blaren voorkomen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xSelina

blaren voorkomen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-16 22:17

Hallo allemaal!
Ik had vandaag les met mijn nieuwe handschoenen van roeckl. Alleen mn pony had 4 dagen rust en krijgt haver dus dat was voor hem een goede aanleiding om lekker sterk te worden en er vandoor te gaan :+ Ik heb gewoon basic teugels met blokjes maar alsnog heb ik 2 grote blaren op mn vingers gekregen, en dit is niet de eerste keer... Weten jullie nog iets hoe ik het kan voorkomen? Heb er normaal gesproken niet zoveel last van maar sinds ongeveer 3 maanden (?) echt heel veel... Ik heb wel dat als ik zonder handschoenen rijd dat het 10x zo erg is, had toen zelfs een keer springles zonder handschoenen en met antislip teugels en toen bloedden mn handen zelfs :(

Dus iemand nog tips/tricks?

Alvast bedankt!

tessyke

Re: blaren voorkomen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 22:21

Mijn vingers liggen ook snel open, daarvoor hoeft paardlief nog niet lastig te doen.
Bij mij helpen degelijke kwaliteithandschoenen enorm.
Geen blaren meer sindsdien.

Ik had ooit een blaar op een blaar en dat allemaal ontstoken, dat was echt de druppel. :')

Unique6

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 22:27

Hier hele droge handen, liggen al open als ik een strobaal pak (bij wijze van). Het helpt bij mij ten eerste om gewoon goed te smeren met handcrème. Weet niet of jouw handen ook droog zijn, maar droge handen scheuren nu eenmaal sneller. Verder zijn voor mij die teugels met 'blokjes' (stoffen teugels toch?) echt een hel. Sinds ik met andere teugels rijd is het probleem grotendeels voorkomen. Inmiddels draag ik alleen nog maar winter-handschoenen, die zijn wat dikker waardoor m'n handen minder snel scheuren.

xSelina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-16 12:08

Unique6 schreef:
Hier hele droge handen, liggen al open als ik een strobaal pak (bij wijze van). Het helpt bij mij ten eerste om gewoon goed te smeren met handcrème. Weet niet of jouw handen ook droog zijn, maar droge handen scheuren nu eenmaal sneller. Verder zijn voor mij die teugels met 'blokjes' (stoffen teugels toch?) echt een hel. Sinds ik met andere teugels rijd is het probleem grotendeels voorkomen. Inmiddels draag ik alleen nog maar winter-handschoenen, die zijn wat dikker waardoor m'n handen minder snel scheuren.

dankjewel! Inderdaad zijn mn handen soms wat droog probeer ze wel even elke dag een paar keer in te smeren en andere teugels kijken of het helpt :j