Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Furrow schreef:Ik denk dat veel mensen tegengehouden worden door het niet anonieme, ik sta er niet op te wachten om na 16 jaar het resultaat aan mijn deur te krijgen.
Maar prachtig dat er mensen zijn die jullie gaan helpen
_San87_ schreef:Ik denk er niet over. Ik kies heel bewust ervoor geen kinderen op de aarde te zetten en ga dus ook geen eicellen doneren, alleen al het idee dat er over zoveel jaar een kind aan je deur staat die de biologische ouders wil leren kennen, thank you very much. Daarnaast ga ik niet meer hormonen dan nodig in mijn lijf spuiten voor het geluk van een ander.
Het klinkt banketstaaf, maar lukt het je niet, dan lukt het je niet.
safina schreef:Ik zou dat ook nooit doen. Als ik een eicel doneer, dan komt er een kind op de wereld dankzij mij. Met voor de helft mijn genen. Dat maakt het in feite mijn kind. Je hebt er hoe dan ook een bloedband mee. Ik ga mijn genen niet reproduceren voor mensen die ik verder niet ken. Ik voel me daar te verantwoordelijk voor. God mag weten hoe het kind terecht komt. Dat mensen heel graag een kind willen garandeert mij niet dat het goede ouders zijn. En wie zegt me dat het kind blij is dat het op deze manier op de wereld is gekomen?
Het gaat me ook ethisch een stap te ver. Prima als mensen hoormoonbehandelingen, IVF en dat soort dingen proberen om met hun eigen zaad- en eicellen zwanger te raken. Maar zwanger proberen te worden met het genetisch materiaal van een wildvreemde vind ik persoonlijk helemaal niet in het belang van kinderen. Die vragen daar niet om. Klinkt hard, maar dan denk ik ook: een kind krijgen is geen recht. Het is mooi als het lukt, maar lukt het niet: jammer dan. Leer er maar mee omgaan. Hoe rot dat ook is. Maar dat is mijn persoonlijke visie hierop.
safina schreef:Een kind krijgen is geen recht. Het is mooi als het lukt, maar lukt het niet: jammer dan. Leer er maar mee omgaan. Hoe rot dat ook is. Maar dat is mijn persoonlijke visie hierop.
_San87_ schreef:Het klinkt banketstaaf, maar lukt het je niet, dan lukt het je niet.
Riraito schreef:Ik snap heel goed dat het voor sommigen de laatste hoop is, maar sommige dingen schrikken echt af.
Hormoonbehandelingen, puncties en na 16 jaar een kind wat ineens in je leven komtEr zijn al te weinig mensen die orgaandonor zijn, maar ik denk dat nog minder mensen hier op zitten te wachten.
Aight schreef:Ik vind het goed dat je dit aankaart TS! Het is een weinig bekend fenomeen, terwijl zaaddonors toch wel redelijk geaccepteerd zijn. Nu is eicel donatie wel wat intenser en snap ik ook heel goed dan mensen ervoor kiezen het niet te doen. Het is ieders eigen keus
Maar ik vind sommige reacties wel wat hard overkomen
safina schreef:Een kind krijgen is geen recht. Het is mooi als het lukt, maar lukt het niet: jammer dan. Leer er maar mee omgaan. Hoe rot dat ook is. Maar dat is mijn persoonlijke visie hierop._San87_ schreef:Het klinkt banketstaaf, maar lukt het je niet, dan lukt het je niet.
Er is geen probleem met een discussie starten, maar dit zijn toch wel tamelijk kwetsende dingen die onnodig vermeld worden