Melasma(vlekken in het gezicht), wat doe jij eraan?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Melasma(vlekken in het gezicht), wat doe jij eraan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 15:23

3 jaar terug heb ik hier al eens een topic over geopend. Ieder jaar komt het terug, maar dit jaar heb ik er nu al heel veel last van.

Maar misschien is er iemand die hier de gouden tip heeft? Ik ga al proberen om zoveel mogelijk een petje op te doen en factor 50 te smeren.
De vlekken zitten nu weer op mijn bovenlip, maar nu ook heb ik een soort ooijevaarsbeet op mijn voorhoofd, met daar in ook nog weer vlekken.

Ik baal er echt van, want ik heb pas een klein beetje zon gehad, ben echt bang dat het deze zomer erger wordt.

Sowieso staat er een afspraak gepland met de huisarts hierover. Ik heb namelijk een andere pil, en zit serieus te overwegen om van pil te wisselen. Maar het enige nadeel is, is dat ik al weinig pillen kan hebben. Maar goed, dit is ook niks :(

Zapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 15:41

Indien mogelijk stoppen met de pil, je hebt kans dat het dan weg gaat. En de huisarts vragen om een doorverwijzing naar een dermatoloog, die hebben hier goede crèmes voor. Crèmes van de drogist etc werken (bij mij) niet. De dermatoloog heeft mij heel goed geholpen!

Anoniem

Re: Melasma(vlekken in het gezicht), wat doe jij eraan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 15:42

Ok thanks, dan ga ik dat maar eens doen. Stoppen met de pil is niet echt een optie helaas.
Ik slik nu ook anti-depressiva, misschien dat die combi het ook verergerd.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 15:53

Heb je verder sproeten op je gezicht? Ik heb echt sproeten, maar op mijn bovenlip vind ik het meer vlekjes dan sproeten. Als ik er op google lijkt het er ook op. Ik baal er ook van, maar ik heb er nooit bij stil gestaan dat er iets van een crème voor is. Ik volg dus even mee. Al zit ik er misschien naast en zijn het bij mij wel sproeten, die meer vlekkerig zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 15:57

Delphi schreef:
Heb je verder sproeten op je gezicht? Ik heb echt sproeten, maar op mijn bovenlip vind ik het meer vlekjes dan sproeten. Als ik er op google lijkt het er ook op. Ik baal er ook van, maar ik heb er nooit bij stil gestaan dat er iets van een crème voor is. Ik volg dus even mee. Al zit ik er misschien naast en zijn het bij mij wel sproeten, die meer vlekkerig zijn.

Nee verder geen sproeten, het zijn bij mij ook echt vlekken. Ik zal er eens een foto van maken.

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 16:17

Ik heb het ook. In de zomer, op mijn bovenlip. Snorvorming :') Vooral het randje nét om mijn lippen wordt donkerder, dus het steekt nog mooi af ook... Ik zweet ook gauw op mijn bovenlip, en vocht icm zon gaat dan het hardst. En ik denk er simpelweg niet genoeg aan om altijd maar zonnebrand te smeren daar.

turtlelito

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 16:21

Ik heb dit ook gehad toen ik de Mirena-spiraal gebruikte. Echt een bruine snor (voor mijn gevoel dan :D ) en grote vlekken op mijn voorhoofd (net onder de haargrens). Toen ik ben gestopt met de Mirena zijn ze geleidelijk aan weer verdwenen.

Ik heb wel met van die blekende crème gewerkt toen ik het had, maar je bleef toch nog kleurverschil zien.

wwillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 16:34

Via eBay kun je in China van die blekende crèmes kopen. Ik heb m in foundationvorm van skin79. Ik merk dat m'n huid egaler wordt. En het is meteen zonnebrand.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 06:43

Dat had ik ook, een zwangerschapsmasker noemde mijn huisarts het, alleen was ik toen nog niet zwanger of zwanger geweest.
Ik ben gestopt met de pil, en heb een mirena spiraaltje genomen, jaar daarna had ik er geen last meer van en het is bij mij niet meer teruggekomen.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 08:21

Joolien. Spiraaltje ook geen optie?
Ik ga nu van mirena naar koper, dan is cyclus maar afwachten maar verder geen hormonen meer.

