Blaasontsteking en braken

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

jolmer20

Blaasontsteking en braken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-16 14:50

Hallo allemaal,

Ik wil even mn verhaal kwijt en tips, want ik voel me ongelofelijk belabberd....

Woensdagmiddag kreeg ik buikpijn, weinig aandacht aan geschonken dus 's avonds gegeten en naar een bruiloftsfeest geweest.
Paar kleine hapjes op maar niks geks.
'S nachts werd ik wakker met enorme buikkrampen en was ongelofelijk misselijk. Mijn vriend was ook wakker en was naar de wc. Toen hij terugkwam heb ik gevraagd of hij een emmer willen pakken voor me. Hij zei: 'Oh jij ookal?' Ook hij was dus enorm misselijk.
Donderdagochtend ben ik naar huis gegaan en heb de rest van de dag met buikkrampen gelopen, maar deze waren uit te houden.
Donderdagavond proberen paard te rijden maar pff, dat was geen succes.
We dachten dat we misschien wat verkeerds gegeten hadden.

Vrijdag werd de buikpijn alleen maar erger.
De krampen werden zo erg dat ik op de grond lag van de pijn en alleen maar kon huilen.
Misselijk van de pijn en van de pijn moest ik dus ook overgeven.
Ook had ik diarree.
We hebben in de namiddag de huisartsenpost gebeld en daarvan moest ik langskomen.
Even plasje ingeleverd, gevoeld en het was een blaasontsteking.
Antibiotica kuurtje voor 5 dagen en dat moest helpen.
Had wat verhoging, als dat erger werd of de pijn trok naar rechts moest ik terug. Dan kon het een blindedarmontsteking zijn.

Nu zijn mijn klachten niet echt heel duidelijk voor een blaasontsteking vind ik, heb geen pijn met plassen, moet ook niet veel naar de wc.. Maargoed dat hoeft ook niet bij iedereen.

Nu mijn vraag...
Er wordt altijd gezegd: met een blaasontsteking moet je veel drinken.
Maar hoe kan ik veel drinken als van boven en van onder alles er direct weer uitkomt -O- ?
En hebben jullie enig idee welke pijnstilling ik eventueel kan nemen?

Bedankt voor het lezen van mijn verhaal!
Als dingen onduidelijk zijn hoor ik het graag!
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen!

Sanned

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 14:55

Ahh bah beterschap! Van blaasontsteking kan je je zeker zo beroerd voelen. Dan is de ontsteking in de blaas begonnen maar zitten er ook toxines van de bacteriën in het bloed en ga je je algeheel slecht voelen. Meestal blijft het beperkt tot de blaas maar niet altijd.
Als drinken echt niet lukt houdt het op. Maar let op dat je niet uitdroogt. Bij voedselvergiftiging wil lauwe cola met zout nog wel helpen, vaak ga je je dan wat minder misselijk voelen (en je vult je suikers en zouten een beetje aan).
Pijnstillers bij maagklachten is lastig, neem in elk geval geen ibuprofen ofzo. Ik zou kijken naar paracetamol zetpillen. Werkt snel en je spuugt ze in elk geval niet weer uit.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 14:56

Bij mijn ontstoken blinde darm zat de pijn absoluut niet rechts, ik voelde dit overal in mijn onderbuik.
Houd het dus echt goed in de gaten!

jolmer20

Re: Blaasontsteking en braken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-16 15:39

Bedankt voor de reacties alvast!

Ik ben inderdaad bang voor uitdroging, drinken en eten blijf niet echt binnen..
En aangezien de antibiotica met voedsel ingenomen moet worden, is dat ook niet erg handig.
Tot nu toe werken normale paracetamol ook niet helaas, zetpillen zal ik mn moeder even voor op pad sturen. Ik ren teveel naar de wc daarvoor :+

Goof: het voelt eigenlijk ook heel erg hetzelfde als mijn blindedarmontsteking!
Heb 3 jaar geleden een blindedarmontsteking gehad, toen was mijn blindedarm al ingekapseld en kon hij er niet uitgehaald worden.
Maar de pijn lijkt hetzelfde...

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 15:43

Als je moeder toch op pad gaat, is ORS misschien een goed idee. Toen ik deze winter ziek was, werkte dat het best, en dan beginnen met kleine slokjes.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 15:45

Kun je niet een beschuitje proberen? Of volkoren/graan koekjes? Misschien met een beetje bouillon?

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 15:45

Ik heb in mn leven ruim 40 keer blaasontsteking gehad, maar braken en diarree heeft het me (gelukkig) nog nooit gebracht... Wel heel erg vervelend zeg, sowieso je kuurtje af maken. Cola is goed tegen misselijkheid, probeer steeds kleine slokjes te nemen als je drinkt. Dan valt het wat minder hard op je maag.
Het kan ook helpen om kleine stukjes licht verteerbaar eten te nemen, mariakaakje, stukje beschuit oid. Of wat bouillon zodat je ook je zouten weer een beetje aanvult.

