Eerste hulp bij tanning

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Laurie

Eerste hulp bij tanning

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-16 21:35

Hoi,

Binnenkort zijn mijn vriend en ik daggast op een bruiloft. Er hangt inmiddels een jurkje in de kast waar ik graag met een gezond kleurtje in zou willen willen verschijnen :o Helaas ben ik van nature witter dan wit, word ik in de zon nauwelijks bruin en kan ik ook niet zo goed tegen de zonnebank.

Omdat ik zelf totaal niet thuis ben in de verschillende opties voor zelfbruiners en spray tanning, ben ik heel benieuwd naar ervaringen en tips.

Bij voorbaat dank!

Eleionomae

Re: Eerste hulp bij tanning

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-16 21:41

Ik heb nu de St Moriz gradual tan op aanraden van vriendinnen. Ik heb hem zelf nog niet gebruikt, maar ik heb bij hen wel gezien hoe mooi en subtiel hij is. Aanbrengen met een speciale tanning mitt is ook een aanrader:j ik had zelf vorig jaar Australian Gold, beviel me super, maar St Moriz is goedkoper. Via captaintan.nl

IsabelHx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-16 22:07

Ik heb nu ook die australian gold zonnebrand creme met instant bronzer! fijn spul! (nu ook in de aanbieding bij de trekpleister voor 9 euro ipv 17!)

mirriezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-16 22:42

Ik weet niet hoe wit-wit je bent, maar mijn pogingen zijn tot nu toe niet succesvol geweest. Ik heb alleen het resultaat gehad dat mijn huid geel werd. Als ik jou was zou ik dus vooral een stukje proberen eerst, waar je het niet ziet. Bijvoorbeeld op je buik ofzo, mocht het dan geel kleuren, ziet niemand dat.

Ik ben wel (van mijzelf) wit-blond en heb een hele witte huid.

Mochten er mensen zijn die zelfs dit getackeld krijgen, dan lees ik natuurlijk even mee.

Rintah

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-16 22:49

Dove heeft(had? Geen idee) ook een bodylotion met kleurtje. Hiermee smeer je elke keer een heel klein beetje bronzer, waardoor je minder snel vlekken krijgt. Maar het duurt ook langer tot je echt een kleurtje hebt. Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar voor jou lijkt het me op zich een goede optie.

Een andere optie zou zijn naar een spray-tan Salon gaan enje daar laten informeren.

Yunomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-16 23:01

Ik zou met crèmes wel uitkijken, jet egaal smeren is vrij moeilijk waardoor ik een keer een tijd heb rondgelopen met gevlekte benen. B-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-16 23:10

Ik gebruik de selftan van vichy, ben echt spookwit en dit geeft een mooie kleur en wordt niet oranje.

Er zijn een aantal truukjes om je selftan te laten slagen.

Scheer nooit op de dag zelf maar een dag ervoor.

Scrubben scrubben scrubben. Echt zo goed mogelijk, bv met een showder van lush. Extra scrub door een droog washandje erbij te gebruiken.

Bodylotion smeren op de plekjes waar huidlagen opstapelen. Ellebogen, knieën, hakken, polsen en je knokkels.

Was tijdens het gebruiken van een selftan tussendoor steeds je handen, anders worden deze oranje.

Laat je selftan echt lange tijd drogen voor je je aankleed.

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-16 23:16

Vind je een panty niet veel veiliger of is dat geen optie? :=

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-16 23:21

TurdusMerula schreef:

Miss wil ts ook wat kleur op haar armen/nek?

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-16 23:30

Yenni schreef:
TurdusMerula schreef:

Miss wil ts ook wat kleur op haar armen/nek?

Afbeelding

Ik zou ook de salon adviseren :j

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-16 23:38

ik las nog even bij voor ik zou gaan slapen..
Shirley en bedankt, allereerst verloor ik mijn drinken.
Maar goed, ik het was alweer even geleden dat ik mijn neusgaten eens goed had doorgespoeld..
Maar de nachtmerries die ik vannacht ga krijgen, daar geef ik jou de schuld van..

Het kleurtje staat wel goed trouwens

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-16 23:53

Hahaha... Proest...

