Pijn in alle gewrichten?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Petrichor

Pijn in alle gewrichten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-16 22:22

Hallo Bokkers,

Ik betrap mij zelf erop dat ik in bijna elk gewricht pijn heb, niet continu maar er is elke keer wel wat.

Gisteren een stuk gewandeld vandaag pijn in mijn heup. Vorige week nieuwe oefening gedaan bij de fitness met een relatief laag gewicht. Direct pijn in mijn pols, die pols ontlast en toen het over was pijn in mijn andere pols.

Snachts word ik soms wakker van de pijn in mijn heup/rug en durf ik bijna niet te draaien omdat dat voelt als een soort stroom?

Ook heb ik vaak last van hoofdpijn, maar dat komt door spanning in mijn nek en dat houd de fysiotherapeut bij.

Zij zegt ook dat ik hypermobiel ben en daarom die pijn heb. De dokter denkt dat ik last heb van een slijmbeurs ontsteking. Gek, op zoveel plekken?

Op mijn werk kan ik bijna niet zitten want na een halfuurtje doet alles mij pijn.

Ik heb al heel veel onderzoeken (bij de huisarts) hier voor gedaan maar elke keer draait het op niks uit. Zelfs al gehad dat ze zeiden dat ik te dik was, ik heb niet eens overgewicht. Ik word hier zo moe van, dat ik hoop op persoonlijke ervaringen van mensen hier.
Laatst bijgewerkt door Petrichor op 02-05-16 22:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Yevrah

Re: Pijn in alle gewrichten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 22:25

Ik ben zelf ook hypermobiel en heb zelf ook snel ergens last van, zonder dat daar echt een reden achter zit.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 22:26

Wat voor onderzoeken heb je zoals gehad?

Rindin

Hypermobiliteitssyndroom?

Liselot

Hoe zit het met je vitamine D en B12? Bij beide kan een tekort zorgen voor spier en gewrichtsklachten.
Ik zou iig naar je huisarts gaan en je even laten nakijken en bloedprikken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 22:28

Het is geen fibromyalgie? Weet dat dat de vergaarbak is... Maar als je al allerlei onderzoeken gehad heb...

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-16 22:31

Sorry misschien formuleer ik het niet helemaal goed wbt de onderzoeken. Ik ben bij verschillende doktoren geweest die mij onderzocht hebben maar niemand vond het nodig om mij door te sturen, enkel naar de fysiotherapeut dan.

RoosDeG

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 22:33

Ik ben ook een hms-er en inderdaad een keer verkeerd liggen/zitten/iets vast pakken resulteert in pijn.

Enigste wat voor mijn nachtrust momenteel goed helpt om niet steeds wakker te worden is slapen op een waterbed en deze staat vrij warm.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 22:39

Petrichor schreef:
Sorry misschien formuleer ik het niet helemaal goed wbt de onderzoeken. Ik ben bij verschillende doktoren geweest die mij onderzocht hebben maar niemand vond het nodig om mij door te sturen, enkel naar de fysiotherapeut dan.

Geen bloedonderzoek gehad?

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 22:41

Bloedonderzoek is het minste wat ze kunnen doen bij deze klachten. Laat je schildklier, vit D en vit B12 iig prikken!
Een langzaam werkende schildklier kan ook voor gewrichtsklachten zorgen (ik zit nu zelf in dezelfde medische molen vanwege gewrichtsklachten, vandaar dat ik dit weet :) )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 22:42

Ze zouden eens je reuma waarde moeten checken, voor de zekerheid.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 22:43

Helemaal mee eens, maar ik vind het wel vreemd dat je bij meerdere bent geweest en er blijkbaar geen enkel onderzoek is gedaan.

Ziekte van lyme zouden ze ook nog naar kunnen kijken.

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 22:49

Hier ook hypermobiliteit en vaak ontstekingen, je bent er gewoon bevattelijer voor dan en komt zeker vaak op meerdere plekken voor
Verder kan een fysio/dokter/orthopeed of what ever wel vrij zeker zeggen of je hypermobiliteit hebt, maar het vaststellen gebeurd oa alleen door een klinisch geneticus na heeeeeeel erg veel onderzoeken
Troost je, heel veel vrouwen hebben hypermobiliteit, alleen de mate verschilt heel erg

Albert

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 22:50

Charaz schreef:
Helemaal mee eens, maar ik vind het wel vreemd dat je bij meerdere bent geweest en er blijkbaar geen enkel onderzoek is gedaan.

Ziekte van lyme zouden ze ook nog naar kunnen kijken.

Als onderzoek niets oplevert; dan moet je zeker op Lyme laten testen, je hebt alle symptomen.

_Friemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 22:55

Ze hebben bij mij ook jaren volgehouden (7 jaar) dat er niets was, ik was jong ik groeide er wel over heen, het was groeipijn, ik was te dik, het kwam door m'n kleine lengte, het zat tussen me oren, ik had alles al gehoord. Totdat ik bij een arts kwam die me wél serieus nam en me gelijk doorverwees naar het Sint-Maartens kliniek. Ik bleek reuma te hebben.