http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=136&t=1870413&view=unread#unread
Gezien het vorige topic al een stuk ouder is, de titel niet meer klopt en de vraag verandert heb ik besloten om een nieuw topic te openen.
Zoals in het vorige topic te lezen was, ben ik naar de neuroloog geweest en heb ik een MRI-scan gehad. Daaruit bleek, dat 2 tussenwervelschijven zwart waren ipv. wit en er dus sprake is van verouderingsverschijnselen. Voor de rest zag hij geen nekhernia of iets dergelijks waar hij mij aan kon opereren, dus hij kon als neuroloog niets meer voor mij betekenen. Ik moest er maar mee leren leven en proberen, met nog meer therapie en voorzichtig mijn grenzen verleggen, om er weer bovenop te komen.
Helaas heb ik dagelijks zoveel pijn, dat ik niet meer normaal kan functioneren en eigenlijk op het punt sta om mijn studie stop te zetten, omdat ik het niet meer trek. Ik lig de laatste weken dagelijks circa 1,5 uur op bed, omdat het mij anders te veel word. Ik heb regelmatig een geheugen als een zeef, het concentratievermogen van een goudvis en het denkvermogen van ehm.. tja wat zullen we daar eens van maken.. Maar goed je kan je misschien wel voorstellen, dat ik paardrijden sowieso wel kan vergeten..
Gezien ik zo belemmert word, ben ik terug gegaan naar de huisarts, omdat het zo echt niet langer gaat. Zij zag gelukkig de ernst van de situatie in en heeft mij nu 2 keuzes namelijk: een second opinion of een revalidatietraject. Ik heb daar t/m donderdag de tijd voor om een keuze te maken.
Ik ben al wel bezig geweest wat wat plus- en minpunten op een rijtje te zetten en gezien Bokt redelijk groot is, zullen er vast wel mensen zijn, die ook ervaring hebben met bepaalde klinieken en trajecten. Daarnaast kijken jullie misschien wel uit een ander blikveld dan ik en hebben jullie nog nieuw inzichten voor mij..
Even de plus- en minpunten op een rijtje.
Second opinion: Een groot pluspunt is, dat ik nogmaals doorgelicht wordt en er nog een keer goed gekeken wordt of er niets gemist is. Daarbij is het grote pluspunt, dat ook de conclusie van de neuroloog nog een keer onder de loep gehouden wordt. Dit vind ik een pluspunt, omdat ik het gevoel kreeg, dat ik niet serieus genomen werd en het gevoel kreeg dat ik aan mijn lot overgelaten werd. Daarbij zeg ik niet, dat hij mijn MRI niet goed beoordeeld heeft.. Een groot nadeel is, dat mijn dossier dan opgevraagd moet worden, het waarschijnlijk nog vrij lang duurt voordat er een nieuwe beoordeling is en de vraag is wat daaruit komt.. Daardoor duurt het waarschijnlijk nog vrij lang, dat er daadwerkelijk het juiste traject gevolgd gaat worden en de pijn psychisch ook invloed heeft op mij in de zin, dat ik niet kan functioneren en eigenlijk thuis kom te zitten..
Revalidatietraject: Een groot pluspunt is, dat er vrij snel gestart gaat worden met behandelingen en de kans groter is, dat ik er weer sneller bovenop ben. Een nadeel is, dat er daarbij vanuit wordt gegaan, dat er niets over het hoofd is gezien. Gezien er in het rapport van de huisarts nog andere dingen stonden, dan dat er tegen mij verteld is, vraag ik mij af in hoeverre er serieus gekeken is.. Gezien er uit het rapport bleek dat er aan meerdere wervels degeneratie zichtbaar is.
Daarnaast moet ik een keuze maken waar ik naar toe zou willen.. Ik zit zelf te denken aan het St. Maartenskliniek of aan het wervelkolomcentrum van het UMCG.
Heeft iemand misschien ooit ook voor een dergelijke keuze gestaan en kan mij misschien tips geven of heeft iemand misschien nog input voor een goede kliniek/ ziekenhuis? Daarnaast zijn ervaringen over St. Maartenskliniek of het wervelkolomcentrum van het UMCG ook welkom.