Sorry, ik dacht aan witte benen... :D

Char_elle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 00:33

Ik heb een tijdje geleden een spray tan gedaan bij een zonnestudio. Ik had een mooie bruine kleur! Alleen m'n handen waren vlekkerig de eerste dagen, maar die kun je beter ook meteen wassen na de spray tan. Ik raad wel aan het een paar dagen vantevoren te doen. Ik ben toen op vrijdag geweest en had maandag een feest.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 00:54

Ik ben vaker bij een spray tan studio geweest. Ideaal voor een feestje. Na 2 dagen is de kleur het mooiste. Zorg wel dat je een tan op druiven extract neemt. Op wortel extract word je dus oranje.
Je mag de eerste 24 uur niet douchen. En als je het mooi wilt houden zou ik niet gaan zwemmen.

Succes

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 08:30

Ik heb ook de self tan mousse en crème van St Moriz.

Wat Liek aanhaalt is belangrijk, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik met allebei deze producten iig op mijn benen nooit echt vlekken krijg. Het fijne eraan vind ik, dat het spul een kleurtje heeft en je dus heel goed kan zien waar je al benr geweest.
Wat wat mij betreft nog belangrijker is, is jet gebruiken van een tanning mitt (zo'n handschoen). Ten eerste geen oranje handen en ten tweede een veel mooier egaal resultaat. De zijden kant aan de achterkant geeft je mogelijkheden een beetje bij te poetsen bij vlekken.

Ik vind wel dat bij je benen het prima zelf te doen is maar ik zou voor armen/rug/borst/benen voor een spray tan gaan omdat je armen veel moeilijke plekjes hebben en je niet alles zelf kan doen...

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 08:41

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 08:41

Ik doe mijn armen ik altijd zelf en vraag mijn vriend om mijn rug even mee te nemen :)
Met zo'n mitt heb ik eigenlijk nooit meer vlekken of strepen, zeker niet als je daarvoor even goed scrubt onder de douche en je lijf daarna even stevig afdroogt met een handdoek.

Voordeel van een gradual tan vind ik dat je subtiel en in stapjes bruin wordt en dat je dus ook zelf kunt kiezen hoe bruin je het hebben wilt :) denk dat dat voor hele lichte huidjes ook erg fijn is.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 09:11

Ik ben ook een tevreden gebruiker van de St Moriz tanning mousse :j

Wat hier goed werkt is eerst scrubben met St Moriz scrub (dit doe ik meestal 's ochtends) en dan insmeren met een voedende bodylotion zonder olie.
's avonds ga ik dan pas de mousse aanbrengen, dan weet ik 100% zeker dat op alle plekken de bodylotion goed ingetrokken is :D
Aanbrengen doe je met de mitt (die handschoen) en in ronddraaiende beweging. De St Moriz mousse heeft een guide color, wat betekent dat je ziet waar je hem opbrengt. Als je een been doet en je moet eigenlijk weer nieuwe mousse aanbrengen; ga dan over je voeten en tenen, ook iets tussen je teen. Op deze manier krijg je ook daar een heel mooi geleidelijk effect zonder vlekken.
Op je armen en handen pas je hetzelfde toe, je doet je onderarm en met het laatste beetje op de handschoen ga je over je hand en vingers.
Ik laat het dan zo'n 10 minuten goed opdrogen, doe dan luchtige kleding aan en ga slapen. 'S ochtends spoel ik de guide color af en heb ik een subtiel tintje :)
Als ik hem donkerder wil hebben herhaal ik alles behalve het scrubben

Op www.captaintan.nl staan ook heel veel tips en tricks, ook youtubefilmpjes over hoe je het het beste kunt aanbrengen. St Moriz is daar ook te koop

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 19:38

Ik zou naar een spray tan studio gaan. Zij weten waarschijnlijk precies wat voor kleur je nodig hebt en zij brengen het aan. :)

Als je zelf aan de slag gaat en het
Mislukt dan duurt het vaak even voor dat weg is haha

Laurie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-16 21:31

Die panty :')

Dank voor alle adviezen! Mezelf kennende denk ik dat het dan het beste is om naar een salon te gaan, ik ga eens kijken of ik in de buurt iets kan vinden.

SayaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 21:42

Ik denk ook dat een salon het beste is.
Dan weet je in ieder geval zeker dat je geen rare strepen of vlekken creëert, of oranje wordt :+

Maar .. je moet niet gaan huilen na de sessie :')

Afbeelding