Volleybal

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

mamajolijn

Volleybal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-16 16:08

Zijn er hier nog meer bokkers die volleyballen? Ik hoor zo vaak dat meiden de combinatie van volleybal en paardrijden beoefenen, waaronder ikzelf, mijn dochters en teamgenoten van mijn dochters.

Ik ben gewoon nieuwsgierig: waar volleyballen jullie en welk niveau?

horserider22

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 16:16

Leuk! Een andere volleyballer!
Ik heb het afgelopen seizoen bij meisjes 1 gespeeld in de A 1e klasse. Vanaf vandaag zullen we met nieuwe teams gaan trainen en dan kom ik met 3 teamgenoten (van de jeugd) bij dames 2 (4e klasse).
We hebben een redelijk kleine vereniging, waardoor ik nu als 16 jarige bij de dames kom en er op mijn 14e al wel eens mee speelde. Echter vind ik dit niet heel erg, want zo zit er in ieder geval uitdaging in het spel.

mamajolijn

Re: Volleybal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-16 16:25

Leuk! Welke vereniging speel je bij? Jammer dat je gelijk al door moet naar de senioren, de jeugd is juist zo leuk. Dubbele competitie kan ook altijd als jeugdspeler.

Hier (Kop N-H) hebben we geen 4e klasse. Ik speelt zelf nu 2e klasse, maar heb vroeger wel promotieklasse gespeeld als 16/17 jarige. Mijn oudste dochter (14) gaat aankomend jaar Meisjes A Hoofdklasse speler en mijn 2e dochter (11) C-jeugd Hoofdklasse. De jongste is 6 en speelt nog CMV hihi.

Poek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 16:35

Ik heb gevolleybald! Vorig seizoen moest ik vanwege gezondheidsredenen kiezen tussen paardrijden en volleybal en ben toen dus gestopt met volleybal. Ik speelde toen in de meisjes B1 in de 1e klasse.

Ik weet niet of ik ooit weer zal gaan volleyballen, het was in combinatie met paardrijden en school toch altijd wel druk.. Hoe doen jullie dat dan? Ik ging toch wel 3 keer per week paardrijden en dan 3 keer per week volleybal + nog school (of in het geval van een volwassene, werk) erbij.
Laatst bijgewerkt door Poek op 03-05-16 16:49, in het totaal 2 keer bewerkt

Caroline52

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 16:40

Dit is het laatste seizoen dat ik volleybal heb het nu meerdere jaren gedaan. (Met veel plezier) ik speel in de mb1 we zijn met het team 2 keer kampioen geworden (achter elkaar) en dit was dus 1e jaar 1e klasse en gelijk gedeelde 3e plaats met maar 6 spelers en zonder vaste spel verdeler ookal hadden de andere teams dit wel dus ben heel trots op m'n team :o

Ik speel bij Gsv

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 16:43

Ik ben zelf geen volleyballer (iets met ernstig missend balgevoel :')) mijn hele familie volleybalt wel, daarom ging het bij ons thuis altijd over volleybal. Ik vind het wel een leuke sport en ben wel supporter bij mn zusje en zwager die beide eerste divisie spelen. Echt leuk om te kijken.

horserider22

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 16:44

Ik speel bij Bourgondië . Mijn vorige team was erg leuk, maar hier van zouden er zo wie zo 2 stoppen in verband met studie en ze waren eigenlijk al te oud voor de jeugd. De dames was 1 jaar lang maar 1 team, maar ze waren met volgens mij met 12, dus echt te veel voor 1 team, vandaar ook de reden wat meisjes naar de dames te halen.

Tevens zou een van onze speler naar de dames gaan als spelverdeler en zouden we anders geen spelverdelers meer hebben, omdat onze andere spelverder zou stoppen.

Poek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 16:53

Netjes Verootjoo!

Ik ben/was trouwens een spelverdeler, ik ben zo hopeloos met aanvallen :') In de C was het al vrij duidelijk dat ik een spelverdeler zou worden, dus ben ook vervroegd naar de B gegaan. Bij ons heb je in de C namelijk nog geen systeem met vaste spelverdelers. Heb dat toen heel fijn gevonden en vind het vooral goed van de club dat ze dat toen gezien hebben.

horserider22

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 17:03

Ik ben buiten, maar ben ook wel eens ingevallen als midden. Spelverdelen zou ik denk ik echt een ramp in zijn :+ Ik ben wel blij als mij positie als buiten. Ik heb het idee dat ik op die positie altijd nog beter aanval en meer ballen raak dan als midden :D

Marieke1495

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 17:29

Hier ook een fanatieke volleyballer!
Speel dit jaar 2e klas en promoveer volgend jaar maar de 1e klas! We zijn dit jaar 3e geëindigd in de competitie dus helemaal prima! :)
Qua tijd gaat dat nog wel een dingetje worden want 2 keer in de week trainen + wedstrijd + universitair studie + eigen paard wordt nogal een opgave :=

Ook ik ben spelverdeler, heerlijke positie!!

geerte

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 18:33

Ik speel ook volleybal, de laatste paar jaar bij een studentenvereniging. Maar ik ben setter en buitenaanvaller, maar net wat handig/nodig is.

mamajolijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-16 11:29

Wat leuk dat jullie ook volleyballen!! Ik ben zelf middenaanvaller. Volgend mij komen we elkaar in de competitie niet tegen?

