AAhh hoe krijg je je lenzen uit?!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

janiekhm

AAhh hoe krijg je je lenzen uit?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-16 13:24

Ik heb sinds kort nieuwe lenzen en ik krijg ze maar niet uit! iemand tips!!

Duhelo

Re: AAhh hoe krijg je je lenzen uit?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-16 19:04

haha, dat is inderdaad balen in het begin.
Wat kan helpen is een drupje lenzenvloeistof in je oog doen, en dan met je vinger op de lens dat ding wat heen en weer bewegen, dan komt die wat vochtiger en plakt minder.
daarna is het handig als je kan steunen met je elleboog op tafel, met de zijkant van je wijsvinger en duim zet je die aan de buitenste randjes van je lens, lichte druk uitoefenen en naar elkaar toeknijpen. En als je geluk hebt heb je hem mee. Indien niet, herhalen :)
na een tijdje wordt je er handig in hoor, ik doe nu lenzen in en uit zonder spiegel of iets. Wel doe ik bij het inbrengen een drupje vloeistof in de lens, als er dan nog een stofje oid achter hangt spoelt dat dan netjes weg :)

je topic staat verkeerd, dus ik verplaats hem even voor je
HK => MWS

Lepeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-16 19:08

Probeer recht in de spiegel te blijven kijken als je ze eruit haalt, uiteindelijk staar je dus tegen je vinger aan. :P Punt is dat je je oog niet weg moet draaien, dus gewoon recht vooruit blijven kijken.

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-16 19:35

Duhelo schreef:
daarna is het handig als je kan steunen met je elleboog op tafel, met de zijkant van je wijsvinger en duim zet je die aan de buitenste randjes van je lens, lichte druk uitoefenen en naar elkaar toeknijpen. En als je geluk hebt heb je hem mee. Indien niet, herhalen :)

Dit inderdaad. Mocht dit nou echt niet lukken, even een uurtje wachten en dan opnieuw proberen. Lukt het dan nog niet dan zou het kunnen helpen om je buitenste ooghoek naar buiten te trekken en flink te knipperen, dan willen ze er nog al eens vanzelf uit vallen. Succes!

lovexhorsess

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-16 19:37

Wat voor mij heel goed werkte was een spiegeltje op tafel leggen en dan zeugma naar beneden kijken en je lens naar elkaar toe knijpen.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-16 21:27

Je ooglid zachtjes naar beneden duwen. Mocht je je lens nog nodig hebben (ik heb zelf daglenzen) zorg dan dat je boven een tafel zit of ze opvangt, want ze vallen er dan echt uit. Een druppeltje vloeistof maakt het vast ook wat makkelijker.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-16 21:34

Zijn het harde of zachte?

Femke_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-16 21:36

Voor zachte goed droge vingers. Dan middelvinger oog openhouden onder en met duim en wijsvinger eruit pakken. In het begin was ik iets te voorzichtig. Het went heel snel. En in de spiegel goed kijken waar de lens precies zit! Succes!

Minoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-16 21:37

Ik wip altijd de nagel van mijn duim onder mijn lens en ik hou mijn wijsvinger aan de andere kant van de lens. Anders krijg ik ze ook echt niet uit..

In het begin was het een complete hel en ik zweerde om nooit meer lenzen te dragen, maar na een tijdje oefenen kwam ik op dit trucje en sindsdien gaat het super makkelijk!

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-16 21:39

Sannert

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-16 21:45

Je kan ook nog proberen om je lens naar je binnenste ooghoek te vegen. Oog open houden en dan met de wijsvinger vegen, dan klapt ie dubbel in je ooghoek en kan je hem met je duim en wijsvinger pakken.

Mutsie93

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-16 21:50

Ik doe altijd met 1 vinger m'n ooglid omhoog, met de middelvinger van mijn andere hand doe ik mijn onderste ooglid omlaag, dan omhoog kijken en met je wijsvinger je lens naar beneden schuiven, en dan kun je hem er zo uitpakken tussen je duim en wijsvinger. Zo is het mij geleerd en na even oefenen heb ik zo uit.