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 15:48

Heb je geen voedsel vergiftiging?

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 15:49

Is er uit urine onderzoek echt gekomen dat het blaasontsteking is? Ken huisartsen die al weg wuiven als ze vermoeden hebben.

ORS lijkt mij ook slim! Weet je zeker dat elke AB tablet je binnen gehouden hebt?

Pancake93

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 15:50

Bij blaasontsteking altijd even met een plas naar de dokter en in de tussentijd veel cranberry pillen ( gewoon bij de supermarkt te koop) slikken. die maken een beschermende laag in je blaas ! Meestal gaat eht alleen over met een kuur van de dokter

jolmer20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-16 15:53

Bouillon kan ik nog proberen inderdaad!
Zit nu aan de thee, neem steeds kleine beetjes en als ik misselijk begin te worden stop ik even.
Vanmorgen een uur over een beschuitje gedaan :+
Cola ga ik ook even opzoeken, hebben we vast nog staan.

Casarell: voedselvergiftiging lijkt me dat je dan echt blijft lopen naar de wc? Qua diarree e.d.?

Gianti: er zat wat bloed en wat witte bloedcellen bij mij urine.
Ik denk wel dat ik de AB binnen heb gehouden :j

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 15:56

Dus jij en je vriend tegelijk ziek na hapjes op een bruiloft en de huisarts stelt de diagnose blaasontsteking..? >;) Bijzonder..
Is je urine nagekeken?

jolmer20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-16 16:03

Majabeestje schreef:
Dus jij en je vriend tegelijk ziek na hapjes op een bruiloft en de huisarts stelt de diagnose blaasontsteking..? >;) Bijzonder..
Is je urine nagekeken?

Bij mij begon het woensdagmiddag, ver voordat we naar de bruiloft gingen.

Urine is nagekeken!

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 16:08

Als wij echt beroerd zijn, doen we vaak bouillon met rijst en gewoon door elkaar. Vind ik tot nu toe zelf goed binnen te houden..

Beterschap!

jolmer20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-16 16:27

Dankjewel!
Net thee op en een banaan.
Tot nu toe gaat dat goed.
Alleen loop ik van achter leeg en dat wordt nu een beetje schraal zegmaar :(
Bah.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 16:28

jolmer20 schreef:
Dankjewel!
Net thee op en een banaan.
Tot nu toe gaat dat goed.
Alleen loop ik van achter leeg en dat wordt nu een beetje schraal zegmaar :(
Bah.

Overleg even met huisarts? Misschien even tijdelijk van dat drink voeding? Bevat enorm veel kcal

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 16:48

jolmer20 schreef:
Majabeestje schreef:
Is je urine nagekeken?

Bij mij begon het woensdagmiddag, ver voordat we naar de bruiloft gingen.

Urine is nagekeken!

Dan lijkt het mij iets van buikgriep, ook omdat je vriend ook beroerd is geweest. Kan best tegelijk met blaasontsteking. Maar dan is antibiotica zien binnen te houden nog best een uitdaging. Zou even met de huisarts overleggen.

FleurStyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 16:49

Ik zou zeggen; zo licht mogelijk eten (geroosterd brood), beschuitjes, ...
Toevallig geen pijn in de rug ook? Ik ben blaasontsteking expert x'), maar wat je beschrijft qua misselijkheid, heb ik alleen als mijn nieren ook ontstoken zijn.

Dieselpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 17:01

Ik heb ook een aantal keer een blaasontsteking gehad. Ik voelde me toen niet ziek.
Vorig jaar te lang mee doorgelopen (klachten waren te vaag om mee naar de huisarts te gaan) en toen had ik een nierbekkenontsteking. Toen was ik echt heel ziek en had ik ook onwijs veel pijn. Ik ben ook terug geweest naar de huisarts, omdat de antibiotica niet genoeg deed. Ze wilden me toen eigenlijk laten opnemen, maar dat wilde ik echt niet. Toen ging ik naar huis met andere medicatie.

Heb je het idee dat je blaasontsteking wel minder wordt? Hoe is het met je vriend nu? Is die nog zo ziek of is hij alweer opgeknapt? Als hij nog ziek is zou ik toch ff de huisartsenpost bellen voor advies.

EJuniorJoost

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 17:02

Klimt als voedselvergiftiging.. en ja dan komt het er van onder en boven uit... blaasontsteking vaak gehad en beroerd van geweest, maar dan meer rugpijn etc.. ik zou naar de hap gaan en laten onderzoeken op blindedarm ontsteking en voedselvergiftiging. Was je vriend erna weer fit of is dit bij hem ook zo geweest?

jolmer20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-16 17:11

Vriend heeft nog steeds wel iets last, maar hij heeft niet van die krampen als ik heb.
Hij is vooral 's ochtends en 's avonds misselijk en af en toe buikpijn.

