Kaakoperatie wel / niet uitvoeren?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xWouter

Kaakoperatie wel / niet uitvoeren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-16 11:34

Hoi bokkers!

Ik zit al enige tijd met een dilemma.

Tot 2 jaar geleden liep ik rond met een sterretjes / blokjes beugel. Deze heb ik altijd met veel afschuw gehad en ben dan ook blij dat hij er toen na 3 jaar uitging.

Nou bleek dat ik last heb van een gummy smile, dit zou geopereerd kunnen worden werd er gezegd. Ze hebben foto's gemaakt en hebben toen overleg met een kaakchirurg gehad. Toen bleek dat mijn onder kaak te ver naar achteren stond. Dit zorgt er ook voor dat het oogt alsof ik bijna geen kin heb en een grote(re) neus heb. Door deze operatie zou mijn bovenkaak ook verplaatst worden waardoor mijn gummy smile weg valt. Ik dacht, nou dat gaan we doen. Maar toen kwam het volgende: ik zal dan weer 1,5-2 jaar met een sterretjes / blokjes beugel moeten lopen.

Ik was zo ontzettend blij dat ik er toen vanaf was en ben en nu zou ik er weer een moeten?! Ik heb toen dus ook alles afgeblazen.

Nu een paar maanden later zit ik er nog steeds mee in mijn hoofd, ik kijk dan ook vaak hoe mijn gezicht zou veranderen als ik deze operatie uit laat voeren en dat is positief. Ik begin me er steeds meer aan te ergeren maar wil echt geen beugel meer.. Als ik het nu niet laat doen krijg ik er later misschien weer spijt van.

Ik weet echt niet wat nou de verstandigste keus is :n

Winged

Re: Kaakoperatie wel / niet uitvoeren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 11:35

Je bent nu 18. Ga je er over 10 jaar spijt van krijgen als je het nu niet aanpakt? Je kan ook op je 21ste helemaal blij zijn met jouw gezicht natuurlijk :)

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 11:36

Ik heb een kaakoperatie gehad, met beugel. Ondanks alle oliebol met de beugel is het het dubbel en dwars waard.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 11:39

De keuze is tussen nu even investeren, en lopen met een beugel, en dan de rest van je leven, heel wat meer dan die paar jaar, genot hebben van een knapper koppie!

Ik zou het zeker doen!

_Iris

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 18:14

Hier 3 kaak operaties gehad.

Ik heb elke keer een beuel uitgesteld en uiteindelijk in 2011 toch de stad genomen.Daar kreeg ik te horen dat meerdere kaak operaties nodig waren voor een mooi en goed resultaat en dat heb ik allemaal maar over me heen laten komen.

Achteraf heb ik er spijt van dat ik het niet eerder heb gedaan! Ja een beugel is rot maar dat is allemaal maar voor even en je hebt er alleen maar profijt van.

Ik had een heel smal gezicht en door mijn overbeet zag het er ook niet mooi uit als ik alleen voor de beugel was gegaan.

Ik zou zo de stap weer maken! Operaties vond ik vrij weinig voorstellen en tjah die beugel die hebt je niet voor altijd.
Mocht je meer willen weten er is een topic hier op het forum over kaakoperaties en veel mensen die in het traject zitten of het al doorlopen hebben.
[MWS] Osteotomie: kaakoperatie icm Orthodontie wegens overbeet