Waar kan ik heen? Heel veel pijn

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Nancy

Waar kan ik heen? Heel veel pijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-16 03:15

Goedemorgen bokkers,

Wat een ellende, midden in de nacht wakker worden met een gruwelijke pijn in de nek/schouder..

Sinds vorige week een aanhoudende pijn, uitstralend naar links.
Oorzaak is ongeveer bekend, een lesje vechtsport waarbij ik op mijn nek geslagen ben, niet eens zo hard!
Tenminste, ik denk dat t hier aan ligt.

Op dit moment weet ik niet zo goed waae ik het zoeken moet. Alles wat ik doe, iedere beweging die ik maak is verkeerd.

Mijn spier in mijn nek (achterkant, tussen nek en schouder) doet zo'n pijn, dat ik er wakker van word en het is bijna niet te houden.

Tijd voor actie..
Maar waar ga je heen met dit?? Chiropractor (?), fysiotherapeut, masseur, huisarts??

Vorige week ook al in staat naar de hap te rijden, maar uiteindelijk niet gegaan, want t leek mij niet erg genoeg, al ging ik wel kapot van de pijn. Wat kan een huisarts hierin betekenen? Verwijzingen?

Wie zou mij eventueel snel van de pijn af kunnen helpen?
Mijn moeder heeft al een beetje gemasseerd, en voelde dat mijn spier kei hard is.
Inmiddels met een balsem en 2 paracetamol verder, maar pff..

Wie o wie...

Groetjes!

NatasjavE

Re: Waar kan ik heen? Heel veel pijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 03:27

Heb je nog een ibuprofen in huis? Dat werkt wat spierontpannend en geeft samen met paracetamolletjes een sterkere werking?

En hoeveel milligram paracetamol heb je in totaal genomen?

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 03:35

Hier kun je mee naar een fysio, je hebt geen verwijzing nodig. De kans bestaat dat hij in eerste instantie niet veel kan doen omdat het nog te beurs is.

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 04:11

Ik had ook last van een spier in mijn nek, is dmv dry needling bij mijn fysio "losgemaakt" :j even een heel naar gevoel, maar heeft bij mij geholpen.

Floortz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 04:15

korte termijn oplossing: voltaren gel.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 04:45

I agree Dreamy.
En als het lastig blijft neuraaltherapie.
Heb tegenwoordig zelf acupunctuurnaalden in huis zelfs, via mijn acupuncturist.
Mocht ik eens teveel gedaan hebben krijg ik daar echt veel last van.
Nu grijp ik al in als ik voel dat het vast gaat zitten en dan gaat het niet verder. :)
Daarbij 1x per week een grote beurt, en ik moet zeggen dat ik daar erg tevreden over ben, ik kan het nu licht belastbaar houden.

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 06:07

Wat ik doe bij een blessure in de nek/schouder. Is smeren met tantum crème of voltaren.
Sinds kort heb je ook crème van ibubrofen.

Voor het slapen een paracetamol of andere pijnstiller.
En ik vraag mijn echtgenoot om het iedere dag voorzichtig te masseren.
Als dat te pijnlijk is probeer ik een kersenpitten kussentje (verwarmd uit de magnetron).
Bij een ontsteking is dit laatste niet aan te raden...kan de pijnklachten verergeren.

Als dit na enkele dagen tot een week geen verlichting geeft ga ik naar de HA om een doorverwijzing voor de fysio te vragen. Dit hoeft misschien tegenwoordig niet meer maar destijds vergoedde mijn verzekering alleen met doorverwijzing.
Dus hoe dat precies zit weet ik in het huidige systeem niet.

Sterkte!

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 06:46

3 keer per dag diclofenac slikken samen met pcm. Blijven bewegen en niet belasten. Met een week moet het wel over zijn.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 07:07

Ik zou beginnen met een bezoekje huisarts en die laten bepalen wat de beste vervolgstappen zijn.

Ik heb een aantal jaar terug na een verkeerde beweging een acute zenuwontsteking gehad en behalve heel veel rust en heel veel pijnstillers en spierverslappers mocht ik er echt niks aan doen.

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 07:25

Naar de huisarts voor pijnstillers en spierontspanners. Voor de fysio is dit waarschijnlijk nog te acuut, kunnen ze weinig mee.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 09:13

Eerst een diagnose!
Zowel een osteopaath als een huisarts/hap horen dit te kunnen, uitstralende pijn geldt als een 'rode vlag': daar moet echt even naar gekeken worden 'wat speelt hier precies'.

Ik pleit nadrukkelijk niet voor pijn lijden (laat dit duidelijk zijn! !!!) maar soms, afhankelijk dus van 'wat er precies mis is', is spierspanning hartstikke goed. (Ja, het doet zeer, maar soms is het een nuttig reflex van je lichaam om schade te voorkomen.)
....met andere woorden: niet te veel op eigen houtje spieren los proberen te krijgen (massage, pillen, zalfjes).