Ik heb nu iets minder vaak pijn, maar als ik pijn heb is het op een schaal van 0 tot 10 toch wel een 9 zegmaar.

Ik eet al zo lichtverteerbaar mogelijk.
Enige wat ik erin krijg is Activia, beschuit, brood, bouillon en thee. Hoor ook dat zure dranken helpen dus vannacht heb ik appelsap op.
Maar dat kwam er ook gelijk weer uit.

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 17:21

Okee ik ga even mijn verhaal doen, wordt misschien wat lang.

Paar weken terug begon ik op een dinsdag heel vroeg met veel pijn op de buik ten hoogte van de blaas. Aangezien ik vaak blaasontsteking heb gelijk de "alarmbellen" aan en plasje bij de huisarts gebracht. Smiddags zou ik pas uitslag krijgen. Ondertussen met een flinke zwik paracetamol toch richting school. Echter ging het toch niet beter, ik werd bleek en kreeg zelfs pijn verkrampingen en na een uur ook nog koorts.
Richting huis gegaan en gelijk langs de dokter terug, ze hadden bloed en toch wat bacteriën gevonden in mijn urine, Ik zou een Nitro kuurtje krijgen. Echter omdat ik koorts ondertussen had werd deze kuur omgezet naar amoxicilline met clavulaanzuur.

Anyway, gelijk antibiotica opgehaald en mijn bed in met een kruik. Na 2 dagen was ik weer een beetje opgeknapt. De donderdag zelfs mee geweest met het etentje voor de verjaardag van mijn moeder, ondanks dat ik bijna niks gegeten heb. Donderdag nacht is het helemaal mis gegaan. Vanaf 2 uur snachts alleen maar overgeven en aan de diarree. Smorgens tegen 10 was de pijn echt niet meer te houden, ik kon alleen maar strak opgerold als een bal liggen. Mijn moeder heeft mij gelijk naar de huisarts gebracht. Van de huisarts moest ik even plat op de tafel liggen, maar dat was niet te doen. Gehele buik was inmiddels hard en elke aanraking was hell.
Doorgestuurd naar SEH omdat ze mogelijk een blinde darm ontsteking verwachtte. Daar te plekke helemaal uit mijn panty gegaan. Eerst kwam er een "zuster" even in mijn buik prikken, daarna een andere "zuster" waarna een dokter met assistent terwijl elke aanraking ontzettend zeer deed.
Ze hebben mij aan flinke pijnmedicatie gezet en gewacht tot het inwerkte voordat ze een echo gingen maken. Gelukkig was er niks te zien op de echo, maar man, ondanks de pijnmedicatie was dat nog geen pretje. Ze hebben nog meerdere onderzoeken (urine, bloed etc.) gedaan en mij smiddags naar huis gestuurd met flinke pijnstillers. Echter tegen de avond was ik zo uitgeput en tegen uitdroging aan ( gehele dag nog steeds diarree en regelmatig braken) en ik kon ook geen slok water binnenhouden en pijnmedicatie dus ook niet. Mijn moeder heeft mij terug gebracht naar het ziekenhuis waar ik heb overnacht. Vocht toegediend gekregen via een infuus maar mocht ook niet eten of drinken omdat ze de volgende ochtend (zaterdag ochtend) vervolg onderzoek zouden doen, indien mijn blinde darm toch ontstoken zou zijn moest ik dus vasten.

Gelukkig bleek de volgende ochtend de hardheid afgenomen te zijn van mijn buik en zagen ze in het bloed niet directe aanleiding om verder door te gaan. Dokter dacht eraan dat ik waarschijnlijk door de antibiotica mijn darmflora en darmepitheel dusdanig heb geïrriteerd en daar overheen een griepje te pakken heb gehad. Nou, darmepitheel over de zeik was wel duidelijk, de diarree bestond uit slijm met bloed :r .
Waarschijnlijk ben ik allergisch geweest voor de antibiotica, maar voor dat het echt tot uiting kwam waren we al 2 dagen verder.

TS: heb je voor je blaasontsteking antibiotica gehad? Zo ja, welke?
Sommige antibiotica krijg je ook diarree van en braken blijkt bij meerdere AB's ook als bijwerking te kunnen optreden.

Dieselpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 17:25

Mogelijk heb je meer onder de leden, aangezien je vriend ook niet helemaal fit is. Ik zou ff bellen met de huisartsenpost. Zij kunnen advies geven over wat je nu het beste kunt doen. Advies kost niets hè ;)

jolmer20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-16 17:29

Wat een verhaal miss_lizje!
Wat zal jij je beroerd gevoeld hebben :(:)

Ik zit nu aan de Nitrofurantoine (?)
Arts zei dat ik inderdaad wat meer diarree kan krijgen.
Maar het braken en de diarree begon al voordat ik aan de antibiotica zat. Al kan het het zeker verergeren!

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 17:40

Nitro terwijl je koorts al had?
Was de nitriet waarde in de urine positief? Is de urine op kweek gezet?