Blekende cremes uit china zou ik flink mee uitkijken.... iets te veel schandaaltjes in die contreien met voeding en andere zaken.

wwillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 08:25

Gebruik het al jaren, nooit problemen gehad. Je kunt ze ook in Nederland kopen maar dan veel duurder.

wwillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 08:27

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 08:27

Kan ook best :j
Maar in china word er genoeg geknutselt met voeding en andere zaken dat je wel kritisch moet kijken wat je koopt/gebruikt...

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 08:57

Ik heb het ook gehad, laat je doorsturen naar een dermatoloog.
Ik kreeg daar een creme die een blekende werking haden zo de donkere vlekken weg haalde :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 13:58

Ik vind t ook eng om iets uit China te halen.
Spiraal is geen optie helaas.

Lelijkste foto ooit, maar hier is t wel goed te zien :P Heb het ook op mn neus, maar daar is t dus wel te doen, want daar is t redelijk gelijkmatig.
Afbeelding

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 14:03

Is een implanon iets, Joolien?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 14:04

lieveli schreef:
Is een implanon iets, Joolien?

Aangezien mijn lijf niet dol is op dingen die ik erin stop, ben ik daar niet zo fan van. Liever niet dus.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 14:07

Nee dat snap ik. Maar ik reageerde heel heftig op ministadt (oid) en nuvaring en nauwelijks op implanon. Dus het is misschien het uitzoeken waard.

Zapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 17:38

Ik zou de dermatoloog ook vragen wat hij aanraadt betreft anticonceptie. Pil wordt afgeraden dacht ik bij dit soort effecten. Zou er mee uitkijken want het kan nog flink erger worden. Bij jou valt het op zich nog mee. Bij mij komt het helaas steeds terug, dus nu echt spijt van het slikken vd pil.

Maar het is echt wel goed te behandelen! Zou niet gaan smeren met zooi uit China.

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 17:50

Mijn oorlogsvlekken blijken dus gewoon een naam te hebben, cool :')
Ze (het zijn er twee) zitten onder mijn ogen en zijn inmiddels weer uit hun winterslaap tevoorschijn gekomen. Vorig jaar had ik ze voor het eerst (of in ieder geval: vielen ze me voor het eerst op). Ze hebben gelukkig dezelfde kleur als mijn sproeten en ik kan ze daarnaast prima camoufleren.

Swah

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 22:48

Check. Hier ook, elke zomer komt het weer hevig terug. Ik smeer me maar suf met factor 50 en heb ook goed camouflerende foundation, maar verder weet ik het ook niet.

Zapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 21:09

Hydrochinon of vitamine a zuur werken hier goed tegen. Je hoeft er echt niet mee te blijven lopen. Deze cremes bestaan in verschillende sterktes. Heel fanatiek smeren met factor 30 of hoger is ook zeker verstandig. Hoedje/petje op.

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 11:58

Ik ben al meer dan een jaar met de pil gestopt, maar vlekken willen niet weg.

In de winter gaat het wel, maar nu zie ik ze weer verschijnen.
Zal me eens in die blekende crèmes verdiepen.

Zapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 15:09

Ik las nog dat bij iemand deze cremes niet voldoende werkten. Dan kun je dus om een sterkere variant vragen. Die werkte bij mij wel. Ze beginnen vaak met een lage dosering om te kijken of dat voldoende helpt.

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 15:16

op je foto ziet het er uit als pigment vlekken.

Heb ik ook, maar niet zo erg als jij, in het voor- en najaar ga ik naar een beauty-salon voor een kuurtje microdermascopie, dat doet uiteindelijk de pigment vlekken iets vervagen.
Als advies geven ze mij om niet in de zon te gaan, maar dat is juist iets wat ik zo graag doe, dus doe ik dat zorgvuldig met factor 50.
Verder een getinte dagcreme zodat de huid egaler lijkt.

Succes!