En wat mij betreft bel je gewoon de hap.
(Svp geen gezeur 'dat het niet acuut zou zijn' - dan zeg je naar eer en geweten dat het zo verschrikkelijk zeer deed en doet, dat je eerder niet durfte.)

girlyggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 09:15

Dry needling idd! Na val weken last van nek en na 3 behandelingen helemaal over!

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-16 10:00

Bedankt voor alle reacties!

Als eerste: Ik mag buiten een paracetamol, geen andere medicijnen gebruiken zonder overleg met een arts, vanwege het gebruik van andere medicijnen. Ibuprofen en diclofenac horen hier helaas ook bij.

Ik heb gister 3x2 paracetamol op, die je gewoon bij de drogist kan halen.

Er wordt gesmeerd met een gel, weet even het merk niet, maar dat helpt ook niet echt..

Dry needling, ga ik even opzoeken.

De pijn straalt uit, maar ik kan wel een directe plaats aanwijzen waar de pijn zit/vandaan komt.

Gelukkig nog wel wat kunnen slapen, maar wat is ie stijf zeg nu.. :(

vaxie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 10:29

Huisarts als eerste stap is het beste denk ik. Bij de fysiotherapeut krijg je altijd eerst een intake als je niet bij de huisarts bent geweest, en dan wordt gevraagd of de klachten zijn ontstaan na een ongeluk, val, botsing o.i.d. Als dat zo is, dan mag hij niets doen en moet je eerst naar de huisarts.

Ik verwacht dat voor een klap ook wordt doorverwezen naar de huisarts.

Floortz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 10:43

_Nancy schreef:
Bedankt voor alle reacties!

Als eerste: Ik mag buiten een paracetamol, geen andere medicijnen gebruiken zonder overleg met een arts, vanwege het gebruik van andere medicijnen. Ibuprofen en diclofenac horen hier helaas ook bij.

Ik heb gister 3x2 paracetamol op,....:(

Beterschap, en in jouw geval zou ik de huisarts maar een hand geven ;) en vragen wat de opties zijn.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 10:44

Wat wel kan helpen is warm houden. Eventueel een hittepit kopen en die er op leggen :j

tjady

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 10:51

ellepel schreef:
Wat wel kan helpen is warm houden. Eventueel een hittepit kopen en die er op leggen :j

Klopt, warmte erop. Maar dan is het aan te raden om er plat op je rug op de warmte te gaan liggen. Dan ontspan je het beste. Doe dit meerdere keren per dag. Warme douche helpt ook. Ik heb zelf een warmte gelzak van de fysio gekocht. Die leg ik in warm water en ga er daarna op liggen. Let wel op dat hij niet te heet is. Dus over de gelzak een handdoek.
Je vraagt om een snelle oplossing. Ik wil je niet teleurstellen, maar ik heb dit ook gehad. Mijn hoofd stond erbij op slot en helemaal scheef. Het is nu twee en half jaar geleden en ben nog niet klachten vrij.
Dus neem zeker rust en warmte en maandag naar de huisarts voor goed overleg.

Qwillion

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 10:58

Witte Olie(Osmond) Bij de welkoop of paarden speciaal zaak te krijgen. Wordt gloeiend warm nadat je het ingesmeerd hebt. Bij mij is t altijd erg werkzaam geweest bij kneuzing of spier verrekkingen

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 11:01

Een goede sportmasseur opzoeken ik lees nagenoeg alleen maar pijnbestrijding ipv aanpak bij de oorzaak!

mirriezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 11:04

ellepel schreef:

Dit is het enige huis tuin en keuken middel dat echt niets kwaad kan. Verder: naar de huisarts. Die kan je doorverwijzen naar de juiste persoon, niet eerst zelf gaan aanmodderen met allerlei behandelingen.

Als je naar je huisarts gaat, probeer dan geen paracetamol te nemen, of geef duidelijk aan wat je precies geslikt hebt die dag.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 13:02

_Nancy schreef:
De pijn straalt uit, maar ik kan wel een directe plaats aanwijzen waar de pijn zit/vandaan komt.

Dat is nuttig, voor als men zou besluiten om een foto te maken. Maar wat er nu precies op die specifieke plek mis is - dat is dus de vraag.

snorkel1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 13:09

Arjan1983 schreef:
Witte Olie(Osmond) Bij de welkoop of paarden speciaal zaak te krijgen. Wordt gloeiend warm nadat je het ingesmeerd hebt. Bij mij is t altijd erg werkzaam geweest bij kneuzing of spier verrekkingen

Ja werkt goed je niet alleen geen feestje oid moeten hebben t stinkt nog al vind ik.... maar werkt ook super

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 13:58

Of Midalgan, dat heeft dezelfde werking als witte olie.

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 02:53

Als het een ontsteking is is die zogenaamde huismiddel "warm houden" net wel een boosdoener en moet men ijs toepassen en absoluut géén warmte!

JPS

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 03:05

Gewoon even naar de huisarts gaan. Die kan het beoordelen en je helpen of doorverwijzen. Beterschap!