Knollebol op mijn teen gestaan, blijft blauw...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

CoonArt

Knollebol op mijn teen gestaan, blijft blauw...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-16 16:57

;( Tijdje terug toch paardgereden? Nou, teen van toen was toen BLAUW omdat het schatje met haar grote hoefjes erop ging dansen in de stal en nu BLIJFT het blauw na 14 dagen...

Afbeelding

Het doet dan wel geen pijn maar ik kan wel met moeite mijn teen buigen. Andere tenen gaan moeiteloos...

_Nynke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 17:02

Mijn teen is ook nog steeds blauw van die ene keer dat mijn Fries dacht dat ze op mn teen moest staan :+
Inmiddels al een paar maanden geleden.
Denk dat het gewoon een bloeduitstorting onder de nagel is, die groeit er vanzelf uit :)

Zo had ik dat ook met de nagel van mn ringvinger. Het was ijskoud en paard sloeg met haar hoofd mijn vinger tegen het metaal van de boxdeur aan. Complete nagel was helemaal donkerblauwpaars, was de vraag of ie eraf zou vallen. Dat heb ik echt nog wel een half jaar gezien :=
Is er inmiddels uit gegroeid :)

Maar wel pijnlijk, sterkte ermee :))

LadyMadonna

Re: Knollebol op mijn teen gestaan, blijft blauw...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 17:04

Moet uitgroeien, met gemiddeld zo'n 2mm per week duurt dat even ;)

Knudd

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 17:12

Lijkt mij een bloeduitstorting, dat gaat wel even duren :j Ik heb ooit een bloeduitstorting bij mijn nagelriem gehad, van mijn grote teen, ik denk dat dat wel 3/4 jaar heeft geduurd voordat het volledig was weggegroeid :o

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 17:13

Ja dat duurt nog wel even inderdaad. Heb ruim 5/6 maanden met een blauwe vingernagel gelopen, zag er niet uit :+

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 17:13

blauwe plekken verdwijnen normaal omdat de blauwe plek wordt afgebroken en afgevoerd..
dat is onder je nagels niet mogelijk, vaak zit het ook niet eens onderhuids, maar direct onder de nagel gevangen..

zoals LadyMadonna al zegt, dat moet uitgroeien..

je hebt mazzel, als het 1.5 keer zo groot is en niet aan de zijkant maar midden op, zit er zo'n grote loze holte onder je nagel dat je m na een aantal maanden verliest (spreek uit ervaring :') ).. Deze kan gewoon uitgroeien gelukkig

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 17:17

Oh dat duurt wel even, moet mee uitgroeien met je nagel, dus zal er nogwel even zitten. Maar valt nog mee bij jouw teen hij is niet helemaal soort van zwart.

annetm

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 10:26

Dit heb ik ook gehad maar dan de hele nagel. Bleef pijn doen dus mijn huisarts heeft er toen een gaatje ingemaakt met een naald zodat de druk eraf ging (er kwam bloed uit). Waarschijnlijk heeft dat bij jou geen zin meer omdat het na 14 dagen al opgedroogd is.

De hele nagel is er bij mij later afgegaan, heeft ongeveer 9 maanden geduurd voordat ik weer een volledige nagel had. Ondertussen in de zomer het bovenste missende stuk ingekleurd met nagellak, niemand die het heeft gezien haha.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 10:30

Dat worden geen leuke open schoentjes van het voorjaar, Michael -O-

(Geintje natuurlijk, weet dat het een vent is ;) )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 11:46

Dat moet inderdaad uitgroeien. Ik heb ook iets op mijn teen laten vallen en het korstje onder mijn nagel is nu biiiijjjnaaaa bij het randje :+

Knudd

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 13:40

annetm schreef:
Dit heb ik ook gehad maar dan de hele nagel. Bleef pijn doen dus mijn huisarts heeft er toen een gaatje ingemaakt met een naald zodat de druk eraf ging (er kwam bloed uit). Waarschijnlijk heeft dat bij jou geen zin meer omdat het na 14 dagen al opgedroogd is.

De hele nagel is er bij mij later afgegaan, heeft ongeveer 9 maanden geduurd voordat ik weer een volledige nagel had. Ondertussen in de zomer het bovenste missende stuk ingekleurd met nagellak, niemand die het heeft gezien haha.

Oh lol dit heb ik ook een tijdje gedaan, ik miste ook het bovenste stuk en als toezichthouder aan een zwembad loop je de hele dag op slippers := Wilde het niet mijn gasten aandoen om naar zoiets te kijken, dus maar een deel van mijn teen ingekleurd met nagellak :+

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 13:41

Shirley schreef:

Dat is juist in zijn nadeel :') _O- met sandalen (vent met sport sokken in sandalen is zoooooo not done) en hij kan er geen leuk rood nagellakje over heen doen of roze of... of...

L0veMyHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 13:42

Dit duurt wel even! Als je een wondje of bloeduitstorting (blauwe plek) hebt onder je nagel moet je simpelweg wachten totdat het is uitgegroeid. Duurt even maar dan zie je er niks meer van :)

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-16 22:22

Shirley schreef:

Kan er wel om lachen hoor, Shirley! :D

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 22:25

Weet ik toch :*

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 15:05

Dat duurt... lang :D ik had dat ook, paard sprong er bovenop, draaide een slag, en ging er lekker niet af.
Het duurde niet zo heel lang voor het weg was, aangezien mijn nagel er gewoon af viel, maar denk maar zo dat je een hele nieuwe nagel moet groeien voor het helemaal weg is... :Y)

bontejames

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 15:15

Heb ik ook gehad. Was een trekpaard op een van mijn kleine tenen gaan staan. Na 1,5 jaar is de nagel er af gevallen en zat er een nieuwe nagel onder (?!?!). Is echt 6 maanden lang blauw en paard geweest.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 20:48

Ik heb paar weken terug stoeptegel net onder de nagel van grote teen laten donderen , gelukkig niet vanuit de hoogte :+ . Na alle kleuren van de regenboog is hij netjes huidkleur weer , ik kan het plekje nog niet pijnloos induwen . Stoten is ook een no go , denk dat het met paar weken wel weg trekt bij jou

http://boktimg.nl/img/m/PEhHY0.jpg

Eerste dag

Afbeelding

Ongeveer na 3 dagen (werk met koeien , valt niet op he ? )

Dus gaat wel hard

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 21:38

scheelt dat het onder je nagel was Rebecca, daar kan het bloed afgevoerd worden gelukkig..
nare plek om een kneuzing op te lopen, maar het trekt wel vlot weg..

bij ts is het echt onder de nagel, dat duurt wel even.. al doet het op een gegeven moment gelukkig geen zeer meer. wel irritant als de holte op een gegeven moment echt naar de rand komt.. dan kun je in je sok blijven hangen.. zo ben ik m uiteindelijk ook verloren, had m zelf midden op mijn teen tot onderaan, de zijkanten waren goed dus de nagel bleef 'vast' totdat de nieuwe nagel ongeveer halverwege gegroeid was en de oude dus alleen nog vastzat op de randen.. toen scheurde ie af door een sok.