasten. Nu vind ik nogal tegenstrijdige berichten op internet als het gaat om het breken van een grote teen, zijn er mensen die dit hebben gehad en mij misschien kunnen vertellen of hier wel iets aan gedaan wordt? Krukken halen kan ik namelijk ook wel zonder een bezoek aan de huisarts.
Alvast bedankt.