Sinds ruim een jaar heb ik regelmatig (ongeveer maandelijk) last van mijn keel, links van mijn slokdarm, rechts van de dikke spier die van je nek naar je sleutelbeen loopt.
Ik word er mee wakker, tis een wat doffe pijn die nergens effect op heeft. Geen stijfheid, geen zwelling, er is niks zichtbaar of voelbaar, ook niet in mijn mond en ik heb ook geen rare smaak of iets dergelijks.
Het houdt 1 a 2 dagen aan en dan is het weg. Het doffe gevoel is het beste te omschrijven als een lymfeklierontsteking. Dit heb ik begin 2015 gehad inclusief zwellingen en een huidontsteking. De huisarts zei ether dat het niks met elkaar te maken heeft.
De pijn zit voornamelijk op het allerzachtste deel waar de kaak de overgang maakt naar de keel en de pijn loopt Door tot 2 centimeter langs mijn keel tussen de spier en de slokdarm door. Tis dus niet mijn spier noch mijn slokdarm. De pijn straal naar mijn linker oor.
Vandaag wist ik bij toeval de bron van de pijn te vinden (zoals hierboven omschreven) en ik ben er in gaan duwen in de hoop dat het wat op zou leveren. Het leverde een enorme steek op en de pijn werd gelijk veel erger en is blijven hangen. De doffe pijn is nu een wat scherpere pijn geworden.
Mijn huisarts kan me niet echt een duidelijk antwoord geven, al verwacht ik morgen wel een bericht of telefoontje van hem. Maar ik wil graag weten of andere mensen dit wel eens hebben gehad en wat de diagnose was? Het wordt gewoon een beetje vervelend

Bedankt voor het lezen