Ik train met mijn eigen team 1x in de week, train extra bij een ander team en daarnaast train ik C-jeugd en een CMV team. Ik sta 5-6 dagen per week in de sporthal (bij vereniging Dinto) :)

Marieke1495

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 22:27

Ik moet tegen teams uit Friesland :)

Daphx93

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 22:33

Leuk! Ik volleybal ook!

4e klasse maar ga mogelijk verkassen naar een andere vereniging waar ik 2e klasse mag spelen :)

Past_Simple

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 23:27

Wat een leuk topic, toch meer volleybalsters hier! Ik volleybal zelf ook, inmiddels al 13/14 jaar ( ben nu 19, ik kon vroeg beginnen omdat mijn moeder trainster was :+). Dit seizoen ben ik buitenaanvaller geworden in verband met knieproblemen... Daarvoor enkele jaren midspeelster geweest. Vind het op de buiten ook wel erg leuk! Merk ook echt wel het verschil qua springen met mid en buiten haha. Ook heb ik dit jaar een paar keer op steun gespeeld, ben een beetje allround dus :D
Wij spelen nu in de eerste klasse en zijn dit seizoen 5e geworden van de 12. Vorig seizoen waren we 3e geworden, dus dat is wel wat jammer. Ik speel trouwens in Friesland :o In de jeugd wel altijd topklasse gespeeld, dus heel ver weg en hele zaterdagen kwijt aan volleybal :P Nu hebben wij vooral wedstrijden op de donderdagavond (uitwedstrijden) en op de vrijdagavond (thuiswedstrijden).

mamajolijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-16 10:58

volgen jullie nu ook het OKT in Japan?? Nederland doet het erg goed. #roadtorio

Marieke1495

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 12:57

Ik heb nog geen een wedstrijd gemist! Dat is her voordeel van afstuderen, niet naar school hoeven en dus zelf je dat inplannen :D

Slimme wissels vandaag in de laatste set!

bloempie186

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 11:40

Ik meld me hier ook! Heb helaas afgelopen seizoen mijn lidmaatschap opgezegd i.v.m. tijdgebrek door o.a. paard, maar ik blijf het een superleuke sport vinden.

Ook ik kijk het OKT in Japan en wat doen de meiden het super!!

horserider22

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 16:13

Vandaag hebben wij bij de vereniging black light toernooi :D
Je kon zelf een team samenstellen en je dan opgeven. Wij hebben er voor gekozen gewoon met ons (oude) team mee te doen. Ik heb er erg zin in :D

bloempie186

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 16:15

horserider22 schreef:
Vandaag hebben wij bij de vereniging black light toernooi :D
Je kon zelf een team samenstellen en je dan opgeven. Wij hebben er voor gekozen gewoon met ons (oude) team mee te doen. Ik heb er erg zin in :D

Aah dat is zo leuk!! Dat hadden wij vorig jaar! Heel veel plezier!

Marieke1495

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 18:25

Haha hadden wij ook vorig jaar, was erg leuk!

Morgenochtend weer voor het OKT :D

xxlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 18:28

oehhh leuk! ik rij al bijna mijn hele leven paard en volleybal al zo'n 10 jaar, en al sinds dat ik positie spel speel midden!! Ik speel 1e klasse, train 2x in de week en 1x wedstrijden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 17:26

Ik zit een tijdje te denken om eens een proefles volleybal te gaan doen.
(na de zomer.)

Hoe ziet een volleybal training er, gemiddeld genomen, uit?

Heb wel zin in iets actiefs naast paardrijden.
Hier in de buurt zit een vereniging waar je zowel recreatief als in wedstrijdverband kan.

Caroline52

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 01:01

Bij mijn vereniging was het 1x trainen en op verschillende momenten in de week maximaal 2 minimaal 0 wedstrijden per week

Op een andere vereniging zat het met competitie hetzelfde behalve dat die 2x in de week trainden

Dus het verschilt per club

Marieke1495

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 19:25

Anoniem schreef:
Ik zit een tijdje te denken om eens een proefles volleybal te gaan doen.
(na de zomer.)

Hoe ziet een volleybal training er, gemiddeld genomen, uit?

Heb wel zin in iets actiefs naast paardrijden.
Hier in de buurt zit een vereniging waar je zowel recreatief als in wedstrijdverband kan.

Altijd doen! :D
Onze trainingen beginnen met inlopen, wat conditie oefeningen en inspelen met de bal. Dan techniek training en inslaan voor de aanvallers. Daarna teamoefeningen, lees nabootsen van wedstrijdsituaties. Als laatst meestal nog wat 2x2 wedstrijdjes of in grotere teams.

Ik wil je wel aanraden als er een beetje competitie in je zit, voor de wedstrijd teams te gaan, je hebt dan echt een doel om naar toe te werken :)